Example Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 (endret) https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=74341 Dette gjelder rundt 90 000 arbeidere på sykehus og pleiehjem i delstaten New York, eller 13 % av arbeidsstyrken. Forstår de godt når problemet er såpass stort som det er i statene. Folk må kunne føle seg trygge fra å bli smittet av ansatte når de har muligheten til å begrense risikoen. Endret 27. september 2021 av Example 23
Gjest Optimo Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Dette er ikke mye gjennomtenkt. Hva om halvparten av disse nekter? Sitat Guvernøren i New York, Kathy Hochul, vurderer å bruke nasjonalgarden, samt utenlandske medisinske arbidere for å fylle mangelen på vaksinerte arbeidere. Skal de erstatte faglært med ufaglært, og sjanse på at de får tak i utenlandsk arbeidskraft? Hvis de ikke har tenkt over det så har helsevesenet rundt om i verden nok å gjøre for tida...
Gjest Villfisker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Hadde bare alle nektet, hadde dette aldri gått gjennom. De kan ikke sparke alle.
Momma Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 MonicaH skrev (4 minutter siden): Vaksinerte smitter like fullt som uvaksinerte. De smitter ikke like mye som uvaksinerte. Stor forskjell der. 43
Veggdyret Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 3 minutter siden, Villfisker said: Hadde bare alle nektet, hadde dette aldri gått gjennom. De kan ikke sparke alle. Ja, jeg er sikker på at de 87% som er vaksinert GJERNE ville risikert helsen sin for å støtte helsearbeidere som ikke hører på helsemyndighetene. 23
Gjest Villfisker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Veggdyret skrev (2 minutter siden): Ja, jeg er sikker på at de 87% som er vaksinert GJERNE ville risikert helsen sin for å støtte helsearbeidere som ikke hører på helsemyndighetene. Snakket om helsearbeiderne. Hvis alle nektet, skulle de da sparke alle? Jeg tror ikke det.
Veggdyret Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, Villfisker said: Snakket om helsearbeiderne. Hvis alle nektet, skulle de da sparke alle? Jeg tror ikke det. Jeg snakker også om helsearbeiderne, 13% (eller 16% som det står i den artikken) er uvaksinert. Du mener at de 87% (eller 84%) av helsearbeiderne som ER vaksinert, EGENTLIG burde ha droppet vaksinen i en slags solidaritet med vaksinemotstanderne? 18
Whistler Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 MonicaH skrev (17 minutter siden): Vaksinerte smitter like fullt som uvaksinerte. Til og med Pfizer innrømmer det. ........... Operatøren i argumentasjon er jo at de ikke blir like syke og kan fortsette å gå på jobb. 3
Gjest Villfisker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Veggdyret skrev (2 minutter siden): Jeg snakker også om helsearbeiderne, 13% (eller 16% som det står i den artikken) er uvaksinert. Du mener at de 87% (eller 84%) av helsearbeiderne som ER vaksinert, EGENTLIG burde ha droppet vaksinen i en slags solidaritet med vaksinemotstanderne? Misforstod. Trodde du mente befolkningen i staten. Nei, jeg mener at alle som blir presset nå bør nekte. Hva andre har gjort frivillig blir en helt annen sak.
Veggdyret Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 14 minutter siden, Villfisker said: Misforstod. Trodde du mente befolkningen i staten. Nei, jeg mener at alle som blir presset nå bør nekte. Hva andre har gjort frivillig blir en helt annen sak. Skjønner motviljen mot å bli presset, men hvis du ønsker å nekte så må du også være villig til å ta konsekvensene av å nekte - i dette tilfellet bli suspendert/oppsagt fra jobben - med mindre du har en virkelig god grunn til å nekte. At du ikke tror vaksinen er "godt nok testet" enda er ikke god nok grunn lenger - de er testet på totalt 3,5 BILLIONER mennesker. 11
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Veggdyret skrev (1 time siden): Skjønner motviljen mot å bli presset, men hvis du ønsker å nekte så må du også være villig til å ta konsekvensene av å nekte - i dette tilfellet bli suspendert/oppsagt fra jobben - med mindre du har en virkelig god grunn til å nekte. At du ikke tror vaksinen er "godt nok testet" enda er ikke god nok grunn lenger - de er testet på totalt 3,5 BILLIONER mennesker. Selv om 3,5 milliarder har tatt vaksinen betyr det ikke at de har fått samlet all data, forsket nok på det og over lengre tid. Det er stor forskjell. Har vi egentlig data på at covid er farlig for unge friske mennesker?
Example Skrevet 27. september 2021 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2021 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Selv om 3,5 milliarder har tatt vaksinen betyr det ikke at de har fått samlet all data, forsket nok på det og over lengre tid. Det er stor forskjell. Har vi egentlig data på at covid er farlig for unge friske mennesker? Problemet er at disse "unge og friske" helsearbeiderne drar på jobb og smitter sårbare mennesker. Det har også skjedd her i Norge, og gjør denne problemstillingen aktuell også her. 29
Thaila Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Helsevesenet stoler ikke en gang på egne teorier 👌det sier det meste! 4
zemer Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 De som sto i fronten, de alle klappet for. Nå sparken.. 19
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Example skrev (15 minutter siden): Problemet er at disse "unge og friske" helsearbeiderne drar på jobb og smitter sårbare mennesker. Det har også skjedd her i Norge, og gjør denne problemstillingen aktuell også her. Ja det er nå sant. Men det var ikke det jeg svarte på 😊
Sånnder Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Dette kan da ikke være veldig seriøst, er dette lovlig? Fyf. Håper alle setter seg på bakbeina og står sammen i tilfelle 10
Zikkzakk Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Selv om 3,5 milliarder har tatt vaksinen betyr det ikke at de har fått samlet all data, forsket nok på det og over lengre tid. Det er stor forskjell. Har vi egentlig data på at covid er farlig for unge friske mennesker? En hel del har fått POTS for eksempel: https://www.hopkinsmedicine.org/news/articles/on-the-heels-of-covid-19-influx-of-patients-with-pots-symptoms Det å få det mediene kaller "long covid" som egentlig er et tullete begrep da det er mange ulike syndromer av ulik alvorlighetsgrad, kan redusere livskvaliteten så betraktelig at jeg vil si det er alvorlig. 7
Example Skrevet 27. september 2021 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2021 zemer skrev (52 minutter siden): De som sto i fronten, de alle klappet for. Nå sparken.. Man klappet vel for jobben som ble gjort, av alle helsearbeidere. Det betyr at man bør klappe for de som drøyer nå. Det tydeligvis en liten andel av helsearbeidere som ikke tar innover seg alvoret og den unødvendige risikoen man utsetter pasientene sine for ved å droppe vaksinen. 10
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Zikkzakk skrev (38 minutter siden): En hel del har fått POTS for eksempel: https://www.hopkinsmedicine.org/news/articles/on-the-heels-of-covid-19-influx-of-patients-with-pots-symptoms Det å få det mediene kaller "long covid" som egentlig er et tullete begrep da det er mange ulike syndromer av ulik alvorlighetsgrad, kan redusere livskvaliteten så betraktelig at jeg vil si det er alvorlig. Nei, ikke Pots, men lignende symptomer. Det står ikke antall som har fått det eller om det er snakk om helt friske personer eller ikke. Ja, noen kan få long covid. Men vi vet ikke hvor mange, alvorlighetsgrad, hvor lenge og om dette gjelder veldig mange unge utenfor risikosonen (overvektige er også i risikosonen).
Zikkzakk Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Sirisiri10 skrev (40 minutter siden): Nei, ikke Pots, men lignende symptomer. Det står ikke antall som har fått det eller om det er snakk om helt friske personer eller ikke. Ja, noen kan få long covid. Men vi vet ikke hvor mange, alvorlighetsgrad, hvor lenge og om dette gjelder veldig mange unge utenfor risikosonen (overvektige er også i risikosonen). Hvis du leser linken, er det studie på gang for å finne ut insidensen for POTS etter covid-infeksjon. Jeg tror nok mange kommer til å bli overrasket over hvor mange som har hatt symptomer i mange måneder etter gjennomgått covid-infeksjon som har redusert livskvaliteten betraktelig når vi får tall på dette. Det å miste luktesans alene i måneder eller år (om den i det hele tatt kommer tilbake) er veldig hemmende. Vi vet allerede at det er en betydelig andel også unge og friske som har fått slike plager etter covid. 7
Anbefalte innlegg