AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg jobber 100% og ofte ekstravakt.. nå når jeg har fri så må han hvile fordi det er krevende å være hjemme med en 8 mnd baby .. og vi har en unge på 4 år. Han gjør mye hjemme men jeg er helt utslitt og får neppe sove fordi jeg er vant å stå opp kl 5. Legger meg tidlig men han vekker meg opp når han legger seg i 1-2 tiden for å ha sex.. så er jeg oppe 5.. og han sover enda nå på min fridag. Jeg skulle ønske jeg fikk sove mer. Overreagerer jeg? Anonymkode: 05c9b...480 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2021 Hadde mannen en eneste gang, selv da vi var barnløse, vekt meg for sex, ville han blitt halshugd, og så sendt på gjesterommet. Start der. Anonymkode: d67af...e78 103
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Kanskje han bør begynne å legge seg tidligere enn 2, så blir ikke så trøtt. Makan til mann 🙄 Og dette finner du deg i? Anonymkode: 03b39...a8f 34
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Nå ble jeg faktisk helt sjokkert ! Hvordan i alle dager kan du tillate en så respektløs arbeidsfordeling mellom dere to? Er han blottet for fornuft ? Anonymkode: f2639...bb8 27
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Hadde klikka om jeg ble vekket kl 1-2 for sex etter jeg hadde sovnet!!!!!!! Hvem gjør sånn når han vet du trenger å sove? Anonymkode: 6e674...40c 39
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Men er ikke han i permisjon nå da? Anonymkode: 6e674...40c 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Han får legge seg samtidig med deg om han skal prøve seg altså. Makan. Hva slags grobian er det som vekker partneren sin midt på natta for sex, når denne skal tidlig opp neste morgen? Det er greit at han sover ut, men sove ut er til 8-9 når man har baby altså. Anonymkode: 5ba8f...799 17
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Det er helt vanlig å avlaste hverandre hjemme selv om en er i permisjon, så akkurat det i seg selv ser jeg ikke problem med. men det må gå an å forvente at han klarer å legge seg i rimelig tid, og ihvertfall ikke vekke deg for sex. Det er håpløst barnslig😳 Anonymkode: a4d02...992 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Nei, du overreagerer ikke. Jeg hadde klikket i vinkel om mannen min våknet meg for sex når jeg allerede fikk lite søvn. Maken til utakknemlig mann tenker jeg. Skal du aldri få hvile? Høres ikke slik ut, når du verken får lov å sove uforstyrret eller ha fri på fri-dagene dine. Jeg hadde satt meg ned og forklart hvor korka tankegangen han er. Seriøst. Anonymkode: 14550...ed1 17
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Hvorfor skriver du "min fridag"? Hvis du har fri i dag regner jeg med at du har jobbet i helgen, og at han har tatt seg av babyen. Da er denne dagen like mye hans fridag som din. Det ER slitsomt å være hjemme med baby, så han må jo også få fri. Dere bør bli enig om en ansvarsfordeling på fridagene. Det mest rettferdige er at dere får sove ut en dag hver. Er det du som står opp med barnet de dagene du skal på jobb? Det er ikke rettferdig. Å vekke deg om natten må du bare si at han skal slutte med. Det hadde jeg aldri akseptert. Anonymkode: 6e0c7...2b9 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber 100% og ofte ekstravakt.. nå når jeg har fri så må han hvile fordi det er krevende å være hjemme med en 8 mnd baby .. og vi har en unge på 4 år. Han gjør mye hjemme men jeg er helt utslitt og får neppe sove fordi jeg er vant å stå opp kl 5. Legger meg tidlig men han vekker meg opp når han legger seg i 1-2 tiden for å ha sex.. så er jeg oppe 5.. og han sover enda nå på min fridag. Jeg skulle ønske jeg fikk sove mer. Overreagerer jeg? Anonymkode: 05c9b...480 Vekker han deg kl 1-2 for SEX? What??? Hadde vært totalt uaktuelt her i huset. Å vekke noen unødvendig i det hele tatt er strengt forbudt her. Ungene tar seg av nok av vekking for å si det sånn. Vekk meg hvis det brenner liksom. Så utrolig respektløst av mannen din. Men, for ikke å klikke helt her så håper jeg du har fortalt han at det ikke er greit?! Eller? Hvis ikke så er han ikke respektløs, bare en dust som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp.. Anonymkode: 2e360...030 8
