AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 I 2 mnd har barnet grått hver gang jeg har dratt fra han i barnehagen. Nå er dette 2 gangen han ikke har grått når han ser at jeg drar.. han er heller ikke tydelig på at han ikke vil at jeg skal dra lengre, å slipper meg fort. Er det grunn til bekymring? Anonymkode: c0e88...c19
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Øh. Er det ikke positivt at barnet ditt føler seg trygg og trives i barnehagen da? Anonymkode: 82b92...4ff 34
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Øh. Er det ikke positivt at barnet ditt føler seg trygg og trives i barnehagen da? Anonymkode: 82b92...4ff Omvendt psykologi. Kan være grunn til bekymring om barnet ikke gråter ved levering ja, siden det kan være utrygg tilknytning. Dette er noe jeg har lest som faktaopplysninger på nettet. Anonymkode: c0e88...c19 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Omvendt psykologi. Kan være grunn til bekymring om barnet ikke gråter ved levering ja, siden det kan være utrygg tilknytning. Dette er noe jeg har lest som faktaopplysninger på nettet. Anonymkode: c0e88...c19 Men det er jo helt vanlig at de gråter den første tiden og så er de blitt trygge i barnehagen og dermed slutter de å gråte. Hadde det vært utrygg tilknytning hadde jo ikke barnet grått tidligere. Slutt å krisemaksimer. Anonymkode: 2b1e7...940 20
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Det skulle jo vært voldsomt moro i barnehager om samtlige av barna skulle gråte hver dag i 4 år 😂 Anonymkode: b1af5...2b5 18
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Utrygg tilknytning vil være sååå mye mer enn at barnet har sluttet å gråte ved avlevering i barnehage. De færreste barn griner i alle årene de må i barnehage, da vil jeg faktisk si at det ligger noe mer bak. Anonymkode: 5024f...028 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Barnet har godtatt situasjonen. På en måte gitt opp. Barnet har lært det ikke kommer noen vei med sine protester. Resignert og tilpasset seg. Anonymkode: 38c06...e7e 1
baldrian Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet har godtatt situasjonen. På en måte gitt opp. Barnet har lært det ikke kommer noen vei med sine protester. Resignert og tilpasset seg. Anonymkode: 38c06...e7e Eller lært at slike avskjeder ikke er for alltid, og at i mellomtiden er barnehagen faktisk et kjekt sted å oppholde seg. 16
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnet har godtatt situasjonen. På en måte gitt opp. Barnet har lært det ikke kommer noen vei med sine protester. Resignert og tilpasset seg. Anonymkode: 38c06...e7e Morsomt at du klarer å trekke den konklusjonen ved å bare lese noen få setninger Anonymkode: 5024f...028 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Helt vanlig. Anonymkode: bf6cd...76f
Snupps66 Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Det er helt vanlig. Barnet er blitt vant til at du går, og vet du alltid kommer igjen. Og i tillegg har hen erfart at det er godt å være i barnehagen. Gjentatte erfaringer skaper koblinger i hjernen, som bli ervervet kunnskap. Dette som sies om tilknytning er helt off. Tilknytning handler om relasjonen mellom dere, om den er trygg og god, eller ikke. Den skades ikke av om barnet blir levert i barnehage. Og jeg kunne skrevet mere om dette. Men stopper der. For du vet dette best. Lykke til 1
Embla82 Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barnet har godtatt situasjonen. På en måte gitt opp. Barnet har lært det ikke kommer noen vei med sine protester. Resignert og tilpasset seg. Anonymkode: 38c06...e7e Herlighet, skjerp deg. Jeg har hatt barn som gråter når de skal i barnehagen, for aller mest vil de at jeg skal være med. Men som også ikke vil hjem når jeg henter fordi de har det så gøy. Og dette er noe som går over, fordi de etterhvert blir tryggere på både på ansatte og barna. Nå er de glade for å komme i barnehagen og glade for å bli hentet. Fordi de trives med en god balanse. Ved levering i dag løp ene barnet inn i armene til en venn for en god klem, den andre hoppet fnisende som en kanin inn på avdelingen. Det er ikke akkurat resignering. Jeg sier ikke at det ikke finnes barn som virkelig ikke trives, og som kanskje slutter å gråte av resignasjon. Alle barnehager har ikke like godt miljø og noen barn trives bedre i mindre sosiale settinger. Men du aner ingenting om dette barnet eller barnehagen, du aner ikke hvor gammelt barnet er eller hvordan det trives. Du bare trekker bastante konklusjoner basert på egne fordommer. 1
Mezzosoprena Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I 2 mnd har barnet grått hver gang jeg har dratt fra han i barnehagen. Nå er dette 2 gangen han ikke har grått når han ser at jeg drar.. han er heller ikke tydelig på at han ikke vil at jeg skal dra lengre, å slipper meg fort. Er det grunn til bekymring? Anonymkode: c0e88...c19 Eh, og hvorfor i all verden skulle dette være et problem da? Barnet har blitt vant til situasjonen, og vet at du kommer tilbake. Det er da dette alle foreldre ønsker? 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Nei, det er ingen grunn til bekymring, det er tegn på at barnet føler seg trygg i barnehagen og trygg på at du kommer tilbake. (Har tidligere jobbet i barnehage)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Omvendt psykologi. Kan være grunn til bekymring om barnet ikke gråter ved levering ja, siden det kan være utrygg tilknytning. Dette er noe jeg har lest som faktaopplysninger på nettet. Anonymkode: c0e88...c19 Barnet ditt har grått i TO måneder! Det er snakk om barn som ikke gråter ved overlevering typ første dagen... Anonymkode: c328e...db1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Omvendt psykologi. Kan være grunn til bekymring om barnet ikke gråter ved levering ja, siden det kan være utrygg tilknytning. Dette er noe jeg har lest som faktaopplysninger på nettet. Anonymkode: c0e88...c19 Mener du barnet utøver omvendt psykologi, eller hva tenker du her? Hvis man leter, finner man "faktaopplysninger" på nett som "beviser" enhver teori du måtte ha. Hva venter du egentlig, at barnet skal gråte for alltid i denne situasjonen? Det kan være at barnet har vent seg til at sånn er det, og dermed ikke gråter lenger. Det er normalen, hvorfor anta noe annet? Anonymkode: 99ea5...1a6 2
Honey Dew Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Er ikke det bra da? Hjelpes. Dagens foreldre altså 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Barnet ditt har grått i TO måneder! Det er snakk om barn som ikke gråter ved overlevering typ første dagen... Anonymkode: c328e...db1 Mine gråt aldri. Privat barnehage med besøk en gang i uka/1 time per gang våren før de startet, så tilvenning over 3 uker i August. De startet høsten før de fylte 2. De har det moro der og er trygge. De gråt heller ikke om bestefar og bestemor skulle passe de. Anonymkode: b1b6a...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 Altså, jeg jubler hver gang ungen ikke gråter ved levering. det bekymrer meg mer når barnet gråter, vil barnet gråte lenge? Mye? Går det bra? når barnet ikke gråter så tolker jeg det som at barnet føler seg trygg og vet at jeg kommer tilbake. Anonymkode: 9214a...0ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå