AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Blir 3 i november og sover 1-1,5 times dupp i ukedagene og opptil 2 timer, av og til 2,5 hjemme. Legges i 1930 tiden på kvelden og sover gjennom natten til 0630-0730. Våkner et par ganger om natten og trenger smokken eller bare litt stryk i panna, av og til kommer hun inn til oss og sover videre, men sover natten gjennom. Er vi superheldige eller er det litt spesielt? 😅 Hun ble diagnosert med cøliaki i januar, så har lurt litt på om hun blir litt fort sliten til tross for glutenfri diett. Tok blodprøver sist i august og det var ingenting å si på de, og nivåene ift cøliakien hadde gått fra 4000 til 200, enda en stund til de er på ønsket nivå men veldig god fremgang på 6 mnd. Anonymkode: c40c4...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Det er ikke unormalt i hele tatt og jeg ville ikke sett på det som heldig heller. Mange som sover på dagen og hele natten i den alderen. Må si det høres slitsomt ut å bli vekt flere ganger hver natt av en unge som «sover hele natten». Anonymkode: 4eb12...4bd 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Hvis hun våkner et par ganger om natten sover hun jo ikke natten gjennom? Synes det høres helt normalt ut. Anonymkode: 29ec6...fac 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Som andre sier - sover hele natten gjør hun jo ikke da om hun våkner flere ganger og til og med går til dere osv. Det er helt klart oppvåkning. Ingen sover hele natten dessuten, handler bare om om barna klarer seg selv når de våkner eller vil ha litt kos og litt nærhet for å sove igjen. Uansett, så lenge ting fungerer super så er vel alt bra? Vet ikke hvorfor du spør? Spør du meg er det kanskje litt spesielt og jeg ville vært litt bekymret, men det er basert på mine barn som ikke har vært så soveglade. Jeg ville blitt bekymret for å om neo var galt om de sov slik. Mine nektet å sove mer på dagen lenger før 3 år og sov vel ikke en hel natt uten å trenge oss før 4 års alder. Høres ut som om hun er over snittet trøtt ja... Anonymkode: 67935...90e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Vel, hun sover jo ikke natten igjennom så syns ikke dere er super heldig nei. Kan eventuelt kutte litt på dagsovingen så kanskje hun sover hele natten. Anonymkode: 086a9...e09 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som andre sier - sover hele natten gjør hun jo ikke da om hun våkner flere ganger og til og med går til dere osv. Det er helt klart oppvåkning. Ingen sover hele natten dessuten, handler bare om om barna klarer seg selv når de våkner eller vil ha litt kos og litt nærhet for å sove igjen. Uansett, så lenge ting fungerer super så er vel alt bra? Vet ikke hvorfor du spør? Spør du meg er det kanskje litt spesielt og jeg ville vært litt bekymret, men det er basert på mine barn som ikke har vært så soveglade. Jeg ville blitt bekymret for å om neo var galt om de sov slik. Mine nektet å sove mer på dagen lenger før 3 år og sov vel ikke en hel natt uten å trenge oss før 4 års alder. Høres ut som om hun er over snittet trøtt ja... Anonymkode: 67935...90e Det er jo ingenting ved det som er bekymringsfullt. Har 4 barn og alle er forskjellige.. minste har sovet natten rundt fra dag 1 mellomste på 3 sover gjerne en dupp på dagen fortsatt. Anonymkode: 94751...6d1
Mumsa Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Min er 2,5 da, men har samme lengde lur og nattesøvn uten oppvåkninger. Dvs, han sover sjeldent lenger enn 7, våkner gjerne halv syv. Kanskje 1-4 ganger i mnd våkner han én gang midt på natten og kommer inn til oss. Det høres normalt ut i min målestokk, men vi er likevel veldig heldige, da mange sliter veldig med søvn.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Altså, når hun våkner så er hun i halvørska og ikke helt våken, nei 😅 At hun kommer inn til oss er nå og da, og jo, jeg vil kalle det å sove gjennom hele natta når hun sovner igjen så fort hun evt kommer opp i vår seng. Men godt det er normalt å sove lang dupp enda. Jeg priser oss heldig i hvertfall 😊 Anonymkode: c40c4...7f9 1
Uglems Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Kanskje barnet bare er trøtt 😊 fint at hun får sove på dagen ❤️
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Det gjorde min frem til han var 4. Alle mente jeg burde sløyfe duppen, men han trengte det. Uten sovnet han i 16-tiden og sov til morgenen. Anonymkode: 682fb...a7e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Det er ikke å sove gjennom natta når de vekker deg flere ganger om natta.. mine barn vekker meg så å si aldri om natta, det er å sove gjennom natta. Hender de har mareritt eller noe, da er det naturlig at de vekker meg, men ellers aldri. Mine eldste slutta med hvil når de var 2år. Yngste er fortsatt baby. Anonymkode: 313ee...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjorde min frem til han var 4. Alle mente jeg burde sløyfe duppen, men han trengte det. Uten sovnet han i 16-tiden og sov til morgenen. Anonymkode: 682fb...a7e Her begynte familie å spørre alt ved 2 år om hun ikke begynte å bli ferdig med dupp 🤷🏼♀️ En gang fortalte jeg svigersøster at hun hadde sovet 3 timer hvil, og hun sa det kanskje var på tide å kutte ut duppen da. Atte, hæ? Anonymkode: c40c4...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke å sove gjennom natta når de vekker deg flere ganger om natta.. mine barn vekker meg så å si aldri om natta, det er å sove gjennom natta. Hender de har mareritt eller noe, da er det naturlig at de vekker meg, men ellers aldri. Mine eldste slutta med hvil når de var 2år. Yngste er fortsatt baby. Anonymkode: 313ee...fa9 Det var dårlig formulert av meg, hun vekker oss ikke hver natt, og som nevnt over så er hun ikke våken - våken de gangene hun gjør det. Hun er våken knapt 1 minutt om hun gjør det også. Anonymkode: c40c4...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var dårlig formulert av meg, hun vekker oss ikke hver natt, og som nevnt over så er hun ikke våken - våken de gangene hun gjør det. Hun er våken knapt 1 minutt om hun gjør det også. Anonymkode: c40c4...7f9 Fortsatt så sover hun ikke hele natta når hun er våken for smokk, kos, gå inn på soverommet, etc. Anonymkode: 4eb12...4bd 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Dette minner meg om de som skriver at babyene deres sover hele natten, kun våken 3-8 ganger for pupp og sovner igjen med en gang🙄 Anonymkode: 4eb12...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette minner meg om de som skriver at babyene deres sover hele natten, kun våken 3-8 ganger for pupp og sovner igjen med en gang🙄 Anonymkode: 4eb12...4bd Ok. Anonymkode: c40c4...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Helt normalt. I hjemlandet mitt sover alle barn midt på dagen frem til de begynner på skolen. Dvs, 0-6 år. Barnehagene har soverom til 20-30 barn med senger. I Norge har dere kun vogn, så jeg tror det er derfor barn etter hvert nekter å sove dagsluren sin. Anonymkode: 4de5f...24c 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vel hun sover jo ikke natten gjennom da? Er det for å skryte at du skriver det? Så er sannheten at hun våkner flere ganger for smokk, kos osv. Det betyr IKKE å sove natten gjennom! Anonymkode: 2c38b...f32 Hvorfor skriver du som du gjør? Er det slik du kommuniserer i virkeligheten også? Barnet våkner ikke flere ganger om natten. Hun kan våkne en og annen gang for smokk eller litt kos, og er våken i maks 5 minutter totalt løpet av natten de gangene hun våkner. Hun sovner av seg selv hver kveld rundt 1930 etter 5-10 minutter med å se i bok med meg eller pappaen. Jeg kaller det å sove natten gjennom, kontra de nettene vi hadde før hvor hun våknet to-tre ganger hver natt og måtte ha hjelp til å sovne igjen hver eneste gang, hvor leggingen tok alt fra 1 til 2 timer og vi måtte sitte inne med henne til hun sovnet. Den gang da sov hun i vogn på dagtid, og hun sov i 40minutter til i beste fall 1,5 timer. Nei, så sover hun ikke fullstendig uavbrutt hver eneste natt, men å ha det som mål er også hårreisende stivt. Anonymkode: c40c4...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Min jente sov dupp på 1-2 timer til hun var nesten 5. La seg kl 19 hver kveld uten problem og sov hele natten. Mulig jeg har ei med ekstra godt sovehjerte. Barn er forskjellige. Men jeg merket fort om hun ikke hadde sovet nok. Anonymkode: 3c2c2...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Min sønn er også slik. Sover hele natten gjennom uten oppvåkninger da, legges i 19-tiden. Sover til mellom 0600-0800. Alt ettersom. Og sover ca en time i bhg og 1-2 timer hjemme i helgene. Ingen søvnproblemer, og bekymrer meg ikke. Vi merker nok når behøver for dupp på dagen ikke er der lenger. Han er svært aktiv duracellkanin på dagen, og sovet MYE helt fra han ble født så det er sånn han er 😃 jeg synes vi er heldige. Spent på nestemann 🙉 Anonymkode: 1b2fb...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå