nanban Skrevet 11. mars 2002 #21 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei. Vi har faktisk blitt enige om at jeg "bestemmer". De store tingene informeres han om, og har selvfølgelig vetorett. MEN da må han hjelpe til å finne alternativer. -Han er veldig glad for å "slippe". Tror han føler han får høre nok allerede. Vi har ikke familie som hjelper i planlegging etc. De skal være med å pynte, kjøre,hente osv. på selve dagen og dagen før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 11. mars 2002 #22 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg må bare føye meg i rekken av de som sier meg og mitt.. Vi har fordelt enkelte oppgaver oss imellom, han ordner blomster, transport, overnatting, sine klær, forrett, dessert osv. Hvis han trenger råd og tips regner jeg med at han spør meg eller moren sin, ellers så stoler jeg helt og holdent på de avgjørelsene han tar. Ville aldrig ha kjørt over han på en dag som er så viktig for oss begge.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 11. mars 2002 #23 Del Skrevet 11. mars 2002 Tenkte bare jeg skulle komem med en liten kommentar angående mannens antrekk....jeg vet ikke hva min tilkommende har valgt jeg...han har tittet på egenhånd, og sier at den dagen han får se kjolen min får jeg se antrekket hans:) Ellers er det vel stort sett mamma og jeg som styrer (...) men det er det han vil....han vil at vi skal "pønske" ut, og så kan han godkjenne, eller si nei alt etter som.....innbydelsene, maten og dekorasjonene skal vi bli enige om helt uten innblanding fra andre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. mars 2002 #24 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi bestemmer egentlig alt i fellesskap vi, men hvordan det blir med hans antrekk vet jeg ikke. Om han vil ha meg med for å kikke så blir jeg med, hvis ikke drar han alene eller med forlover. Jeg har sagt hvilke antrekk jeg syns er fine, som han har sagt hvilke typer kjoler han syns er fint. Men han får selvsagt ikke se kjolen når jeg har bestemt meg, ikke før jeg kommer oppover kirkegulvet! Om jeg ser antrekket hans før da spiller ingen rolle for meg i grunnen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 11. mars 2002 #25 Del Skrevet 11. mars 2002 heia hos oss så har vi bestemt nesten alt i sammen, unntatt klærne da, han har ikke sett hva jeg skal ha på meg og jeg har heller ikke sett hva han skal ha på seg (selvom jeg er såå nytgjerrig) ellers, ringpute, kaketopp, kurv til brudepikene, har jeg ordnet for det innterser han ikke noe om! og det forstår jeg og respekterer jeg! jeg mener at det er fint alle gjør det på sin måte! hvis mannen overlater alt til damen så synes jeg at vi burde respektere det! det betyr jo ikke at de er ikke glad i damen sin, det er at de har ikke drømt om denne dagen som jenter har! men jeg er kjempe glad for at samboeren min har vært med å planlagt masse med meg. det er kjekt å se at han har like smak som meg og han er like ivrig som meg. men om han ellers hadde ikke brydd seg om slike ting, så hadde jeg fått sjokk hvis han skulle plutselig snakke om bordkortene skal matchae med blomstene osv! ja ja dette ble rotete men men, klem til alle kommende bruder 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
junes tilkommende Skrevet 11. mars 2002 #26 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi er sammen om de fleste bestemmelsene, og er begge aktivt med i planleggingen. Det eneste jeg kan komme på som vi har gjort hver for oss, er å sette opp gjestelita for hver vår slekt. Litt morsomt er det å lese at de fleste som skriver inn sier at begge er med og bestemmer, samtidig er samtlige innlegg skrevet av brudene. Ofte er det vel slik at den som er mest engasjert, gjør mesteparten av jobben og tar de fleste avgjørelsene. Litt stereotypisk, kan en vel si at mannen bestemmer f.eks. bilen mens kvinnen bestemmer bryllypet. Dette betyr ikke at en overkjører hverandre. For mange er det vel heller en lettelse (og en av fordelene ved et parforhold) at en kan overlate ansvar til noen en stoler på. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annett Skrevet 11. mars 2002 #27 Del Skrevet 11. mars 2002 Det er nokk jeg som har bestemt det meste, i hvertfall det med farger og innbydelser. Men han har da fått være med og bestemme litt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sony Skrevet 11. mars 2002 #28 Del Skrevet 11. mars 2002 Takk CecilieB. Tenk hvordan hverdagen hadde vært om dem hadde vært like "bryllups-surrete"..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 11. mars 2002 #29 Del Skrevet 11. mars 2002 Ellers er han veldig opptatt av hvordan alt skal se ut rundt ham, dvs. det er han som møblerer, det er han som har valgt service osv. Men bryllupet er mitt domene 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 13. mars 2002 #30 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg skulle likt å kunne skrive at vi bestemmer like mye begge to, men det kan jeg desverre ikke. Saken er den at det er jeg som finner frem til alternativene, og når de blir lagt frem for han så har jo jeg tatt mange avgjørelser allerede. Det han gjør er jo egentlig bare å velge blandt mine alternativer. Men så betyr jo slik som invitasjoner, bordkort osv mye mer for meg enn for han. Og slike ting er jo egentlig småting for å regne. Vi tar de store avgjørelsene i fellesskap, hvor, når, hvordan osv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 13. mars 2002 #31 Del Skrevet 13. mars 2002 August: Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg er helt enig, sånn har vi det og. Litt synd, men begge får bestemme i den mengden vi ønsker, så da får jeg vel slå meg til ro med det.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
09.08.2002 Skrevet 13. mars 2002 #32 Del Skrevet 13. mars 2002 Det er det samme hos oss. Min samboer sier sin mening når jeg kommer med alternativer / forslag. Men utover det så engasjerer han seg svært lite. "Det er jo så lenge til!" Om jeg hadde latt planleggingen opp til ham, så hadde vi vel ikke funnet lokale enda... Men selvsagt har jeg tatt ham med til der lokale er, for å se hva han mente om stedet. Stedet falt helt i smak, så da var jo den saken grei. Det samme gjelder prest, og fotograf. Når det nærmer seg den store dagen, så tenker jeg han vil delta mer og mer. Han vil selvsagt bli med på valg av meny, musikk, osv. Men "bagateller" som blomster / farge på blomster, innbydelser, bordkort, m.m. skal han få slippe å bli plaget med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå