AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei Sønnen min startet bhg for 2 uker siden. Regndress og parkdress som han brukte til vanlig ble levert til bhg. Igår skulle vi på tur mens det regna litt. Skulle ta på han regntøyet hans men plutselig fant vi ut at regndressen hans ligger i bhg 🤣 da ble turen vår avlyst fordi han ikke hadde ekstra regntøy. Da tenker jeg at hvordan er det man gjør med yttertøy og sko? Skal man kjøpe dobbelt av alt? Den ene for ha i bhg og den andre til å bruke hjemme. Barnet mitt pleier ofte å leke med de andre barna i nabolaget etter bhg eller når det er helg. og da er det greit med parkdress. Og det samme med vinterdress når snøen kommer. Hvordan gjør dere det? Skal man kjøpe 2 av hver eller pleier dere å ta med alt hjem og så levere tilbake dagen etter?? Og hva med sko? Anonymkode: 038b7...5b4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Første året deres i barnehagen, kjøpte jeg ikke dobbelt. Da tok jeg med tøyet hjem i helgene. For etter barnehagen, så var vi ikke ute i regn, eller vintervær da de var bare 1 år. Men da de ble eldre kjøpte jeg dobbelt. Men da kjøpte jeg gjerne reservedressen litt for stor, sånn så det ble hoved dressen året etter. Og regntøy, så ble det gjerne et kvalitets sett som kostet litt, og et billig sett. Vintersko har jo barna på seg til og fra barnehagen. Anonymkode: 16045...c21 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Vi endte med å ha to sett, enkelt og greit fordi vi likte å kunne la det ene henge i barnehagen, så visste vi at vi hadde der. Og delvis fordi det noen få ganger hvert år blir så vått at alt som kommer fra barnehagen trenger et par døgn på å tørke. Og da er det bare å ta med det som henger hjemme til barnehagen. Hadde gjerne nok av arvetøy eller litt billigere tøy som kunne brukes som ekstrasett. (Evt. så klarer man seg med "litt for liten" eller "litt for stor" de få gangene det er behov.) Anonymkode: abbd0...60b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Jeg kjøper dobbelt. Nå har hun 1 parkdress (i barnehagen) 1 skallsett, bukse + jakke ( bukse hjemme, funker i regn også + jakke hjemme og til/fra barnehagen. 1 sett regntøy (i barnehagen) Anonymkode: 0275e...d74 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Kjøper dobbelt. Alltid noe som er vått. Anonymkode: d678c...620 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Vi har dobbelt opp for pluttselig er noe vått og må vaskes, og det er stress å måtte ta med alt hjem hver dag. Anonymkode: f7949...af5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei Sønnen min startet bhg for 2 uker siden. Regndress og parkdress som han brukte til vanlig ble levert til bhg. Igår skulle vi på tur mens det regna litt. Skulle ta på han regntøyet hans men plutselig fant vi ut at regndressen hans ligger i bhg 🤣 da ble turen vår avlyst fordi han ikke hadde ekstra regntøy. Da tenker jeg at hvordan er det man gjør med yttertøy og sko? Skal man kjøpe dobbelt av alt? Den ene for ha i bhg og den andre til å bruke hjemme. Barnet mitt pleier ofte å leke med de andre barna i nabolaget etter bhg eller når det er helg. og da er det greit med parkdress. Og det samme med vinterdress når snøen kommer. Hvordan gjør dere det? Skal man kjøpe 2 av hver eller pleier dere å ta med alt hjem og så levere tilbake dagen etter?? Og hva med sko? Anonymkode: 038b7...5b4 Vi tar med alt frem og tilbake. Eller så kjøper vi brukt om vi må ha dobbelt. Anonymkode: 25ede...e8f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi tar med alt frem og tilbake. Eller så kjøper vi brukt om vi må ha dobbelt. Anonymkode: 25ede...e8f Gjør dere det daglig? Eller bare på fredager? Anonymkode: 038b7...5b4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Vi tar med hjem det de eventuelt trenger på ettermiddagen, og tenker også over hva de skal ha på når vi leverer dagen etter. I helgene skal alt hjem, noe som egentlig er greit. Når det er sagt har vi likevel ekstra, for å ha i barnehagen. Vi har 2 sett regntøy, både parkdress og skallsett, og en reservedress i tillegg til vinterdressen. Alt er selvfølgelig ikke med samtidig, men vi prøver å alltid ha minst 3 sett ytterklær og to sett tykkull på plassen. Noen ganger trengs alt. Vi har en luftavfukter og skotørker, så vi klarer å tørke alt over natten. Anonymkode: 94e0e...439
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Kjøper dobbelt opp, men kjøper de fleste ytterklærne på salg eller pent brukt 😊 Anonymkode: 5ca47...91b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Tar med hjem og har kun ett sett av hvert. Tar med kun det vi skal bruke på ettermiddagen hjemme. Rekker fint å vaske/tørke til neste dag om det er noe som må vaskes. (Har ett barn på småbarn og ett på storbarn) Anonymkode: 1fb48...ea0
Pus123 Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Har to vinterdresser og to sett regntøy. Vinterstøvletter ett par og to par forete støvler. Forete støvler tar ofte tid å få tørket. Orker ikke å ta med mye klær frem og tilbake i bgh hver dag. Vi er ute hver ettermiddag uansett vær og årstid, veldig greit å ha dobbelt av det meste da. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Jeg har stortsett dobbelt - men jeg kjøper ikke nytt og dyrt. Noe er arvet, noe er kjøpt brukt, noe finnes i en større størrelse (slik som andre nevner). Hun som jeg har i barnehagen nå, er lillesøster, så hun har en del arvet, så det er litt lettere. Anonymkode: 775f9...1e6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Jeg har dobbelt. Både for å ha tøy hjemme, men også fordi noen av dressene tar lang tid å tørke. Men nå har vi ok økonomi pluss mange vi eventuelt kan arve tøy fra da. Anonymkode: 050b3...f65
Ulrikke Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 Hadde alltid dobbelt, kjøpte av og til på salg, kjøpte brukt eller arvet. Er også greit å ha "neste størrelse" hjemme kanskje, og så overlappe litt på den måten,
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Har dobbelt jeg og. Men arver en del, så mye av det er litt 2. sortering og kun ekstratøy. Anonymkode: 0b9f9...711
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Jeg tar med tøy hjem. I hverdagene har vi som oftest ikke tid til å dra ut etter bhg så da lar jeg tøyet ligge igjen men i helgene tar jeg det med hjem. vi har også alltid str større i alt av klær tilgjengelig i skap eller på loftet slik at vi har noe å supplere med om det skulle bli krise. Det bli også enklere når de blir 2-3 år for da varer str lengre og man kan kjøpe 2 sett av noe Anonymkode: f31ee...db0
tussi84 Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Vår begynner I bhg om 2 uker, og vi har kjøpt 2-3 sett av det meste. 2-3 regn tøy, 2- 3 vinterdress osv, 3 fleece dresser, 2 luer, 3 votter osv. Har mer av ullbody, ullstrømpebukser og sokker. Målet er å ha alltid 2 sett hjemme + 1 i bhg. Det tar tid å vaske og tørke klær her vi bor, så hvis klær ikke kan gå i tørketrommel så er det ikke tørt til neste morgen (hvis vask på kvelden). Klær tar minst 24 t å tørke på stativ her, ofte lenger.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 2 sett regntøy og 2 sett vinterdress. Har behov for å rullere da ikke alt rekker å tørke over natten. I støvler har vi ett sett gummistøvler og ett sett gummistøvler med for. Om de varme ikke tørker over natten bruker han bare de andre med ullsokk f eks. Men nå har vi skaffet skotørker så da holder det med et par av hver😅👍🏻 Anonymkode: 3e8d4...522
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 Vi mye ekstra av luer, votter osv, men selve yttertøyet tar vi med frem og tilbake. Det er ærlig talt veldig lite problematisk å ta med parkdressen i hånda, og så tilbake neste dag. Anonymkode: 362d1...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå