Gå til innhold

Aktive egg i eggstokk og tykke livmorslimhinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var og tok celleprøve idag. Gynekologen lurte på om jeg gikk på p-piller, og det gjør jeg. Har fast partner og det er ingen krise hvis jeg hadde blitt gravid forsåvidt, men det er jo alltid noe som skulle vært på plass før det skjedde. Jeg spurte hvorfor han lurte på om jeg gikk på pilla, så sa han at livmorslimhinnene i  mine var veldig tykke, og om pillene hadde fungert som de skulle så hadde ikke slimhinnene vært så tykke, forsto jeg. Han kunne også se mange egg i eggstokken på ultralyden.

Kan jeg være gravid viss det er mange aktive egg? Jeg forsto de var aktive de man såg på ultralyden... Hva kan det bety at slimhinnen er så tykk? Når bør jeg isåfall ta graviditetstest? Går på pilla så jeg har normalt ikke mens. Det skal også sies at jeg nettopp har stått på en hestekur antibiotika mot sepsis.

Anonymkode: 6119c...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det han mener er at alt i teorien ligger tilrette for en graviditet. Mange egg er nettopp det, mange egg som kan bli modne og potensielt slippe som en eggløsning. 

Ppiller skal også tykne slimet i livmorhalsen slik at sæd ikke slipper igjennom og kan gjøre deg gravid. En tykk livmorslimhinne ønsker man å ha rundt eggløsning for optimale forhold for et evt befruktet egg å feste seg fast. 

Dersom du er bekymret for en graviditet ville jeg byttet prevensjonsmidler til noe annet. Hadde du vært gravid ville han sett det på ultralyd med mindre du bokstavelig talt nettopp har blitt befruktet. Fra 6 uker skal du kunne se en klump med hjerteslag på ultralyd og ved 4 uker er da du vanligvis ville fått mensen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...