AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg har en 100% fast stilling, en jobb som jeg opplever mye stress i. Jeg får ikke gjort den jobben jeg skal og jeg har prøvd i et par år nå å endre på ting slik at det skal bli bedre for meg. Ledelsen kan ikke hjelpe og stoltheten min hjelper i hvert fall ikke. Så har jeg fått tilbud om ett års vikariat en annen plass, ikke konkurrerende bedrift. Det kan bli muligheter for fortsettelse. En side av meg sier at det er idiotisk å la en fast stilling gå til fordel for et vikariat, noe som er såpass usikkert. Samtidig er den jobben jeg har i dag relativt destruktiv for meg. Jeg kan nok komme tilbake til jobben jeg har nå ved et senere tidspunkt, men ikke i samme stillingsprosent. Har jo barn, hus og regninger, så jeg er avhengig av høy stilling. Hva gjør jeg? Ps. Et tredje alternativ hadde vært flott, men jeg har søkt andre stillinger uten hell. Anonymkode: b372b...183
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Jeg hadde tatt sjansen. Jeg gjorde det, og fikk fast stilling etterhvert. Anonymkode: 0db62...448 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Go for it!! Anonymkode: 42991...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 jeg hadde også tatt sjansen. ønsker man en endring må man ta muligheten. det kan også gi andre muligheter videre og god erfaring. jo være du kan søke permisjon fra nåværende jobb? Anonymkode: 37f63...b84
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): jeg hadde også tatt sjansen. ønsker man en endring må man ta muligheten. det kan også gi andre muligheter videre og god erfaring. jo være du kan søke permisjon fra nåværende jobb? Anonymkode: 37f63...b84 Har tenkt på dette, men har ingen kunnskap om permisjon (annet enn de vanlige svangerskap, fødsel og velfærd). Hadde det vært rart å be om et års ulønnet permisjon for å ha noe å gå tilbake til, i tilfelle? Ts Anonymkode: b372b...183
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Jeg tok sjansen og fikk fast jobb etter endt vikariat Anonymkode: 6d77a...e71
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Er sammenligningen på lønn relevant for deg? Mange går som oftest opp i lønn ved å bytte jobb. Har du mulighet til både å gå opp i lønn og få en mindre stressende stilling så er det en no brainer. At det er vikariat trenger ikke ha mye å si med mindre du veldig snart skal i prosess på å få boliglån. Anonymkode: c61c5...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå