Miss.Hol Skrevet 27. september 2021 #121 Del Skrevet 27. september 2021 Justlooking skrev (37 minutter siden): Ikke meg du spør men har lest mye i halvannet år om corona og både for og imot vaksinen. For meg er det en indre kjerne som sier at nei dette gjør jeg bare ikke. Er ikke på YouTube eller Facebook, men kanskje det er alle overdrivelsene fra norsk media og helsemyndighetene? Den ensidige kommunikasjonen og skremselspropagandaen? Eller det at jeg ikke kjenner noen som har blitt syke av korona, men i ettertid flere som har blitt veldig syke av vaksinen? Og uansett at jeg tar den risikoen det måtte være å ikke vaksinere meg. PS, jeg glemte det viktigste - den skremselen helsemyndighetene og media drev angående svineinfluensaen - som kokte ned til ingenting og som de fikk sterk kritikk for i ettertid. Kjenner du flere som er blitt veldig syk av vaksinen? Hvordan syk? Jeg kjenner/kjente forøvrig 2 stk som døde av korona. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #122 Del Skrevet 27. september 2021 Frøya90 skrev (11 minutter siden): Moderatorene på kg har veldig lav terskel for å slette innlegg som er kritiske til korona og vaksine. Det har jeg sett flere ganger og opplevd selv. Sensuren som foregår er bekymringsfull Sensuren er rett og slett farlig. Er man en "oppriktig antivax" vil sensuren bare underbygge påstandene deres. Kommer man med feilinformasjon, både for og imot vaksinen, vil ikke dette kunne bli diskutert. Kommer man med riktig informasjon mot vaksinen, vil ikke dette komme frem. Folk vil ta valg basert på enkelt historier i media og et unyansert bilde av både covid og vaksinen. Bare se på menstrasjonsforstyrrelser som er meldt inn og feiret under er teppe. Det var ikke før media faktisk skrev en liten sak om det at flere turte å melde ifra og snakke om det som igjen førte til at så mange meldte det inn at de ikke kunne overse det lengre og faktisk må undersøke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cholli Skrevet 27. september 2021 #123 Del Skrevet 27. september 2021 Tenker jeg ikke trenger å ta den da jeg er ung. Vil helst la kroppen kjempe mot et helt virus og få immunitet slik. Kroppen er mye mer avansert enn vi tror. Vil si det er unødvendig å vaksinere seg som frisk og ung, da denne vaksinen ble laget i rekord fart. Vanlig forkjølelsesvirus er også coronavirus. Vi har en viss immunitet mot dette viruset også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 27. september 2021 #124 Del Skrevet 27. september 2021 Miss.Hol skrev (9 minutter siden): Kjenner du flere som er blitt veldig syk av vaksinen? Hvordan syk? Jeg kjenner/kjente forøvrig 2 stk som døde av korona. Ja, det gjør jeg. En ble «helt borte» noen timer etter vaksinen og ble hentet av ambulanse. En eldre men veldig sprek og slank person som alltid er i full vigør og mye sprekere enn de fleste som er flere tiår yngre. En annen ble også veldig syk med elendig allmenntilstand og helt utafor men nektet å bli hentet av sykebil, og ville heller dø hjemme. Disse gikk det heldigvis bra med etterhvert. Kjenner også til flere andre som har vært veldig syke og også helt avhengig av hjelp fra andre. Det gikk også bra med disse etter hvert. Den verste er en som har vært inn og ut av sykehuset i et halvt år med hjertetrøbbel etter vaksinen og som fortsatt ikke kan være hjemme alene. Ingen håp for bedring, hen er i 50 årene og livet er ødelagt. I alle fall den siste er rapportert inn som bivirking av sykehuset, kanskje noen av de andre også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cholli Skrevet 28. september 2021 #125 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 1.11): Jeg er selv uvaksinert og stiller meg vantro til gjenåpningen allerede nå. Jeg vil vente med vaksine fordi et nært familiemedlem av meg nå har fått alvorlig sykdom som bivirkning av den. Jeg er fullstendig klar over risken jeg tar og føler selv jeg velger mellom pest og kolera. I mens jeg venter og tenker har jeg jo selvfølgelig helst lyst å unngå infeksjon med Covid-19. Føler derimot igjenåpningen gjør dette nærmest umulig for meg/oss. Jeg bor i en by med moderat smitte. Jeg hadde tenkt å fortsette med håndsprit inn og ut av butikker, avstand og munnbind som før fra i morgen. Men vil folk bare se rart på meg når jeg gjør det nå? Oppfordres det til å IKKE gjøre det? Skal vi fortsatt teste oss om vi blir syke eller forkjølte? Blir det slutt på karantenereglene? Ja hva er egentlig reglene og anbefalingene nå fra i morgen tidlig? Hvordan forholder dere andre uvaksinerte dere til den nye situasjonen uten restriksjoner nå? Håper dere vil dele tankene dere har rundt dette🙂 Anonymkode: 8fd00...a26 Det er bare å fortsette med håndhygiene og munnbind om du er redd for å bli smittet. Vil ikke tro dette ser rart ut. Men alle bør ikke fortsette med ekstrem hygiene da vi ikke eksponeres for andre virus. Det er viktig å eksponeres for de vanlige virusene/bakteriene vi har. De forandrer seg stadig, og det er viktig at vi har god immunitet mot disse ved å bli eksponert. Unngår vi dette over lang tid vil vi få dårligere immunitet, og vanlig influensa vil vi komme til å få mange flere tilfeller av, og kanskje i litt mer alvorlig grad enn normalt. Hadde vi alle fortsatt med å unngå eksponering av virus ville vi fått en eksplosjon av vanlig influensa. Dette pga at virus alltid tilpasser seg og muterer. Derfor er det viktig å bli eksponert. Man kan ikke utelukke at vi får kryssimunnitet ved å bli eksponert av forskjellige virus. Når spanskesyken kom til Norge var det de unge den tok. Flere yngre døde. De eldre overlevde pga de hadde vert utsatt for et lignede virus tidligere. Et virus som lignet genetisk. Dermed kjente kroppen igjen en annen art av viruset selv om det ikke var samme. Kanskje mutert så mye at det ble ett nytt virus, en ny art pga så mange mutasjoner over lengre tid, som førte til ett nytt virus… Men å vaksinere seg er et personlig valg, og hvis man ikke føler det er det riktige å gjøre er det selvfølgelig akseptert at man bruker munnbind osv hvis det gjør at man blir tryggere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cholli Skrevet 28. september 2021 #126 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 1.55): Ingen av dere svarer jo på det jeg spør om her. Vil bare vite hvordan andre uvaksinerte forholder seg til gjenåpningen. Jeg sier ikke hva jeg mener er riktig og galt. Jeg forteller derimot om grunnen til at jeg har valgt å vente. Et nært familiemedlem havnet på sykehus og kan fortsatt nesten ikke bevege seg pga sterk autoimmun reaksjon på vaksinen. Klart jeg blir usikker når jeg ser sånn. Så spar meg for regelbrudd med latterliggjøring og hets. Anonymkode: 8fd00...a26 Jeg er uvaksinert og er egentlig ikke redd for å få corona. Kommer til å leve som normalt. Endret 28. september 2021 av Cholli Skrivefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cholli Skrevet 28. september 2021 #127 Del Skrevet 28. september 2021 Alterego666 skrev (18 timer siden): Jeg er fullvaksinert, frisk og ved god helse. Likevel vil jeg fortsette å antibace meg selv og bruke maske i mange situasjoner med mange mennesker på lite areal. Jeg er ikke redd for meg selv, men har mennesker rundt meg som er sårbare. Jeg ser på dette som en solidaritetshamdling og godt medborgerskap. Vi er nødt til å eksponeres for vanlig virus, hvis ikke vil vi få en eksplosjon av vanlig influensa også. Virus er stadig i forandring, og hvis alle skal bruke munnbind og håndsprit vil ikke bare immuniteten i befolkningen være svekket, men det vil ha gått så lang tid at virusene vi eksponeres for en noe annerledes enn før. De er alltid i forandring og tilpasser seg. Hvis det meste av befolkningen skal fortsette med den hygienen vi har hatt vil bare virus og influensa komme sterkere tilbake. Virus vil spre seg i en befolkning som er mindre beskyttet. Covid-19 er ikke helt ukjent for immunsystemet vårt da vanlig forkjølelsesvirus også er coronavirus. Hvis covid-19 hadde vert totalt ukjent for oss hadde vi dødd alle sammen. En indianerstamme dør av virus vi ikke en gang legger merke til. Vi har kryssimunitet mot covid-19. Men siden covid-19 har befunnet seg så lenge i dyreriket er det etter mange mutasjoner og tilpasninger endret seg så mye genetisk at det er blitt en ny art som har andre egenskaper og gener enn vanlig coronavirus(forkjølelsesvirus). Derfor kan corona være farlig for enkelte, men for de fleste er det ufarlig. Og det beste er å fortsette å eksponeres nå når samfunnet har gjennåpnet . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 28. september 2021 #128 Del Skrevet 28. september 2021 Hulderen skrev (På 27.9.2021 den 1.21): Myndighetene har jo sagt det lenge: Enten tar du vaksine, eller så blir du smittet av kovid. Når har det seg slik at vaksinerte smitter også,myndighetene glemte å nevne det i forbifarten.Så dette blir skylddeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 28. september 2021 #129 Del Skrevet 28. september 2021 Sirisiri10 skrev (6 timer siden): Sensuren er rett og slett farlig. Er man en "oppriktig antivax" vil sensuren bare underbygge påstandene deres. Kommer man med feilinformasjon, både for og imot vaksinen, vil ikke dette kunne bli diskutert. Kommer man med riktig informasjon mot vaksinen, vil ikke dette komme frem. Folk vil ta valg basert på enkelt historier i media og et unyansert bilde av både covid og vaksinen. Bare se på menstrasjonsforstyrrelser som er meldt inn og feiret under er teppe. Det var ikke før media faktisk skrev en liten sak om det at flere turte å melde ifra og snakke om det som igjen førte til at så mange meldte det inn at de ikke kunne overse det lengre og faktisk må undersøke det. Det er her du bommer. Det har blitt skrevet masse om dette i media, i månedsvis. Nå kommer du med en slags konspirasjonsteori om at media prøver å skjule dette, men det gjør de ikke. Om det dog er en sammenheng mellom vaksine og menstruasjonsproblemer er et mer komplisert spørsmål. Dette har blitt undersøkt tidligere andre steder, uten at det er påvist en sammenheng. Jeg vet at du ikke ser på deg selv som "oppriktig antivax", men argumentasjonen ligner. Vaksinen er "ny" og mainstream media prøver å skjule ting rundt vaksinene. Dette er rett ut at læreboka fra vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 28. september 2021 #130 Del Skrevet 28. september 2021 Example skrev (9 minutter siden): Det er her du bommer. Det har blitt skrevet masse om dette i media, i månedsvis. Nå kommer du med en slags konspirasjonsteori om at media prøver å skjule dette, men det gjør de ikke. Om det dog er en sammenheng mellom vaksine og menstruasjonsproblemer er et mer komplisert spørsmål. Dette har blitt undersøkt tidligere andre steder, uten at det er påvist en sammenheng. Jeg vet at du ikke ser på deg selv som "oppriktig antivax", men argumentasjonen ligner. Vaksinen er "ny" og mainstream media prøver å skjule ting rundt vaksinene. Dette er rett ut at læreboka fra vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. Uansett hvordan en vrenger og vrir på det så er forsatt vaksinen ganske så ny. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 28. september 2021 #131 Del Skrevet 28. september 2021 zemer skrev (9 timer siden): Hvorfor prøver vaksinerte å omvende uvaksinerte da? Hvor mange ganger leser en ikke her inne "ta vaksinen din". Hvorfor er det bare de vaksinerte som kan ytre seg? Hvorfor angripe de uvaksinerte til stadighet? Mange i begge grupper eier ikke respekt for andre. Synd folk ikke bare kan gjøre hva som er rett for seg og ikke plage andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 28. september 2021 #132 Del Skrevet 28. september 2021 Cholli skrev (6 timer siden): Virus er stadig i forandring, og hvis alle skal bruke munnbind og håndsprit vil ikke bare immuniteten i befolkningen være svekket, men det vil ha gått så lang tid at virusene vi eksponeres for en noe annerledes enn før. De er alltid i forandring og tilpasser seg. Dette må du forklare. Min forståelse er at covid-variantene har stoppet ved delta nettopp fordi vi har hatt strenge forholdsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. september 2021 #133 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) Example skrev (4 timer siden): Det er her du bommer. Det har blitt skrevet masse om dette i media, i månedsvis. Nå kommer du med en slags konspirasjonsteori om at media prøver å skjule dette, men det gjør de ikke. Om det dog er en sammenheng mellom vaksine og menstruasjonsproblemer er et mer komplisert spørsmål. Dette har blitt undersøkt tidligere andre steder, uten at det er påvist en sammenheng. Jeg vet at du ikke ser på deg selv som "oppriktig antivax", men argumentasjonen ligner. Vaksinen er "ny" og mainstream media prøver å skjule ting rundt vaksinene. Dette er rett ut at læreboka fra vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. Nei, jeg bommer ikke. Det er lite oversikt i media og statistikk, men mange enkelt historier. Media skriver etter klickbate. Det er ikke så interessant å høre om majoriteten av de tilfellene som går bra med etter å ha hatt covid. Det er mer interessant å lese om "uvaksinerte Jessica som døde av viruset og oppfordrer alle til å ta vaksinen". Media har også retningslinjer å følge når det kommer til omtale om vaksinen. Dette bør vel du som samfunnslære ha fått med deg hvordan media er? Det er ingen nytt. En antivax er en som er imot vaksinen og oppfordrer andre til å ikke ta vaksinen og motarbeider bruken av vaksinen. De tar ingen vaksiner. Jeg er ikke imot vaksinen på noen som helst måte, men utifra den informasjonen vi har om corona så er det ingenting som tyder på at corona er særlig farlig for unge friske mennesker. Jeg er i tillegg opptatt av at folk skal få lov å velge selv ved en såpass ny vaksine og teknologi, og ikke bli styrt av feilinformasjon eller skremselhistorier i avisen. Jeg har også tatt alle vaksinene utenom coronavaksinen. Så nei, du kan ikke kalle meg vaksinemotstander for det er noe annet. At du ønsker å bruke det for å sverte meg av en eller annen grunn er en annen sak. Endret 28. september 2021 av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 28. september 2021 #134 Del Skrevet 28. september 2021 Kritisk skrev (6 timer siden): Når har det seg slik at vaksinerte smitter også,myndighetene glemte å nevne det i forbifarten.Så dette blir skylddeling. Enig. Det har vært et voldsomt press med enten-eller hele veien. De burde heller få det tydelig fram at det er først og fremst alvorlig forløp for en selv som hindres med den. Husker godt disse her blant annet, enten-eller: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/663yJ3/barna-faar-corona-om-de-ikke-vaksineres https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qA268O/vaksineekspert-enten-faar-du-vaksine-eller-covid Og uttalelsen til helsemyndighetene i denne saken, jeg har ikke ord: https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663?fbclid=IwAR3ypq8BDCSEFZqODYG0NxqLVthJO2c9Dt-tEC-z19zK8nULGqQoLFVXoWw "Helsemyndighetene sier at det er leit at hun har følt seg presset, men at de har vært tydelige på at det er et fritt valg." Og dagen etter den artikkelen står Erna på TV og sier at det er vår BORGERPLIKT å vaksinere oss, frivillig ja, men borgerplikt. Ingen press her i det heeeeele tatt, hverken fra statsministeren eller media. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 28. september 2021 #135 Del Skrevet 28. september 2021 zemer skrev (12 timer siden): Hvorfor skal jeg gidde å stå i gapestokk. Er fler her inne som hevder det samme som meg, kommer aldri noe godt ut av det. Hvorfor skal du stå i gapestokk om du poster lenker til nettsteder som underbygger at det er ok å ikke vaksinere seg? Baserer de seg på seriøs forskning er det vel bare bra at vi alle får disse opplysningene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 28. september 2021 #136 Del Skrevet 28. september 2021 (endret) infectedsopp skrev (1 time siden): Enig. Det har vært et voldsomt press med enten-eller hele veien. De burde heller få det tydelig fram at det er først og fremst alvorlig forløp for en selv som hindres med den. Husker godt disse her blant annet, enten-eller: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/663yJ3/barna-faar-corona-om-de-ikke-vaksineres https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qA268O/vaksineekspert-enten-faar-du-vaksine-eller-covid Og uttalelsen til helsemyndighetene i denne saken, jeg har ikke ord: https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663?fbclid=IwAR3ypq8BDCSEFZqODYG0NxqLVthJO2c9Dt-tEC-z19zK8nULGqQoLFVXoWw "Helsemyndighetene sier at det er leit at hun har følt seg presset, men at de har vært tydelige på at det er et fritt valg." Og dagen etter den artikkelen står Erna på TV og sier at det er vår BORGERPLIKT å vaksinere oss, frivillig ja, men borgerplikt. Ingen press her i det heeeeele tatt, hverken fra statsministeren eller media. Jaaa Tenkte samme. Media har ikke gjort jobben sin. De skal stille kritiske spørsmål til begge sider. Om ikke så får de tunnelsyn. Å vi alle vet jo at det ikke er bra. Når Nrk stilte dette spørsmålet til helsemyndighetene så kommer de med svaret om at det er synd hun har følt seg presset, og at det er et fritt valg. Men, dette er absolutt ikke beskjeden vi har blitt nærmest bombardert med i et år nå. De er så klare over hvordan de former folk med nyhetsoppslag etter nyhetsoppslag. Å det at det er nærmest helt stille i mediene angående alle protestene og spesielt i Australia hvor det er ville tilstander akkurat nå hvor de skyter på fredfulle demonstranter med gummukuler og pepperspray.. Og voldelige arrestasjoner bare på grunn av at de ferdes i gaten. Endret 28. september 2021 av Elida88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 28. september 2021 #137 Del Skrevet 28. september 2021 Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal du stå i gapestokk om du poster lenker til nettsteder som underbygger at det er ok å ikke vaksinere seg? Baserer de seg på seriøs forskning er det vel bare bra at vi alle får disse opplysningene. Fhi også sier at det er ok å ikke vaksinere seg. Det er et fritt valg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 28. september 2021 #138 Del Skrevet 28. september 2021 Elida88 skrev (Akkurat nå): Fhi også sier at det er ok å ikke vaksinere seg. Det er et fritt valg. Har jeg påstått noe annet? Poenget er hvorfor folk som kan vaksinere seg ikke gjør det? Vi blir, alle som kan, sterkt oppfordret til å vaksinere oss, likevel takker noen nei. Da lurer jeg på hvilken forskning de ser til når de velger dette, siden all seriøs forsking jeg har sett viser til svært mange flere positive enn negative resultater av vaksine. Men jeg har ikke på langt nær oversikt over all seriøs forskning. «Onkelen til kameraten til kollegaen min ble syk av vaksinen» er ikke forskning, det vet vi alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 28. september 2021 #139 Del Skrevet 28. september 2021 Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden): Har jeg påstått noe annet? Poenget er hvorfor folk som kan vaksinere seg ikke gjør det? Vi blir, alle som kan, sterkt oppfordret til å vaksinere oss, likevel takker noen nei. Da lurer jeg på hvilken forskning de ser til når de velger dette, siden all seriøs forsking jeg har sett viser til svært mange flere positive enn negative resultater av vaksine. Men jeg har ikke på langt nær oversikt over all seriøs forskning. «Onkelen til kameraten til kollegaen min ble syk av vaksinen» er ikke forskning, det vet vi alle. Hvorfor noen velger å ikke vaksinere seg er faktisk ikke lov å skrive her på KG. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 28. september 2021 #140 Del Skrevet 28. september 2021 Elida88 skrev (Akkurat nå): Hvorfor noen velger å ikke vaksinere seg er faktisk ikke lov å skrive her på KG. Jo, om man kan vise til solid, fagfellevurdert (etc) forskning, ikke svada eller «forskning». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg