Gå til innhold

Fargehjelp- male stue/kjøkken/gang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt ca 10 malingsprøver, googlet bilder og sammenlignet har jeg sett meg blind 😅

Vi holder altså på å pusse opp og male stue/ kjøkken og gangen. Stue/kjøkken shar delvis åpen løsning mot hverandre, fra midten av stua går det videre en gang mot soverom osv. Fra ca midten av gangen er det åpning ut til yttergang og det er altså alt dette som skal males. 

I stua har vi lander på minty breeze og er veldig fornøyd etter å ha malt, men usikker på om vi skal dra denne videre inn på kjøkkenet også? I gangen hadde vi sett for oss en litt mørkere blå/grønn farge men etter å ha tittet på både balanse (som vi syns ble for mørk grønn), serene blue (som vi syns virker litt mørk og for blå) så ser vi nå på evening green og cityscape. 

Vi er usikre på om vi skal bruke samme fargen i både innegangen og yttergangen eller ha to forskjellige. 

Vi liker godt blå/grønne farger men kan der bli for mye å male i disse nyansene i alle rommene nevt over? Er åpen for å kombinere med helt andre farger om noen har noen tips?

Noen som har brukt noen av disse fargene og vil dele erfaringer? 

Anonymkode: 853dc...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør Jotun, de gir gode svar til sånne spørsmål :)

Anonymkode: 6f996...181

Takk! Skal sjekkes ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google minty breeze og hvilke jotunfarger som går mot den, evt spør i butikk. Jeg har heller ikke peiling på sånt, men fikk noen alternativer som gikk til stuefargen og er veldig fornøyd med valget vi landet på. 

Anonymkode: 167f5...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi har soft teal i gangen

Anonymkode: 7c1d2...43c

Hvor mørk er denne? Syns den ser veldig fin ut men usikker på om den blir for lik minty breeze? Og endrer den seg mye i ulike lysforhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Google minty breeze og hvilke jotunfarger som går mot den, evt spør i butikk. Jeg har heller ikke peiling på sånt, men fikk noen alternativer som gikk til stuefargen og er veldig fornøyd med valget vi landet på. 

Anonymkode: 167f5...694

Det har jeg gjort, og det har resultert i utallige fargeprøver 😂😂 klarer bare ikke å bestemme oss så fint å høre andres erfaringer og meninger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...