lady90 Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 (endret) Har akkurat fått en ny sofa pga reklamasjon på sitteputene på den gamle. Fikk en helt annen modell og måtte legge til noen tusen ekstra for å få den vi ville. Når den ankom ser vi at den ikke har skråstilte hjørneputer. Alle ryggputene har lik størrelse så i hjørnet er det nå er "hull". Ringte butikken og de sa først at det var en feil, for modellen i butikken (som vi så på) hadde skråstilte hjørneputer. Men så fikk vi plutselig beskjed om at på disse putene (dunputer som vi betalte ekstra for) er ikke putene skråstilte. For meg er dette helt merkelig. De nevnte ingenting om dette ved bestilling og det ser jo ikke pent ut med et gap. (de bilder) Hadde enda den ene ryggputa vært litt lengre, men her er de like lange. Kan jeg godta at det skal være sånn ifølge dem? Mener en seriøs sofaleverandør ikke kan gå god for en slik løsning. Snakk om en sofa til 25000 kr her. Endret 27. september 2021 av lady90
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 her tenker jeg det handler om kommunikasjonssvikt. dere burde sjekket ordentlig og selger burde informert ordentlig om at dunputene var ulike modellen. jeg mener det bør være grunnlag til å heve kjøpet, men godt mulig selger mener dette er deres egen feil. Anonymkode: a2f23...066 1
lady90 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): her tenker jeg det handler om kommunikasjonssvikt. dere burde sjekket ordentlig og selger burde informert ordentlig om at dunputene var ulike modellen. jeg mener det bør være grunnlag til å heve kjøpet, men godt mulig selger mener dette er deres egen feil. Anonymkode: a2f23...066 Hvordan kan man sjekke noe ordentlig når det står utstilt med hjørneputer? Hvem i all verden tenker på å spørre om hjørneputene er skråstilte? Har aldri sett en sofa hvor det ikke er det. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Hm, kan det være butikken tar feil? Kan du kontakte produsenten og spørre direkte om det stemmer at det er slik det "skal" være? Da vet du iallfall om du må gå videre med at butikken har informert dårlig og at du feks ønsker å bytte pga det, eller om de har gjort en feil-leveranse. Anonymkode: aa8bd...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Så frustrerende!! Jeg mener helt klart at dette er selgers feil. spesielt siden poenget med reklamasjonen var nettopp dette at putene ikke var skråstilte på den første sofaen dere fikk. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg kanskje kunne vært enig i at dette er kommunikasjonssvikt fra begge sider, men likevel syns jeg det hadde vært selgers ansvar å informere om dette. Jeg hadde ikke gitt meg på dette! Håper det ordner seg! Anonymkode: c56d2...3d5 1
lady90 Skrevet 27. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så frustrerende!! Jeg mener helt klart at dette er selgers feil. spesielt siden poenget med reklamasjonen var nettopp dette at putene ikke var skråstilte på den første sofaen dere fikk. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg kanskje kunne vært enig i at dette er kommunikasjonssvikt fra begge sider, men likevel syns jeg det hadde vært selgers ansvar å informere om dette. Jeg hadde ikke gitt meg på dette! Håper det ordner seg! Anonymkode: c56d2...3d5 Den første reklamasjonen var pga dårlige sitteputer, ikke ryggputene, men allikevel...
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Min hjørnesofa hadde to puter som hang sammen i hjørnet. Dette så jo veldig merkelig ut. Snakk med selger før du evt går videre til produsenten. Anonymkode: 8fea8...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå