Gå til innhold

Jeg er 42 år og har aldri blitt sjekket opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig jeg kvinne på 42 år har aldri uansett alder blitt sjekket opp.

Anonymkode: 149c1...e5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i å bli sjekket opp?

Hvordan responderer du når menn snakker til deg?

Anonymkode: b8508...305

• Liker 2
Skrevet

Ingen snille menn som har prøvd å snakke med deg?

Anonymkode: c31a4...6b6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt dette fra flere, så jeg vil si at det ikke er helt uvanlig nei. Det som har vært likheten blant dem jeg har hørt det fra (både kvinner og menn), er lav selvtillit, og at de bærer usikkerheten på utsiden. 

Personlig er jeg ikke egentlig noe særlig å skryte av, med tidligere tyve kilo for mye, nå syv, skjevt og usymmetrisk ansikt, svak kjeve og nesten ingen hake, ett øye som har et litt hengende øyelokk og jeg aner ikke hvordan jeg steller håret fint. Ei heller er jeg spesielt flink med sminke.

Likevel har jeg alltid fått mange menn etter meg, mye blikk og mye kommentarer, og jeg har flere ganger fått høre at det er fordi jeg bærer meg selv så godt. Jeg er egentlig en vandrende klump av usikkerhet, men jeg har alltid vært flink til å gå rakrygget og jeg beveger meg visstnok elegant. Jeg tror det har mye å gjøre med at jeg ikke lar blikket vandre mye, jeg fokuserer på retningen jeg skal og holder blikket deretter (fordi det er mye forskning som har bevist at vi kan minke angstfølelser ved å holde blikket i ro) 

Jeg leste også en gang at Marilyn Monroe kunne gå helt anonym i gata hvis hun ønsket, og så kunne hun "skru på" sjarmen når hun ønsket og da begynte alle plutselig å kjenne henne igjen. Jeg har siden brukt det endel selv og det funker! Altså at jeg kun med å bestemme meg for det ene eller det andre sender ut tilsvarende signaler. Når jeg føler meg sliten og lei tenker jeg at jeg ønsker å være anonym, og ingen ser ut til å legge merke til meg. Ønsker jeg oppmerksomhet, tenker jeg at nå skal jeg se fin ut, og da er det plutselig flere hoder som snur seg osv. Underbevisstheten vår styrer så enormt mye og selv bittesmå endringer i hvordan vi går, står og snakker vil ha en enorm effekt! 

Anonymkode: a8d53...fc3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen snille menn som har prøvd å snakke med deg?

Nei, bare på en likegyldig måte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, bare på en likegyldig måte.

Da har du blitt sjekket opp

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du blitt sjekket opp

Hæ? Det har bare vært overfladisk prat, ingen tegn på interesse overhodet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du mann? Noen gang vært i forhold?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derav mitt spørsmål: hva legger du i sjekking?

Sjekking er nemlig prøving og feiling, og noe som må bygge seg opp. Om han møter en grå vegg når han prøver seg på det du kaller overfladisk prat blir det selvfølgelig bråstopp. 

Ingen viser interesse i det første spørsmålet/praten. Da er fallhøyden enorm. Om man derimot får et svar som oppmuntrer og viser at han er interessant (selv om temaet er håpløst), så eskalerer det raskt. 

Anonymkode: b8508...305

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt sjekket opp mange ganger, menn det begynner jo så å si alltid med overfladisk prat. Jeg responderer med å flørte hvis jeg er interessert og så er det i gang. Nesten ingen, bortsett fra dritafulle folk, sjekker opp noen i de første setningene. Det kan gjerne ta mange timer før hensikten er klar

Anonymkode: 05e53...36f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dette vanlig jeg kvinne på 42 år har aldri uansett alder blitt sjekket opp.

Er du smilende, positiv og ser ut som du ønsker å ha kontakt med menn? Idag tror jeg du er nødt til å ta litt initiativ selv. Om du forventer at mannen skal gjøre alt i innledende fase tror jeg du er nødt til å vente lenge. 

Anonymkode: 8e337...548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...