Gå til innhold

Å gå raskt videre etter brudd, ca 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om et samlivsbrudd/pause fra et langt ekteskap med barn, bolig og det hele, der mannen ligger med en annen etter kun ca 3 mnd?

Er ikke det tidlig og litt spesielt?

Synes bare han gav opp for fort.. 

Det var heller ikke mannen som ønsket pause. Han savnet familien, hintet om sex etc. 

Synes det er svakt, bør han ikke heller virkelig forsøke å få kone og barn tilbake da?

Hadde du som kvinne klart å gå tilbake til denne mannen under pausa, hvis du angret og savnet han? (mannen fortalte at han ikke fikk til å gjennomføre/fullføre sex pga sjenanse, prestasjonsangst) Og det er mest sannsynlig sandt. Men kvinnen overnattet. 

Anonymkode: 732c5...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt normalt og greit

Anonymkode: 6f709...557

• Liker 6
Skrevet

For lang tid. Blir man dumpet så er det lureste å sørge for å få seg noe ganske raskt, for å slippe kjærlighetssorg. Og synes vel strengt tatt det er til pass for den som initierte bruddet, at den andre går videre. 

De to gangene jeg har blitt dumpet har jeg hatt sex 3 dager og 11 dager etter bruddet. Det hjelper med å komme over den som forlot deg. 

Og å gi opp for fort? Det er vel den som bestemte at man skulle bryte/ha pause som gav opp for fort. Ikke den andre. Man kan ikke legge fra seg leketøyet sitt i tre måneder og forvente at det ligger klart på samme plass når man finner det for godt å plukke det opp igjen. Da har selvsagt noen andre funnet det før deg.

(Og ikke klarte å gjennomføre, haha! Den er ganske standard å si til en eks eller mulig date, for å holde noen varme. Han har selvsagt pult som søren 😅)

Anonymkode: 62b92...73d

• Liker 9
Skrevet

Eh, i tittelen skriver du brudd, I innlegget pause. Hva er det egentlig? For om du forvirrer oss, så vil jeg tro du har forvirret han?

Når jeg gikk fra eksmannen så var det brudd. Det gikk et år med separasjon fordi vi måtte, men det var ikke snakk om at han skulle tenke seg om eller få en ny sjanse. Har du vært tydelig på hva du ville? For han er tydelig nå, og han har gått videre.

Hvis det er brudd er det faktisk helt ok. Man går videre når man selv vil, men man involverer ikke barna. Høres ut som at han har tolket det som brudd, og oppført seg deretter, fri og frank som han er. Jeg hadde ikke ønsket eller håpet å få tilbake en som anser seg ferdig med forholdet nei.

Anonymkode: 5a516...0a9

• Liker 2
Skrevet

Det er helt greit, han vil nok ikke ha deg tilbake, du gikk, han var fri til å gjøre hva han ville. Han hadde sikkert sex men vil ikke innrømme det. Han savner sikkert familielivet, selv om han ikke vil ha deg. Jeg savner familielivet med min ex, men jeg vil ikke tilbake, de rette følelsene for expartner mangler. 

Anonymkode: e50e8...474

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener dere om et samlivsbrudd/pause fra et langt ekteskap med barn, bolig og det hele, der mannen ligger med en annen etter kun ca 3 mnd?

Det var heller ikke mannen som ønsket pause. Han savnet familien, hintet om sex etc. 

Synes det er svakt, bør han ikke heller virkelig forsøke å få kone og barn tilbake da?

Hadde du som kvinne klart å gå tilbake til denne mannen under pausa, hvis du angret og savnet han? (mannen fortalte at han ikke fikk til å gjennomføre/fullføre sex pga sjenanse, prestasjonsangst) Og det er mest sannsynlig sandt. Men kvinnen overnattet. 

Eksen min var allerede gått videre da bruddet var et faktum så.. Det er nok ikke "veldig spesielt" å gå videre etter 3 mnd.. 

Dessverre er livet ikke bare-bare og det å ønske å ha noen der kan være nok til å gå videre. Om det så var en pause eller ei, så var dere ikke "sammen", uansett hvor sårt det føles ut. 

God klem 💜 Brudd er vondt uansett hvordan og hvorfor 💜

Anonymkode: 6c2a3...6b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ferdig flere år før jeg gikk. Var klar for ny før det ble slutt, så for meg var det veldig naturlig å ha sex med ny mann kort tid etter bruddet.

Anonymkode: 03af6...710

• Liker 1
Skrevet

Det tok tre og en halv måned fra mitt forrige brudd til jeg fikk mitt første kyss av mannen i mitt liv, han jeg er sammen med nå. Det var ikke planlagt og jeg hadde forventet å skulle gå med hjertesorg i mye lengre tid, men slikt skjer av og til.

Anonymkode: 6d1c1...c71

• Liker 2
Skrevet

Jeg var også ferdig før det ble slutt, selv om jeg også var veldig lei meg over bruddet når det skjedde. Partneren min var en viktig person i livet mitt men det var best at det ble slutt. Endte opp i sengs ganske fort etter og angrer ikke et sekund. Hvorfor skal man sitte å deppe? Jeg orket rett og slett ikke. Slutten av forholdet hadde vært vanskelig nok så da unnet jeg meg selv å være glad og fri. 

Anonymkode: 5c238...93b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel...

Anonymkode: c2eff...7c1

• Liker 1
Skrevet

Rart det der.

Folk som slår opp enda den andre så gjerne vil fortsette forholdet, men går ikke videre selv og forventer at den andre heller ikke gjør det. 

Anonymkode: 40683...f3d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh, i tittelen skriver du brudd, I innlegget pause. Hva er det egentlig? For om du forvirrer oss, så vil jeg tro du har forvirret han?

Når jeg gikk fra eksmannen så var det brudd. Det gikk et år med separasjon fordi vi måtte, men det var ikke snakk om at han skulle tenke seg om eller få en ny sjanse. Har du vært tydelig på hva du ville? For han er tydelig nå, og han har gått videre.

Hvis det er brudd er det faktisk helt ok. Man går videre når man selv vil, men man involverer ikke barna. Høres ut som at han har tolket det som brudd, og oppført seg deretter, fri og frank som han er. Jeg hadde ikke ønsket eller håpet å få tilbake en som anser seg ferdig med forholdet nei.

Anonymkode: 5a516...0a9

Avtalen var pause, ja. Men mannen ville bryte denne etter 3 mnd. Derfor skrev jeg det slik. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Avtalen var pause, ja. Men mannen ville bryte denne etter 3 mnd. Derfor skrev jeg det slik. 

Avtalen var ekteskap til døden skiller dere, en avtale som du valgte å bryte. 

Nå har han også forandret mening, slik som du gjorde.

Anonymkode: 3e9f5...912

• Liker 3
Skrevet

Hadde min kone bedt om en "pause", hadde jeg tolket det som et brudd og agert ut fra det. Er ikke "pauser" litt sånn fjortisgreie?

Anonymkode: 7aac7...3c8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Rart det der.

Folk som slår opp enda den andre så gjerne vil fortsette forholdet, men går ikke videre selv og forventer at den andre heller ikke gjør det. 

Jeg slo jo ikke opp. Jeg ønsket kun avstand, en pause fra hverandre med avtale om at vi skulle være tro mot hverandre, da vi hele tiden gikk opp i hverandre, ting var vanskelig, sykdom etc. For å se om vi savnet hverandre, og hva vi virkelig ønsket. 

Det er stor forskjell på det og avtalt brudd og separasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg slo jo ikke opp. Jeg ønsket kun avstand, en pause fra hverandre med avtale om at vi skulle være tro mot hverandre, da vi hele tiden gikk opp i hverandre, ting var vanskelig, sykdom etc. For å se om vi savnet hverandre, og hva vi virkelig ønsket. 

Da fikk du jo svaret ditt, han fant en annen å kose med. 

Anonymkode: e50e8...474

• Liker 2
Skrevet

Man pauser ikke en relasjon. Enten så gjør man det slutt, eller så er man sammen. Er man ikke sammen, så står man fritt til å gjøre som man vil.

Om han har hintet til at han ikke ønsker dette i 3 måneder uten respons, så kan jeg skjønne at han går videre. Jeg hadde heller ikke giddi å sitte på vent på en som foreløpig bare gav meg indikasjon på at dette ikke blir noe av. 

At han har vært med en annen kvinne trenger ikke å bety at han hverken er forelsket i henne, eller over deg. Det betyr bare at han der og da ønsket selskap. Siden du ikke ville være med han, så må han jo søke det en annen plass, om det er det han ville ha. 

Anonymkode: 1da2a...14f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man tar ikke pauser fra et ekteskap. Jeg hadde tolka det som et initiativ til separasjon. Vil man bare ha litt luft under vingene, drar man heller på en ferie eller noe. Pauser er for folk under 20. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Avtalen var pause, ja. Men mannen ville bryte denne etter 3 mnd. 

Det er ikke gøy å være i et forhold på vent. Hele 3 mnd på nåler hadde jeg ikke klart! Da måtte partner heller gjort det slutt og evt. sjarmert seg tilbake igjen. Men jeg ville ikke følt forpliktelse til å vente. 

• Liker 1
Skrevet

Desperasjon og enkle mennesker som sliter med impulskontroll, dømmekraft og følelsesregulering. Hu hei, hvor det går. Ikke greit å være barn å vokse opp i to hjem med emosjonelt umodne foreldre. 

Anonymkode: 4d61a...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...