Carrot Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Eeh fullstendig sjokka over at noen kan få seg til å oppføre seg slik mot en partner, den man elsker og skal ha den aller største omsorg for og respekt for, jeg ville startet med å spørre hva han tenker om ordene omsorg og respekt i parforhold og hva de representerer sånn i praksis. Ikke gå inn på den konkrete saken før han har fått tenke på det og gitt deg svar på hvordan han ønsker dette skal fungere fra deg til han, så kan du si at det er fint om det er likt begge veier for jeg tror nesten jeg kan garantere at han har noen tanker som kan gjelde begge. Jeg vil tro at om han var utslitt etter minsten og du vekket han klokka fem for sex ville det ikke skapt noen god stemning 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skriver du "min fridag"? Hvis du har fri i dag regner jeg med at du har jobbet i helgen, og at han har tatt seg av babyen. Da er denne dagen like mye hans fridag som din. Det ER slitsomt å være hjemme med baby, så han må jo også få fri. Dere bør bli enig om en ansvarsfordeling på fridagene. Det mest rettferdige er at dere får sove ut en dag hver. Er det du som står opp med barnet de dagene du skal på jobb? Det er ikke rettferdig. Å vekke deg om natten må du bare si at han skal slutte med. Det hadde jeg aldri akseptert. Anonymkode: 6e0c7...2b9 Forstår det slik at han er hjemme i permisjon og hun er i jobb. Hans jobb er jo å ta seg av babyen. Hun bør få sove ut når hun har vært på jobb i helga. Å vekke partneren, som attpå til skal opp tidlig, for sex er jo helt hinsides. Snakk sammen og avtal hvem som skal få sove lenge når den som er i arbeid har fri fra jobb? Hvem stod opp med babyen på hans fridager da du hadde permisjon og han var i jobb?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Begynn å legg musefeller i sengen når han kommer med pillepikken så blir det slutt på å vekke deg for sex. Anonymkode: e2680...d3c 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Forstår det slik at han er hjemme i permisjon og hun er i jobb. Hans jobb er jo å ta seg av babyen. Hun bør få sove ut når hun har vært på jobb i helga. Å vekke partneren, som attpå til skal opp tidlig, for sex er jo helt hinsides. Snakk sammen og avtal hvem som skal få sove lenge når den som er i arbeid har fri fra jobb? Hvem stod opp med babyen på hans fridager da du hadde permisjon og han var i jobb? Hans jobb er å ta seg av babyen når TS er på jobb. Resten av tiden er det begge sin jobb, og ansvaret må deles på. Anonymkode: 4ea43...c34 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Om TS jobber helg og mannen er hjemme med begge ungene i helgene så forstår jeg at han ønsker en hviledag om hennes fridag faller på en mandag feks. Litt annet å være i permisjon med eldste hjemme fra barnehagen. Det at han vekker deg for sex har du forøvrig lagt opp til selv TS, ved å la han fortsette og gi etter. Så jeg forstår ikke hvorfor det er relevant, du har da ditt å si i saken du og. Anonymkode: 5d0e7...0c1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, du overreagerer ikke. Jeg hadde klikket i vinkel om mannen min våknet meg for sex når jeg allerede fikk lite søvn. Maken til utakknemlig mann tenker jeg. Skal du aldri få hvile? Høres ikke slik ut, når du verken får lov å sove uforstyrret eller ha fri på fri-dagene dine. Jeg hadde satt meg ned og forklart hvor korka tankegangen han er. Seriøst. Anonymkode: 14550...ed1 Våknet deg? Heter «vekket» Anonymkode: 0f04f...408 7
Bacteria Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 (endret) Du overreagerer ikke nei. En ting er at han vil hvile etter «arbeidshelg» med ungene, en annen ting er å rangle utover natta for så å sove til middag. Burde lagt seg og stått opp tidligere. Det verste er at han vekker deg for pulings midt på natta. Lite empatisk. Lurer på hvem av dere som sto opp på hans fridag når du var i permisjon, si. Endret 27. september 2021 av Bacteria
Gjest Innsikten Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Herregud, jeg ble forbanna ved " vekker meg i 1-2 tiden for sex ". Nei, vet du hva?! Her hadde jeg revurdert hele mannen og forholdet, for sånn kan ikke du la deg bli behandlet. Dette er ikke greit! Sett dere ned å ta en alvorlig prat, dette skal du ikke finne deg i.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Har sagt klart ifra at vi kan ha sex frem til 9 på kvelden for etter det er jeg ofte for trøtt. Anonymkode: 0a92f...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå