AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Vi leverte inn skatteneldingen. Skulle få igjen bort i mit fn 30.000 melllm oss. Fikk ikke noe rett etter innlevering som så mange andre. Fikk ingen SMS i juni som så mange andre. Ventet tilnodig til August, ingenting. Er visst siste frist i starten av november, men jeg begynner å tvile. Tror de har glemt osd. En feil i systemet, en data feil? Mulig vi er trukket ut for kontroll, det får nå så være. Det kan vel ikke ta så vanvittig lang tid å kontrollere oss? Vi er ikke så vanvittig kompliserte at det gjør noe. Ikke driver vi as, eller er selvstendige på noe som helst annet vis. Hva skjer? Er det andre som dette har skjedd med? Anonymkode: 40ce9...18a 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Jeg har et AS, så her får vi igjen nå. Skatteetaten måtte gjøre ferdig på Firmaet før vi fikk igjen privat. Men det var klart forrige uke, og i går så jeg at våre penger lå klare inne på "krav og betalinger" i Altinn. Har generelt hørt at mange ikke har fått pengene enda, og at det er mye tregere i år, enn det har vært tidligere. Anonymkode: fbd6d...9df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Skatteoppgjøret kommer når det kommer. Helt fram til desember, leste jeg. Anonymkode: 58b8f...2b0 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skatteoppgjøret kommer når det kommer. Helt fram til desember, leste jeg. Anonymkode: 58b8f...2b0 Stemmer. Og det betyr at mange får det nok igjen i siste halvdel av november ( UTEN at man er blitt glemt ). Jeg har selv ikke fått mine, skal få igjen over 30 000 men må smøre meg med tålmodighet. De kommer når de kommer. Anonymkode: 99158...b05
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi leverte inn skatteneldingen. Skulle få igjen bort i mit fn 30.000 melllm oss. Fikk ikke noe rett etter innlevering som så mange andre. Fikk ingen SMS i juni som så mange andre. Ventet tilnodig til August, ingenting. Er visst siste frist i starten av november, men jeg begynner å tvile. Tror de har glemt osd. En feil i systemet, en data feil? Mulig vi er trukket ut for kontroll, det får nå så være. Det kan vel ikke ta så vanvittig lang tid å kontrollere oss? Vi er ikke så vanvittig kompliserte at det gjør noe. Ikke driver vi as, eller er selvstendige på noe som helst annet vis. Hva skjer? Er det andre som dette har skjedd med? Anonymkode: 40ce9...18a Venter fortsatt på vårt begge to her i huset Anonymkode: a0cf2...47e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Man blir ikke glemt når skattwoppgjøret skjer digitalt - sånn sett meningsløst å gå å vente på dette.. Om man om formodning ikke har fått oppgjøret før medio desember så kan man alltids sjekke med Skatteetaten. Anonymkode: c8a7c...1de
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Jeg fikk skattepengene mine i april/mai. Da var jeg vel en av de tidligste som fikk? Anonymkode: 9b7ef...47c
Eloise12345 Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk skattepengene mine i april/mai. Da var jeg vel en av de tidligste som fikk? Anonymkode: 9b7ef...47c Samme her. Jeg fikk skattepengene i april. Det gjorde jeg i fjor også.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Jeg har heller ikke fått mine.. Anonymkode: 706fd...2b5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Det er derfor man skal justere skattekortet slik at man ikke låner bort pengene sine til skatteetaten... Anonymkode: 3d68a...a6f 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er derfor man skal justere skattekortet slik at man ikke låner bort pengene sine til skatteetaten... Anonymkode: 3d68a...a6f Enig! Jeg pleier å tjene penger på å få baksmell enn å få pengene tilbake og ikke vite når. Hjelper lite å lage utallige tråder på kg om temaet. Anonymkode: 6123d...95c 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er derfor man skal justere skattekortet slik at man ikke låner bort pengene sine til skatteetaten... Anonymkode: 3d68a...a6f AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig! Jeg pleier å tjene penger på å få baksmell enn å få pengene tilbake og ikke vite når. Hjelper lite å lage utallige tråder på kg om temaet. Anonymkode: 6123d...95c Dette! 👏👏👏 Jeg får baksmell hvert eneste år, med vilje. Setter pengene på sparekonto, betaler baksmellen før det påløper renter. Jeg har aldri vært keen på å låne bort pengene mine til Staten med dårligere rente enn i banken. Hvorfor sparer folk på skatten? For deretter å klage sin nød over å ikke få pengene i juni? Anonymkode: 573a8...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette! 👏👏👏 Jeg får baksmell hvert eneste år, med vilje. Setter pengene på sparekonto, betaler baksmellen før det påløper renter. Jeg har aldri vært keen på å låne bort pengene mine til Staten med dårligere rente enn i banken. Hvorfor sparer folk på skatten? For deretter å klage sin nød over å ikke få pengene i juni? Anonymkode: 573a8...3d2 Kjære vene, du må jo sette pengene i fond. Jeg satte pengene i fond det jeg forventet ville få i baksmell. Denne gangen fikk jeg 110% fortjeneste, så det var ingen problem å betale baksmellen. Anonymkode: 6123d...95c
Xanadu Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 Har ikke fått det jeg heller. Jeg skal betale skatten min på salg av eiendom, sånn litt over hundre tusen, jeg er ikke bekymret for at regningen ikke dukker opp😅
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er derfor man skal justere skattekortet slik at man ikke låner bort pengene sine til skatteetaten... Anonymkode: 3d68a...a6f Vanligvis så får jeg ikke igjen, dette året var en unntak. Anonymkode: 99158...b05
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære vene, du må jo sette pengene i fond. Jeg satte pengene i fond det jeg forventet ville få i baksmell. Denne gangen fikk jeg 110% fortjeneste, så det var ingen problem å betale baksmellen. Anonymkode: 6123d...95c 1 år i fond kan like gjerne være 50% ned som 110% opp, så de likvide midlene som isåfall skal betale skatten bør man ha tilgjengelig utenom fondet. Du hadde flaks denne gangen, men enkelte år har man ikke det;) Anonymkode: c8a7c...1de 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Det nye systemet virker til å være en fiasko, aldri før sett så mange som ikke har fått oppgjøret enda, Inkl meg selv... Vi er vel alle tatt ut i kontroll. Anonymkode: ce477...26b
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Usikker på hva som er greia, antar "tatt ut til kontroll". Jeg har bortimot tidenes enkleste skattemelding, da jeg ikke eier noe som helst annet enn en bil, som for øvrig er belånt, samt sitter med et stort studielån. Skulle få igjen rundt 17k, men det varer og drøyer. Har ikke hørt et pip siden jeg leverte skattemeldingen engang i påsken. Godt å ikke være alene om det, i hvert fall. Anonymkode: f5e5d...7ea
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): 1 år i fond kan like gjerne være 50% ned som 110% opp, så de likvide midlene som isåfall skal betale skatten bør man ha tilgjengelig utenom fondet. Du hadde flaks denne gangen, men enkelte år har man ikke det;) Anonymkode: c8a7c...1de Jo, det er jeg enig med deg. Jeg har gjort dette i snart 15år, og har hittil kun gått i pluss. Satser alltid med lavest mulig risiko, men i år har jeg hatt ekstra flaks. Anonymkode: 6123d...95c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 De som får skatteoppgjøret har blitt tatt ut til kontroll og det er det en grunn til. De vil undersøke saken nærmere for å se hvor straffbart forholdet er. Det er vanlig at selvstendige næringsdrivende og deres bedrehalvdel får oppgjøret tilslutt. Anonymkode: 7b22f...fba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå