AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Jeg sliter forferdelig å få skrevet en sammenheng i jobbsøknaden. Jeg hadde skrevet noe på fredag, men hvisket det meste vekk. Jeg har ikke skrevet det hverdag, jeg har heller ingen jeg kan sparre meg med rundt temaet å skrive jobbsøknad. Føler meg fortapt. Og det er to dager til jobbsøknaden må leveres inn før fristen! Anonymkode: bea46...c97 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 jeg følte jeg skrev så høytsvevende, men så vet jeg at jeg ikke har så stor selvtillit. Det beste er å jobbe på golvet, altså dypt nede i gulvet. Anonymkode: bea46...c97
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Jeg synes CV-nerden har en del gode tips https://cvnerden.no/slik-far-du-en-fantastisk-soknad/ Anonymkode: 2eafa...c9e 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 jeg fikk skrapet avsnitter og søknaden er sendt inn. Men det blir ikke her jeg bor, men andre steder i landet. Anonymkode: bea46...c97
Mariell1995 Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Anbefaler denne episoden, og neste:
Gjest Dustete Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 1 hvor fant du annonsen, hvorfor fanger den din interesse 2 hvem er du? bor familieforhold, gjør 3 hva kan du? "Som min cv viser har jeg kompenanse innen" 4 hvordan dekker du de kvalifikasjonenen, kravene som stillingen innebærer (ikke skrive seg bort ikke lage grøt) hvordan dekker jeg punkt 1-4? ca 1 side alt skal være i pdf
Gjest ti10 Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Dustete skrev (1 time siden): 1 hvor fant du annonsen, hvorfor fanger den din interesse 2 hvem er du? bor familieforhold, gjør 3 hva kan du? "Som min cv viser har jeg kompenanse innen" 4 hvordan dekker du de kvalifikasjonenen, kravene som stillingen innebærer (ikke skrive seg bort ikke lage grøt) hvordan dekker jeg punkt 1-4? ca 1 side alt skal være i pdf Kjære TS, du må for guds skyld ikke finne på å tro alt du leser. Og hva du enn gjør, ikke følg punkt nr.2 her. Når man skal ansette folk, får inn x antall søknader og skal grovsortere, er man ikke interessert i å lese om den skjønne lille prinsessen søker nr. 12 har, det koselige småbruket søker nr. 29 bor på eller at søker nr. 32 liker å danse. Og CV-en taler for seg selv, man trenger ikke å gjenta det samme flere ganger. Jeg skal ikke si så mye mer, men se på dette https://cvnerden.no/slik-far-du-en-fantastisk-soknad/, her får du tips du faktisk kan bruke.
ajarRun Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Steg en: Få kompetanse arbeidsgivere skriker etter. Steg to: "Jeg søker med dette på utlyst stilling", legg ved CV. Done. 2
ajarRun Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 ti10 skrev (5 timer siden): Kjære TS, du må for guds skyld ikke finne på å tro alt du leser. Og hva du enn gjør, ikke følg punkt nr.2 her. Når man skal ansette folk, får inn x antall søknader og skal grovsortere, er man ikke interessert i å lese om den skjønne lille prinsessen søker nr. 12 har, det koselige småbruket søker nr. 29 bor på eller at søker nr. 32 liker å danse. Og CV-en taler for seg selv, man trenger ikke å gjenta det samme flere ganger. Jeg skal ikke si så mye mer, men se på dette https://cvnerden.no/slik-far-du-en-fantastisk-soknad/, her får du tips du faktisk kan bruke. HVA?! Mener du at jeg ikke skal skrive en allegorisk novelle om hvordan rekkehuset jeg bor i representerer min arbeidsinnsats og hvordan min partner utfyller meg? Men man skal vel fortsatt fortelle om urtehagen på kjøkkenet? Kan ikke tenke meg at en arbeidsgiver ikke vil lese om fire vasne basilikumplanter og et mislykket forsøk på å gro rosmarin. Synes ikke den CV-nerden er så fantastisk. Jeg synes det er for mye svada fortsatt. Jeg skiller meg ut med å skrive nesten ingenting. Utdanningen min og mine tidligere arbeidsforhold er merkelig nok for å fange interessen til arbeidsgivere. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 ajarRun skrev (5 timer siden): Steg en: Få kompetanse arbeidsgivere skriker etter. Steg to: "Jeg søker med dette på utlyst stilling", legg ved CV. Done. Er det så enkelt? jeg trenger ikke å skrive en lang historie rundt det altså? Anonymkode: bea46...c97
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 ajarRun skrev (4 timer siden): HVA?! Mener du at jeg ikke skal skrive en allegorisk novelle om hvordan rekkehuset jeg bor i representerer min arbeidsinnsats og hvordan min partner utfyller meg? Men man skal vel fortsatt fortelle om urtehagen på kjøkkenet? Kan ikke tenke meg at en arbeidsgiver ikke vil lese om fire vasne basilikumplanter og et mislykket forsøk på å gro rosmarin. Synes ikke den CV-nerden er så fantastisk. Jeg synes det er for mye svada fortsatt. Jeg skiller meg ut med å skrive nesten ingenting. Utdanningen min og mine tidligere arbeidsforhold er merkelig nok for å fange interessen til arbeidsgivere. på hvilken måte spisser du blyanten til å få skrevet din oppskrift til det du har utdannet deg og dine tidligere arbeidsforhold? skriver du f.eks. på jobben var det jeg som visste frem brystkassa, tok vare på mine kolleger når de oppleve utfordringer og stod alene - der egentlig sjefen skulle ta vare på dem. Jeg hadde mine kolleger under mine vinger, og jeg kunne se de blomstre i sine arbeidsoppgaver, og jeg fikk lære dem på en usedvanlig god måte, vi ble ett lag, og vi kunne utfylle hverandre mer og mer og produksjonen gikk til topps, og bedriften fikk vanvittig god omsetning under min ledelse i verkstedet, men savnet tydelig takk fra sjefen, og dermed ser jeg dette som god anledning å skifte beite og jobb der jeg kan få utfordret meg på en ny arbeidsplass. Men jeg kan ikke få hyllet nok mine kolleger som jeg hadde under mine vinger, for de alle viser nå gode lederegenskaper og de samlet ville kunne utfylle hverandre. Anonymkode: bea46...c97
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det så enkelt? jeg trenger ikke å skrive en lang historie rundt det altså? Anonymkode: bea46...c97 Tja, ikke fullt så enkelt, men ganske enkelt hvis du har den kompetansen arbeidsgiver etterspør. Hvis jeg har dette er det relativt lett å skrive en søknad. Jeg lar erfaringen tale for seg, og vise til at jeg håndterer oppgavene og er kjent med fagmiljøet. Hvis jeg ikke har noe eller begrenset erfaring, så er det mye mer tidkrevende. Da bør du gjøre litt research i hva de har å tilby, og å vise at du vet dette vet å trekke frem dine gode egenskaper. Hvis jeg nevner en positiv egenskap i søknaden min, passer jeg på å knytte det til en relevant erfaring. Anonymkode: 0f9be...cad 1
Gjest ti10 Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 ajarRun skrev (16 timer siden): HVA?! Mener du at jeg ikke skal skrive en allegorisk novelle om hvordan rekkehuset jeg bor i representerer min arbeidsinnsats og hvordan min partner utfyller meg? Men man skal vel fortsatt fortelle om urtehagen på kjøkkenet? Kan ikke tenke meg at en arbeidsgiver ikke vil lese om fire vasne basilikumplanter og et mislykket forsøk på å gro rosmarin. Synes ikke den CV-nerden er så fantastisk. Jeg synes det er for mye svada fortsatt. Jeg skiller meg ut med å skrive nesten ingenting. Utdanningen min og mine tidligere arbeidsforhold er merkelig nok for å fange interessen til arbeidsgivere. 😁 Poenget med CV-nerden er at i den artikkelen jeg linket til finner man veldig gode tips hvis man sliter med å skrive søknad. Spesielt for TS, som påstår at hun/han er helt lost. Han forklarer enkelt og forståelig hva det er man bør fokusere på i en søknad, nemlig hva kan søkeren som arbeidsgiveren trenger? Altså hvordan får man arbeidsgiveren til å tenke at "han/hun må jeg få tak i, denne personen kommer til å gjøre arbeidsdagen min enklere/firmaet mitt mer lønnsomt". Og så er det veldig fint for deg alt du trenger å gjøre for å få en jobb er å gjøre arbeidsgiver oppmerksom på din blotte eksistens, men vi andre dødelige må som oftest anstrenge oss litt mer for å komme i betraktning
Chantielle Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Ryddet for avsporing/tull. Chantielle mod.
Søgni Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 (endret) Hvis man har en utdanning som markedet skriker etter, så er det jo klart at man ikke trenger å jobbe noe særlig med en jobbsøknad. Samme hvis kompetansen på ansettelser hos de som leser den er sånn ca "noenlunde, men ikke mer". Søker man derimot en jobb med en bredere utdanning som man må demonstrere litt hva går ut på (og dette kan det være flere grunner til at man må!), eller eksempelvis en stilling på et nytt felt, på et nytt nivå i forhold til før, betraktelig mer ansvar, en ny og spennende prosjektstilling - and the list goes on, så holder det ikke - ikke i det hele tatt, faktisk. Jeg kjenner for eksempel en del sykepleiere i 30-årene som aldri i sitt liv har måttet søke en stilling, fordi kompetansen deres er etterspurt. Flinke fagfolk, flotte folk, og alt det der. Men de kan ikke en dritt om rekrutteringsprosesser, søknader, eller noe. Følgelig er det heller ikke disse jeg ville spurt om råd til å skrive jobbsøknad, heller. Kjenner du absolutt ingen som kan lese søknaden din TS? Jeg skulle gjerne gjort det for deg, men det er jo for spesielt interesserte å sende søknaden sin til tilfeldige forumbrukere og. Føler de fleste jobbsøkerråd på nett er til ungdom eller folk med hull i cv-en, rett og slett nybegynnere i "arbeidslivet 2021". Enten det, eller så har de fiska fram en eller annen ekspert som sier en del, men lirer av seg en eneste ny setning i forhold til alle andre råd, og så lager de en clickbait-overskrift om at det er hovedsaken i en søknad. Endret 28. september 2021 av Søgni
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #17 Skrevet 29. september 2021 Søgni skrev (10 timer siden): Hvis man har en utdanning som markedet skriker etter, så er det jo klart at man ikke trenger å jobbe noe særlig med en jobbsøknad. Samme hvis kompetansen på ansettelser hos de som leser den er sånn ca "noenlunde, men ikke mer". Søker man derimot en jobb med en bredere utdanning som man må demonstrere litt hva går ut på (og dette kan det være flere grunner til at man må!), eller eksempelvis en stilling på et nytt felt, på et nytt nivå i forhold til før, betraktelig mer ansvar, en ny og spennende prosjektstilling - and the list goes on, så holder det ikke - ikke i det hele tatt, faktisk. Jeg kjenner for eksempel en del sykepleiere i 30-årene som aldri i sitt liv har måttet søke en stilling, fordi kompetansen deres er etterspurt. Flinke fagfolk, flotte folk, og alt det der. Men de kan ikke en dritt om rekrutteringsprosesser, søknader, eller noe. Følgelig er det heller ikke disse jeg ville spurt om råd til å skrive jobbsøknad, heller. Kjenner du absolutt ingen som kan lese søknaden din TS? Jeg skulle gjerne gjort det for deg, men det er jo for spesielt interesserte å sende søknaden sin til tilfeldige forumbrukere og. Føler de fleste jobbsøkerråd på nett er til ungdom eller folk med hull i cv-en, rett og slett nybegynnere i "arbeidslivet 2021". Enten det, eller så har de fiska fram en eller annen ekspert som sier en del, men lirer av seg en eneste ny setning i forhold til alle andre råd, og så lager de en clickbait-overskrift om at det er hovedsaken i en søknad. takk søgni. En støtte vil bety alt for meg. Jeg har ikke dem i livet mitt som er ressurssterke og formidler trygghet og karakter. Men arbeidskontrakt og komme inn i varmen å få utvikle meg faglig innen det jeg har studert vil jo bety alt for meg. Anonymkode: bea46...c97
Gjest Dustete Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: takk søgni. En støtte vil bety alt for meg. Jeg har ikke dem i livet mitt som er ressurssterke og formidler trygghet og karakter. Men arbeidskontrakt og komme inn i varmen å få utvikle meg faglig innen det jeg har studert vil jo bety alt for meg. Anonymkode: bea46...c97 Selv går jeg jobbsøkerkurs via nav, der får du den hjelpen som trengs
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 Dustete skrev (4 minutter siden): Selv går jeg jobbsøkerkurs via nav, der får du den hjelpen som trengs du må nok stikke dypere enn det. Anonymkode: bea46...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå