GÃ¥ til innhold

Er ADVION gel giftig for mennesker? 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk besøk av skadedyrfirmaet som brukte Advion bak listene. Nå er jeg redd for å tråkke over gulvet 🙄

Anonymkode: ada47...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet? 

Skrevet

Det hadde vel ikke vært lov å sprøyte det i hjem om det var det, vel? Tenk på de som jobber med det. Var de godt beskyttet i haz-mat-drakt ville jeg kanskje styrt unna, men det er vel heller tvilsomt. Det ligger også bak listene og ikke utover gulvet. Hvis du vil så, og det får deg til å føle deg bedre, kan du jo vaske litt ekstra godt på gulvet før du tråkker der uten sokker. 

Skrevet
kira87 skrev (54 minutter siden):

Det hadde vel ikke vært lov å sprøyte det i hjem om det var det, vel? Tenk på de som jobber med det. Var de godt beskyttet i haz-mat-drakt ville jeg kanskje styrt unna, men det er vel heller tvilsomt. Det ligger også bak listene og ikke utover gulvet. Hvis du vil så, og det får deg til å føle deg bedre, kan du jo vaske litt ekstra godt på gulvet før du tråkker der uten sokker. 

Takk! Det er sikkert bare noe jeg innbiller meg siden de snakker om GIFTIG åte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk! Det er sikkert bare noe jeg innbiller meg siden de snakker om GIFTIG åte 

Det er giftig for skjeggkre og andre små skadedyr, ja. Men slapp av. Det er ikke farlig for mennesker 😊 

Skrevet
kira87 skrev (56 minutter siden):

Det er giftig for skjeggkre og andre små skadedyr, ja. Men slapp av. Det er ikke farlig for mennesker 😊 

Et spørsmål til 🙂 Hva om jeg plutselig tråkker på en død kre som har spist giften? Fortsatt ikke farlig?  

Skrevet

Å tråkke på det er nok ikke farlig. Men, da vi hadde skadedyrfirma her og de la ut det samme middelet så var de ekstra påpasselige på barnerommet, ved å sørge for at giften ble plassert slik at ingen kom til å pelle det av og putte det i munnen. Tolker det som at det nok ikke er en god ide å spise dette middelet... 

Anonymkode: 2f5fc...c1c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å tråkke på det er nok ikke farlig. Men, da vi hadde skadedyrfirma her og de la ut det samme middelet så var de ekstra påpasselige på barnerommet, ved å sørge for at giften ble plassert slik at ingen kom til å pelle det av og putte det i munnen. Tolker det som at det nok ikke er en god ide å spise dette middelet... 

Har det gått fint? Har Advion fikset problemet? 

Skrevet

Har noen brukt den før og kan fortelle om resultatene? 🙂

Skrevet

Det kan det umulig være. Det er ikke en miljøgift. Et skadedyrfirma la det ut i omsorgsboligen hvor jeg jobber, hvor det bor eldre sårbare. Så det hadde neppe vært forsvarlig om det var farlig. Det sprer seg ikke i luften som spray, og vi har blitt kvitt skjeggkreene raskt på jobb. 

Anonymkode: f9680...b0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan det umulig være. Det er ikke en miljøgift. Et skadedyrfirma la det ut i omsorgsboligen hvor jeg jobber, hvor det bor eldre sårbare. Så det hadde neppe vært forsvarlig om det var farlig. Det sprer seg ikke i luften som spray, og vi har blitt kvitt skjeggkreene raskt på jobb. 

Så dere mange døde skjeggkre på gulvet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har det gått fint? Har Advion fikset problemet? 

Det gikk veldig fint. Etter at siste behandling var avsluttet fant vi et par døde kre på gulvet, men ellers har vi ikke merket noe. Og dyrene er borte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så dere mange døde skjeggkre på gulvet? 

Ja 😳 Og noen liggende på rygg og trekke sitt siste dødspust. Men vi vasket og støvsuget etterpå, og ble helt kvitt dem. Nesten ett år siden. Noen limfeller har blitt stående, men aldri skjeggkre i dem, bare edderkopper av og til

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja 😳 Og noen liggende på rygg og trekke sitt siste dødspust. Men vi vasket og støvsuget etterpå, og ble helt kvitt dem. Nesten ett år siden. Noen limfeller har blitt stående, men aldri skjeggkre i dem, bare edderkopper av og til

Stakkars....Da bør jeg ikke sjekke gulvet så nøye, kommer til å bli kvalm av dette synet 🤮🤣

• 1 Ã¥r senere...
Skrevet

Er det farlig for dyr da? (Katter) 

Har prøvd og finne det ut selv, men klarte det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...