AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 en viktig del av min studieteknikk er å skrive altfor hånd. Jeg har pleid å skrive mine notater for hånd, men nå studerer jeg jus, så man må bruke pcen på de aller lengste oppgavene. Gjennom hele VGs fikk jeg toppkarakterer, og jeg husket ting bedre av å skrive det for hånd. Hva foretrekker dere? Anonymkode: 2504a...ba7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Jeg liker å skrive for hånd, da må jeg velge ut det viktigste. Hører noen med pc som jeg tror skriver ALT foreleser sier, og skriver ned ALT på power pointene enda de blir lagt ut til oss. Anonymkode: 08e8c...b5e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Jeg gjør begge to underveis. Før eksamen sammenstiller jeg normalt alt på PC. I år blir det mest sannsynlig mest for hånd og så vil jeg bruke SCRIBZEE for å lage et dokument av notatene. Anonymkode: c526a...5ff
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Da jeg studerte tok jeg notater på pc (bruke OneNote). I eksamensperioden så lagde jeg tankekart av notatene og læringsmålene, så printet jeg dem ut. Strategien min var å reflektere over pensum, og repetere på så lite notater som mulig. Jeg ønsket å ha alt på en plass, slik at hodet mitt kunne "scanne" notatene jeg tok. Anonymkode: 9ae39...9c7
Madah Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 For min del var det å ta notater bare unødvendig distraksjon. Fikk mye bedre utbytte av forelesninger med å konsentrere meg fult ut på hva foreleser snakket om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå