AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Skrevet 27. september 2021 Okei, sååå... jeg er med i en venninnegjeng på 5 stykker. Holdt sammen etter universitet i ca 6 år. Hun ene i gjengen, Silje, har aldri gratulert meg med dagen... de andre i gjengen legger hun alltid ut bilde av på snapstory, de dår eget innlegg på instagram og en lang post på Facebook. Jeg får ingenting. Ikke engang en melding, selv om jeg sender snap av at jeg har bursdag.... syns det er litt ubehagelig... Og ikke si at det er fordi hun ikke har tid... hun er arbeidsledig og er på telefonen hele tiden.. Anonymkode: 81085...74b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Sender du snap av at du har bursdag? Jeg vet ikke med Silje, men personlig synes jeg det er noe galt med voksne mennesker som higer sånn etter oppmerksomhet, at jeg fint kan droppe å sende de bursdagshilsen på fb/insta/snap Anonymkode: c8b01...589 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sender du snap av at du har bursdag? Jeg vet ikke med Silje, men personlig synes jeg det er noe galt med voksne mennesker som higer sånn etter oppmerksomhet, at jeg fint kan droppe å sende de bursdagshilsen på fb/insta/snap Anonymkode: c8b01...589 Ikke direkte av at jeg har bursdag, mens feks kanskje av at jeg har fått bursdagsblomster på jobben Anonymkode: 81085...74b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Hun har åpenbart ikke like mye til overs for deg som for de andre i gjengen, men viser det på en veldig barnslig måte. Anonymkode: 39078...0aa 7
Kvittering Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Oser oppmerksomhetsbehov. Det er det sosiale medier er til, skaffe oppmerksomhet og likes. Hvis du kan slutte å bry deg om hvem som gratulerer deg eller ikke, så får du det kanskje bedre med deg selv? Hva med det? Slutt å prøve å endre på andre, endre heller på deg selv.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 ..Tenker først at sånne mennesker må slite med selvbildet sitt.. Hev deg over det og aldri hint om bursdagen.. det er faktisk irriterende at folk gjør, det mister litt av gleden å gratulere.. Men her er det hu som er dårlig venninne. «Venninne». ..husk å ikke gi sånne mennesker oppmerksomhet. Ingenting, ikke åpne snapper osv, sånne folk prøver å lage reaksjoner så viktig å ikke fore med det, husk på dette når det er hennes dag.😉 Anonymkode: 53c1e...4c7 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Hun er ikke en venninne av deg. Hun er en bekjent av deg, men venn av dine venner. Venner gratulerer hverandre med dagen på eget initiativ.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ikke direkte av at jeg har bursdag, mens feks kanskje av at jeg har fått bursdagsblomster på jobben Anonymkode: 81085...74b Ok! Tenkte det var klassikeren «JEG HAR BURSDAG!» hehe. Bursdagsblomster er noe annet! Jeg forstår deg godt. Det kan være frustrerende når man føler man blir ghostet, hvertfall på bursdagen sin. Anonymkode: 53c1e...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Høres ut som ei, som vil ha plassen din og er sjalu på deg. Og hvis det er sånn at dere henger sammen i en gjeng og du er den eneste hun ikke gratulerer. Så prøver hun å fryse deg ut. Har ei jeg stusser litt på selv. Hun vil gjerne sitte på til butikken og at jeg stiller opp. Kommer med nermest ønskelister til bursdag og jul. Vet det er litt dårlig råd der. Men selv får jeg ingenting, ikke så mye som enn gratulerer med dagen. Og får jeg det, så er den litt sur. Men det gratulere og kjøpes gaver ellers til hvermannsen, og dyre gaver. Så har vurdert å kutte helt ut, da jeg føler vennskapet baserer seg på utnytting mer enn vennskap. Blir også sur om jeg sier nei til kjøring. Anonymkode: 420ce...a3e 1
Lady T Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 6.47): Sender du snap av at du har bursdag? Jeg vet ikke med Silje, men personlig synes jeg det er noe galt med voksne mennesker som higer sånn etter oppmerksomhet, at jeg fint kan droppe å sende de bursdagshilsen på fb/insta/snap Anonymkode: c8b01...589 Så ekstremt barnslig av deg😳 Jeg kan fint snappe noe lignende ts gjorde til mine venninner. Alle kommenterer tilbake gratulerer, at de elsker meg osv. akkurat slik jeg gjør på deres bursdag, dette er jo min vennegjeng! Hadde en av de aldri gratulerer meg hadde det vært ekstremt sårt og jeg hadde blitt utrygg på denne personen. Så til TS, Silje er ikke din venn. Beklager å si det. ❤️ Hev deg over henne og gå videre. Jeg opplevde lignende ting før, men det var ikke min «vennegjeng» men vennegjengen til min svigerinne som jeg «ble en del av» da jeg flyttet hit. Jeg så på dette som min vennegjeng lenge, fordi det var de vennene jeg hadde her. Men flere av de gratulerer meg ikke engang på bursdagen, mange år på rad. Jeg brukte så mye energi og penger på å bli en del av gjengen, husket alltid på de osv, men til slutt måtte jeg «la gå». Og da dukket min vennegjeng opp! Endret 28. september 2021 av Lady T 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Jeg er i en tilsvarende situasjon - jeg pleier ikke å legge veldig mye vekt på gratulasjoner på sosiale medier, men pleier å si det viktigste er at mine nærmeste husker meg. Sist bursdag glemte alle tre i det jeg regner som min nærmeste vennegjeng bursdagen min. Jeg sitter nå og analyserer hvorvidt jeg ikke er så nær dem som jeg trodde, og om jeg er hun bekjente de bare tar med når de må. Ja, det er selvsentrert, men jeg har ikke klart å la vær å grunne over det. Forstår deg, TS! Anonymkode: 5edd6...fac 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 6.31): Okei, sååå... jeg er med i en venninnegjeng på 5 stykker. Holdt sammen etter universitet i ca 6 år. Hun ene i gjengen, Silje, har aldri gratulert meg med dagen... de andre i gjengen legger hun alltid ut bilde av på snapstory, de dår eget innlegg på instagram og en lang post på Facebook. Jeg får ingenting. Ikke engang en melding, selv om jeg sender snap av at jeg har bursdag.... syns det er litt ubehagelig... Og ikke si at det er fordi hun ikke har tid... hun er arbeidsledig og er på telefonen hele tiden.. Anonymkode: 81085...74b Har du bursdag i dag? Anonymkode: 2011c...546
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 Gjør det samme som henne, flotte gratulasjoner til de andre, som syns, ingenting til henne. Ikke en bitteliten sms engang. Anonymkode: 5e0d0...9e2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Har også en slik venninne. Det rare er at jeg føler at vi har så god kjemi og ler masse når vi henger sammen, men jeg tror hun kun har gratulert meg en gang med dagen (og det var fordi jeg sa jeg hadde bursdag) .. det står også på Facebook. Synes det er så utrolig rart! Jeg mener, å glemme det en gang eller to kan skje, men å konstant ikke gratulere med dagen er rart. Det er også litt andre ting med denne venninnen som er litt .. ja rart🤨 Anonymkode: e39dc...c76 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #15 Skrevet 1. oktober 2021 Bare dropp henne. Sånne mennesker er bare ekle. Anonymkode: 1fce6...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå