Gå til innhold

Gravid og sluttet å snuse - når blir det bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg er gravid, og bråsluttet derfor med snusen. Når ga de verste abstinensene seg for dere som har vært i samme sko? 😅

Anonymkode: f25fd...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter ca 3 dager :) Etter en uke var de borte, og jeg ble overrasket over hvor bra det gikk!:) Kvalmen hjalp nok også på.

Anonymkode: 7b0e9...5b9

• Liker 1
Skrevet

Verst de første dagene, men det gikk nok ett par, tre uker før det gav seg helt. Eller nesten helt, kunne fortsatt kjenne suget i enkelte situasjoner og det kan jeg fortsatt etter tre år. Typisk etter en fet middag (haha😂) eller når jeg er sammen med andre som snuser akkurat samme type som jeg brukte osv. Men det er sjelden og varer bare i noen sekunder.

Anonymkode: 140ca...0ed

• Liker 1
Skrevet

Gikk over til onico original. Trygt for gravide da det ikke inneholder tobakk eller nikotin. Bruker det fortsatt etter jeg har født, tenker ikke å gå tilbake til vanlig snus. 

Anonymkode: 7e005...bfb

• Liker 2
Skrevet

De første tre dagene er verst. Etter en uke blir det mye bedre. Anbefaler sukkerfrie pastiller:)

Anonymkode: 4990f...980

Skrevet

Jeg har fremdeles abstinenser, 7 år etter 😆 Hver gang jeg er stresset, på fest eller kjedereaksjon meg. Men i graviditeten tok jeg en tyggis som erstatning i starten 😉

Anonymkode: b0957...a1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg snuset minst en boks om dagen, og bråsluttet da jeg ble gravid. Denne gangen hadde jeg lært leksa, og la snusen helt bort. Dvs at jeg ikke fortsatte å snuse nikotinfri snus, som er helt dumt og unødvendig når du likevel har sjansen til å venne deg av med snusvanen.

Det tok fem dager denne gangen. så var abstinensene helt borte. Siden jeg ikke snuser nikotinfritt heller, så tenker jeg strengt tatt ikke på snus lengre. Forrige gang jeg var gravid snuset jeg onico, tenkte dermed på snus hele tiden, og begynte med vanlig snus igjen en stund etter at barnet var født.

Bare stå i det, det er verdens beste anledning til å bli kvitt en dyr og unødvendig vane! Lykke til 😁

• Liker 2
Skrevet
kankankan skrev (14 timer siden):

Jeg snuset minst en boks om dagen, og bråsluttet da jeg ble gravid. Denne gangen hadde jeg lært leksa, og la snusen helt bort. Dvs at jeg ikke fortsatte å snuse nikotinfri snus, som er helt dumt og unødvendig når du likevel har sjansen til å venne deg av med snusvanen.

Det tok fem dager denne gangen. så var abstinensene helt borte. Siden jeg ikke snuser nikotinfritt heller, så tenker jeg strengt tatt ikke på snus lengre. Forrige gang jeg var gravid snuset jeg onico, tenkte dermed på snus hele tiden, og begynte med vanlig snus igjen en stund etter at barnet var født.

Bare stå i det, det er verdens beste anledning til å bli kvitt en dyr og unødvendig vane! Lykke til 😁

Takk for tips :) Snuser litt Onico nå, men typ et par stk dagen hittil. Men tenker jeg skal slutte helt med det også.

Dag 2 nå og går litt i bølgedager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for tips :) Snuser litt Onico nå, men typ et par stk dagen hittil. Men tenker jeg skal slutte helt med det også.

Dag 2 nå og går litt i bølgedager. 

Det er bare å rive av plasteret når du likevel skal slutte med nikotinsnus. Jeg ble etterhvert kvalm av at onico er så søtt, det hjalp 😅

lykke til!

Skrevet

Jeg har forsøkt å slutte mange ganger og aldri fått det til. Blitt helt utrolig trist, sinna og sliten. Bråsluttet da jeg ble gravid og kan med hånden på hjertet si at det var velt uproblematisk. 

Håper det går fort over for deg!

Skrevet

Bråsluttet og når jeg ble gravid, og ble dessverre ikke bedre før jeg startet å snuse igjen etter ammeslutt når ungen var drøye 1 1/2 år 😬

Anonymkode: bf76d...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...