Gå til innhold

Bestemmer dere alt ????

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg får kanskje litt hets her - men jeg har inntrykk av at mange bruder her inne bestemmer alt som har med bryllupet - helt ned til den detaljen om hva brudgommen skal ha på seg ?

Er det ikke brudgommens dag også ? Jeg har latt min kjæreste velge selv hva han vil ha på og vil ikke prakke på ham noe som han ikke liker. Er det kun brudens mening som teller her ?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Jeg har nok lett for å bli litt ivrig, men jeg er veldig opptatt av at vi begge skal være enige om ting. Vi bestemmer derfor alt i fellesskap, selvom kanskje jeg til tider har litt sterkere meninger om ting. Når det gjelder meg selv bestemmer jeg det på egenhånd, og han får bestemme hva han vil ha. Allikevel er det hyggelig å kunne gi tips og råd.

Når det gjelder alle ting rundt bryllupet tar vi felles avgjørelser. Tror det er viktig for at det skal bli et vellykett bryllup også. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss bestemmer vi begge to. Vi går igjennom alt (bortsett fra kjolen da!) sammen. Heldigvis har vi veldig lik smak, så vi har igrunnen ikke vært uenige om noe som helst, og nå er det meste klart. Invitasjonene skal sendes om en uke. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bare lest litt gjennom diskusjonene om antrekk og da har det vært - jeg liker ikke det han har valgt å ha på seg og jeg vil ha det heller........det er derfor jeg spør - kjører vi over brudgommen helt og holdent her i vår iver etter å ha den "perfekte" dag ? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med forslag, han sier ja og ha.

Skulle han vært med like aktivt som meg, så hadde vi aldri blitt ferdig. Han stoler på at jeg kan mine saker, og er ikke så veldig interessert.

Han har vært med å bestemme kjolen, og har valgt ut sin egen dress. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi bestemmer noe sammen, noe hver for oss og noe bestemmer foreldrene våre.

Han bestemmer bryllupsreisen, brudebuketten, sitt eget antrekk og hvilke blomster som skal brukes i dekorasjonene.

Jeg bestemmer kun mitt eget antrekk alene. Mye tar vi sammen med foreldrene våre og resten er delegert bort -for godt. Eksempler på ting vi har null kontroll med er bryllupskake, bil, bordkort, andre kaker, valg av vin, brudepikekjoler, velkomstfest dagen før og mottagelsen før middag. Invitasjoner og andre trykksaker får vi kun til "godkjenning".

Selv om jeg kanskje føler det går litt over stokk og stein innimellom (serviettringer med malte navn, blomster og gullringer ville nok ikke vært mitt valg, men de viser seg å være helt ok icon_smile.gif ), synes jeg også det er veldig befriende å ikke måtte blande meg opp i alt mulig. Jeg går for et så stressfritt bryllup som mulig, og så lenge jeg ikke ser for meg hvordan alt skal være, tror jeg også jeg vil unngå skuffelser og frustrasjoner fordi noe ikke går helt etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også litt oppgitt over alle de innleggene som handler om menns klesvalg osv, at ikke det er bra nok...

HUSK AT DET ER MANNEN INNI KLÆRNE DERE GIFTER DERE MED!!!

Tror nok mange menn blir litt overkjørt av sine tilkommende. Samboeren og jeg finner på ideer og forslag sammen. Det er da tross alt to som skal gifte seg og ikke en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Reagere ofte på alle jenter som skriver "mitt bryllup", "min ønskeliste", "min middagsmeny". Hvorfor ikke vår? For meg er det naturlig å alltid bruke oss og vi i bryllupssammenheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min samboer hadde ikke funnet seg i å bli overkjørt - i hvertfall ikke når det gjelder antrekk. Greit - det er ikke alltid han viser like mye interesse, men han har da en mening om ting - jeg synes ikke at våre tilkommende skal dyttes bort i et hjørne under planleggingen med det formål å kun å møte opp til vielsen for å si ja og thats it.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har jo vært oppe noen ganger etterhvert. Tror ikke folk blir mer enige av den grunn.

Her i huset er dette ting som han egentlig blåser en lang marsj i. Han er veldig fornøyd med at det eneste han trenger å gjøre er å si ja i kirken.

Han er jo ikke noe mindre opptatt av å gifte seg av den grunn, han er bare ikke typen som gidder å tenke på at invitasjonene skal matche borddekorasjonene. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tenker mer på dem som bryr seg om bryllupet, men som ikke får gjennomslag for sine meninger da bruden mener noe annet og det virker som om hun bestemmer ?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må hive meg med jeg og...

Vi bestemmer sammen - meny, invitasjoner, klærne hans, brudepike kjoler, osv. Kjolen min bestemmer jeg alene, men skulle ønske han hadde hjulpet meg, da hadde det nok vært mye enklere!

Ellers er det vel sånn at ting vi jenter interesserer oss for er det vi som ordner med? Jeg ville ikke prakket på min kjære å utforme f.eks invitasjoner eller lete etter brudepikekjoler på nettet..

Er glad for at han ikke krever at jeg skal engasjere meg like mye i valget av vin til bryllupsmiddagen, eller for den saks skyld hvilken bil han skal kjøpe seg nå!

Tror det handler om interesser...det betyr nødvendigvis ikke at vi ikke planlegger sammen for det - men vis meg den mannen som i fullt engasjement lager tiaraer, bordkort, invitasjoner, bretter servietter og pynter bord i hodet sitt???

icon_smile.gifATilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått ansvaret for bryllupsreisen. Jeg tar meg fri en uke og har passet klart.

Så har han ansvar for buketten (tror jeg! Vet ikke helt, fordi jeg vil ha litt "mine" farger i den. Og vil dekke bord osv. i disse fargene. Så vi har vel ikke bestemt ennå.)

Han skulle ha ansvar for sitt eget antrekk. Nå fant jeg en råbillig kjole og hvitt til sønnen vår. Så dan har jeg vel bestemt for brudgommen også? Jeg vet ikke. Men kunne ikke la muligheten for et billig barneantrekk gå fra meg. Han er enig i det.

Ellers så har vi kommet fram til det meste sammen. Føler absolutt ikke at jeg overkjører ham. Han klarer fint å si ifra om han skulle føle det sånn. Men som tidligere sagt, så er det en del ting han helst vil slippe å vurdere/mene noe om. Nå har vi heller ikke gjort så mye ennå. Og han skal være med å snakke med kjøkkensjefen osv. Tror faktisk det bli HAN som bestemmer meny og vin. Og kaka blir vi nok enig om.

MEN jeg er nok en av de som sier mitt bryllup, min leilighet(!) osv.Hehe.gif Prøver å være bevisst, men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kjole og hvitt til sønnen, så trenger ikke nødvendigvis gubben ha det også.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vet det.

Så jeg har egentlig ikke peiling på hva han gjør. Han bare lo da jeg kom hjem med den, og spurte om jeg hadde bestemt hans antrekk? Men vi har ikke kommet så langt som mange her på siden. Vi har bera kjøpt denne lille saken, og bestilt tid i kirke og selskapslokale. Jeg er bare aktivt med på diskusjonene her, og lusker etter ideer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi bestemmer det meste sammen. Har sterke meninger begge to, så vi har hatt mye moro av planleggingen icon_smile.gif

Klærne bestemmer vi hver for oss, men han matcher eventuell vest til min kjole.

Men jeg lager liste over hva vi må huske og innen når. Ellers hadde all planlegging inkl bestilling av kirke, sted etc blitt satt i gang 2-3 uker før vielsen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er for mye fokus på bruden her. Selv har både brudgom og jeg et avslappet forhold til hele bryllupet og styrer igrunnen lite. Men jeg spurte faktisk brudgommen heromdagen om han følte seg overkjørt..Da sa han at nei han følte at han fikk det slik han ville og vi inngår jo kompromisser på ting vi er uenige om.. Syns det er viktig at han ikke bare må finne seg i ting. Han bør absolutt få føle at han er med på hele greia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at hos oss er det jeg som bestemmer det meste. Jeg tar ingen beslutninger uten han, men det blir vel gjerne sånn at jeg kommer opp med noen alternativer som jeg forelegger for ham, så sier han hva han synes om det. Det har vel ikke hendt - frem til nå ihvertfall - at han ikke har vært enig i det jeg har foreslått.

Ville han deltatt mer aktivt hadde jeg bare blitt glad for det, men han er vel noe tiltaksløs og lite blir gjort hvis jeg ikke gjør det selv. (Det har sikkert litt å gjøre med at han er fulltidsstudent i tillegg til fulltidsjobb med lite tid til overs)

Det han bestemmer selv er hvem han skal ha som forlover, hva han skal ha på seg, brudebil og musikk. icon_smile.gif

Men jeg har absolutt IKKE dårlig samvittighet over at jeg styrer det meste!!

¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-03-11 16:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...