Gå til innhold

Mange covid-19 tilfeller på skolen til barnet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort som forelder? Jeg kjenner jeg begyner og bli skeptisk til og sende barnet mitt på skolen men samtidig er det viktig at h*n går på skolen. 

Kjenner jeg blir litt provosert da mtp gjenåpningen. Barn I barneskole alder og bhg alder får jo ingen tilbud om vaksinering Heller så da hjelper gjenåpningen ganske lite.

Anonymkode: 72218...bb9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: dd4de...049

Skrevet

Samme er det på skolen til datteren min (vgs), flere klasser er i karantene nå pga smitte blant elever. Og fredag så sendte skolen ut varsel om at fra oktober så går skolen tilbake til den gamle 10%-fraværsregelen. Under korona så har de ikke vært strenge på fravær da elevene har vært oppfordret til lav terskel for å holde seg hjemme og teste seg og ikke komme tilbake til skolen før negativ test ved symptomer

Så jeg er mere bekymret ift det, at flere elever vil få for høyt fravær og dermed risikere å ikke få karakterer i fag siden kommunen har gått ut med at de anbefaler å holde seg hjemme og teste seg ved symptomer selv om landet har gjenåpnet. Eller at elever som faktisk er smittet velger å gå på skolen pga de er redde for å å for høyt fravær. Og dermed så eksploderer det igjen. De fleste er nok vaksinerte, men man kan likevel bli smittet og bære smitte videre og dermed smitte uvaksinert og mennesker i risikogruppene. 

Men, hun må jo på skolen, så får bare krysse fingrene og håpe at det går bra. At hun ikke blir smittet selv om hun er fullvaksinert og tar med smitte hjem til meg som er i risikogruppen pga veldig lavt immunforsvar (jeg har dog nettopp fått tredje vaksine), og at ikke fraværet går utover skoleåret hennes, at det ikke går over 10% . Også håper jeg egentlig at skolene i landet snur igjen og løsner litt på fraværsgrensen. Det har jo fungert i over 1 1/2 år nå. 

Skrevet

Formålet er jo nå at covid, i passe tempo, sakte vil nå alle. Det er derfor de er veldig avslappet til smitte på skoler. 

Ville sikret at alle som kan vaksineres i familien, er vaksinert, også kommer sykdommen når den kommer. 

Anonymkode: d4739...62d

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet? Så og si ingen blir dårlige av corona

Anonymkode: 90b9a...658

• Liker 1
Skrevet

I ene klassen på yngste sitt trinn på barneskolen har nå over halvparten hatt covid siden ifjor høst. Ingen har vært mer syke enn en vanlig forkjølelse.  Nå er både vi voksne vaksinert samt barna fått en dose så frykter smitten mindre. Ikke vært redd for at barna skal bli smittet av annen grunn enn at de kan smitte oss voksne. Nå har jeg hatt en skikkelig hard forkjølelse som varte over tre uker i høst så noe covid har ikke fristet. 

Anonymkode: 61692...5f6

• Liker 1
Skrevet

Hva er du redd for? Corona er å anse som influensa nå ifølge FHI. Å gjennomgå sykdom er en del av hverdagslivet.

Anonymkode: 65626...d19

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva hadde du gjort som forelder? Jeg kjenner jeg begyner og bli skeptisk til og sende barnet mitt på skolen men samtidig er det viktig at h*n går på skolen. 

Kjenner jeg blir litt provosert da mtp gjenåpningen. Barn I barneskole alder og bhg alder får jo ingen tilbud om vaksinering Heller så da hjelper gjenåpningen ganske lite.

Hva er problemet? Hvorfor er norske foreldre så hysteriske med covid og småbarn?

Vi bor i Sverige. Her har de hatt covid i barnehagen, men den er ikke blitt stengt, ingen barn måtte i karantene. Har ikke fått vite hvilken avdeling det gjaldt engang (om det var VÅR avdeling eller en annen). Barna har vært sammen på tvers av avdelingene, ingen kohorter. De tester ikke barn i barnehagealder her engang. 

Anonymkode: 6bb12...4b6

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke problemet..?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er problemet? Hvorfor er norske foreldre så hysteriske med covid og småbarn?

Vi bor i Sverige. Her har de hatt covid i barnehagen, men den er ikke blitt stengt, ingen barn måtte i karantene. Har ikke fått vite hvilken avdeling det gjaldt engang (om det var VÅR avdeling eller en annen). Barna har vært sammen på tvers av avdelingene, ingen kohorter. De tester ikke barn i barnehagealder her engang. 

Anonymkode: 6bb12...4b6

Ja, la oss for all del gjøre som Sverige. De har jo håndtert pandemien ypperlig 🤣

Anonymkode: 83677...c06

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...