AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #1 Del Skrevet 27. september 2021 Vet ikke om dette er riktig sted å skrive dette. Har en far som ble syk for 2 år siden, og har blitt dement og havnet på sykehjem. I starten var vi der 4 ganger i uken. Nå 2 år etter er jeg der maks 2 ganger i uken. Vi er flere søsken så han får egentlig mye besøk. For å være helt ærlig er jeg lei og mettet av sykehjem, lukten, sykdom og sorg over at pappa aldri blir som før igjen. Jeg har jobb, barn, mann og et liv jeg selv skal leve. Vi er flinke til å ta han med på turer og gir han opplevelser. Føler allikevel mye på dårlig samvittighet over at jeg ikke er der nok for han. Han blir lei seg når vi drar. i perioder har jeg nesten ikke orket å besøke han, da har søsken vært mer på besøk, og vi hjelper hverandre når noen av oss er mettet av sykehjemmet. Er det flere som føler på dette? Anonymkode: 1d105...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Del Skrevet 27. september 2021 Veldig leit at snart 100 har lest innlegget og ingen orker å svare 😔 Anonymkode: 1d105...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Del Skrevet 27. september 2021 Det er jo ikke alltid man har så myr å svare da... Men skal gi deg et svar; Jeg gleder meg til den dagen min forelder havner på sykehjem og jeg skal ikke besøke den en eneste dag. Jeg hater vedkommende og jeg gleder meg til personen er død og ikke kan ødelegge livet mitt lenger. Jeg håper personen får det vondt på sine eldre dager og at døden virker skremmende for hen og at hen er livredd på sine siste dager (gjerne år). Anonymkode: b2dc0...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Del Skrevet 27. september 2021 Jeg jobber på sykehjem. Det er noen ganger trist å se hvor lite besøk noen av pasientene får. Men da er det snakk om maks 1-2 besøk i løpet av ett år. Maks 2 ganger i uken er mer besøk enn de fleste får. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Demens er en grufull sykdom og jeg kan forstå at det er dystert å besøke et sykehjem. Det har en slags sorg over seg, for det er jo tragisk og vondt å se sine nærmeste forvitre på den måten. Du er der mer enn nok for han, tenker jeg, og det dere gjør for han, er bra nok. Dere har ikke glemt han og det er det viktigste. ❤️ Anonymkode: 22b38...e5f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Del Skrevet 27. september 2021 Heia deg! Det er tøft å stå i sykdom, særlig sykdommer som endrer de nærmeste så mye som demens gjør. Syns absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for å besøke to ganger i uken. Det er knalltøft, og veldig fint gjort. Tenk på at det er godt dere er flere som kan dele på det, og prøv å legge vekk den dårlige samvittigheten og tenk heller at "jeg er der faktisk 2 dager i uken!" ❤ Hvor ofte hadde dere besøkt han om ham var frisk? Anonymkode: 3816a...d58 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Del Skrevet 27. september 2021 Hei, jeg forstår deg veldig godt. Har en bestemor på 91 som fortsatt bor alene. Hun er helt klar i toppen men har mange fysiske plager. Går kun ut hvis hun skal til lege eller hjem til en av oss på middag. Vi handler og gjør alt for henne. Hun har så lyst til å gjøre mange ting men klarer det ikke fysisk. Dette gjør at hun kjeder seg. En av oss (meg, min mor eller tante) prøver å stikke innom hver dag og vi har henne på middag en dag i uken. Hun er alltid litt lei seg når vi går og vi får alltid dårlig samvittigheten. Men vi kan ikke være hos henne hele tiden. Bruker mange mange timer hver uke på å holde henne med selskap. Jeg syns det er kjempe hyggelig å være sammen med henne, men noen ganger er det tungt og alltid ha det hengende over seg at vi må besøke henne. Men jeg vil aldri slutte å prioritere henne. Hun har alltid vært der for oss. Det er vel ingen konklusjon på en situasjon som dette og den du er i. Enten ofrer man en del av sin tid, eller så må man prøve å ikke la samvittigheten ta overhånd og tenke mer på seg selv. Det er en veldig vanskelig situasjon å være i. Anonymkode: 1e244...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Del Skrevet 27. september 2021 Jeg har lest, men har ikke så mye å svare, annet enn at jeg forstår deg godt. ❤️ Det er greit at du ikke besøker ham hele tiden. Anonymkode: d338d...89a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathan Skrevet 27. september 2021 #8 Del Skrevet 27. september 2021 Besøkte du han oftere da han var frisk da? Jeg har ingen foreldre på sykehjem. Men jeg har barn, jobb og studier - og ser ikke mine foreldre mer enn to-tre ganger i måneden. Så jeg synes at to ganger i uka høres mer enn nok ut, spesielt om dere er flere søsken som besøker han i løpet av uka. Og så har han jo personell som tar vare på han. Så den dårlige samvittigheten din synes jeg du skal pakke bort ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Del Skrevet 28. september 2021 kathan skrev (5 timer siden): Besøkte du han oftere da han var frisk da? Jeg har ingen foreldre på sykehjem. Men jeg har barn, jobb og studier - og ser ikke mine foreldre mer enn to-tre ganger i måneden. Så jeg synes at to ganger i uka høres mer enn nok ut, spesielt om dere er flere søsken som besøker han i løpet av uka. Og så har han jo personell som tar vare på han. Så den dårlige samvittigheten din synes jeg du skal pakke bort ❤ Besøkte han ikke så ofte når han var frisk, men det var mest fordi han besøkte oss 4 ganger i uken. Han var helt frisk da han fikk et stort hjerneslag med påfølgende demens. Kjenner jeg nesten mistet meg selv i starten da jeg var der hver dag. Alt handlet om pappa og sykehjemmet. Jeg måtte sakte men sikkert finne tilbake til meg selv. Har satt ei grense på 2 ganger i uka nå. Mine søsken er også der like mye. Så han har besøk annenhver dag, noen ganger to besøk pr dag. Anonymkode: 1d105...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Del Skrevet 29. september 2021 Faren din har mye besøk, dere er flinke! Dårlig samvittighet hjelper ingen, så bare legg den fra deg. Anonymkode: 764b6...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Del Skrevet 19. oktober 2021 jeg syns 2 ganger i uka er nok jeg. Man har et liv selv som man skal ta vare på og . Og å være på sykehjemsbesøk er ofte krevende. Ta vare på deg selv og slå deg til ro med at dine 2 besøk i uka er nok ❤️ Jeg besøker mamma en gang i uka og har ikke overskudd eller tid til mer. Og jeg syns det er helt greit. Man kan ikke gå å ødelegge seg med dårlig samvittighet! Anonymkode: e75d0...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå