AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Hei! Vi er en familie som har planer om å flytte til Spania med småbarn (3 og 5år), nærmere bestemt Barcelona eller Madrid. Noen som har erfaring med dette? Har lest litt på det, Alicante og Malaga er blant stedene det er «anbefalt». Vil helst til BCN el MAD så trenger noen tips.. Hvilke skole/barnehage/nabolag er bra osv. Anonymkode: 58d7b...3d4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hvis dere skal bo der lenge og barna skal i spansk skole så ville jeg unngått tospråklkge steder som Barcelona og Alicante. Ville heller gått for Madrid eller Malaga der det snakkes "kun" spansk. Er bare min mening da, men synes det gjør flyttingen lettere, spesielt med tanke på barna. Anonymkode: a0480...22b 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Forresten, i Spania begynner barn i skole ved 3-årsalderen. Anonymkode: a0480...22b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forresten, i Spania begynner barn i skole ved 3-årsalderen. Anonymkode: a0480...22b Feil de begynner når de er 6 år. Anonymkode: 934cc...dce
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feil de begynner når de er 6 år. Anonymkode: 934cc...dce Nei, de begynner i infantil når de er 3 år. Og så begynner de i primaria når de er 6 år. Anonymkode: a0480...22b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Feil de begynner når de er 6 år. Anonymkode: 934cc...dce Nei, de begynner når de er 3 år. Ts, vi har også bodd i Spania for flere år siden og kan varmt anbefale Malaga, dersom dere bestemmer dere. Det er mange gode skoler der, og engelske privatskoler, samt den norske skolen er også der dersom dere bestemmer dere for å bli der lengre. For barna er dette gode opplevelser de vil ta med seg videre samtidig som at spansk er nøkkelen til å lære seg andre latinske språk enklere - noe som vil være til fordel for barna hvis de velger å f.eks ha fransk som valgfag i ungdomskolen. Anonymkode: fa910...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Malaga, med stort norsk miljø ved sjømannskirken og den norske skolen, mindre forhold, mindre kriminalitet. Anonymkode: f58ac...a91 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Malaga, med stort norsk miljø ved sjømannskirken og den norske skolen, mindre forhold, mindre kriminalitet. Anonymkode: f58ac...a91 Hadde absolutt ikke bosatt meg i Malaga! Madrid er fantastisk, dog utrolig varmt om sommeren. Jeg hadde nok valgt Barcelona. https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/svenske-kriminelle-inntar-solkysten/74253238/amp Anonymkode: 0f25e...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå