AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #41 Del Skrevet 27. september 2021 Jeg er uvaksinert og jeg kommer til å fortsette med maske, antibac og sosial avstand. Jeg bestiller alle handlevarer på nett og jeg klemmer selv ikke de i min nærmeste omgangskrets (som for øvrig er veldig liten, og treffer kun andre utendørs), og jeg sørger for at alle er klar over at jeg er uvaksinert. Hvis jeg skal noe sted, kjører jeg i egen bil og jeg går som sagt ikke inn i butikker eller andre offentlige rom. For min del er dette en mer ønskelig måte å leve på enn å bli sosialt tvunget til å ta vaksinen. Jeg har levd slik i over ett år nå, og trives godt med det, som den introverten jeg er Anonymkode: 811a0...f5f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 27. september 2021 #42 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må nesten le, du er vantro til at åpningen kom nå, fordi du ville vente lengre?!🙈😂👏 Det er trist med henne som fikk en slik reaksjon, men det er ytterst få som får slike bivirkninger. Nesten 90% er nå vaksinert, og det er ikke mange med alvorlige bivirkninger vi hører om. Men nå er det ikke lengre hensiktsmessig å stenge ned. De fleste er vaksinert og dermed har helsevesenet kapasitet til å ta seg av de som evt trenger å innlegges. Du må gjøre det som føles best for deg. Anonymkode: bdb42...643 Hvor får du 90% fra?, har ikke sett det noe sted, trodde det var ca 70% som var fullvaksinerte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #43 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har skjønt deg om det var du selv som fikk en sterk reaksjon på dose 1 og ikke ønsket dose 2. Men dette er fordi du er skremt av en som var fikk en uheldig reaksjon. Hva med de titalls, hundretalls du kjenner som har tatt vaksinen uten sånne reaksjoner. Hvorfor velger du ikke heller å bruke deres erfaringer? Vaksiner deg Anonymkode: e7c24...44f Hvorfor? Anonymkode: 24785...0d6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #44 Del Skrevet 27. september 2021 Eloise12345 skrev (2 timer siden): Jeg har full forståelse for trådstarter valg. Dersom man opplever at en person får sterke bivirkninger av vaksinen så blir man redd. Har lest om de som får hjertebetennelse. Er jo forståelse at man kan få angst. Jeg har kun tatt en dose av medisinske årsaker. Fins mange årsaker til at folk ikke får vaksinert seg. Det er ikke bare av ingen grunn. Jeg skal ta neste dose så fort det lar seg gjøre. Jeg fikk selv litt panikk for nå vil jeg føle meg rar om jeg bruker munnbind. Jeg jobber i butikk med mye mennesker rundt meg.. Jeg forstår ikke at mennesker har problemer med å ta hensyn til de uvaksinerte med å bruke munnbind. Jeg forstår ikke hvorfor folk måtte feste så innmari hardt i byene ved gjenåpning. Jeg forstår ikke hvorfor en del folk kaller uvaksinerte egoister. Det er viktig å vaksinere seg for sin egen del mener jeg. Spesiellt viktig om man er nødt å være rundt masse mennesker. Jeg trives ikke å være rundt masse mennesker til vanlig. Men på jobben så må jeg. Munnbind har også en beskyttelse mot andre mutanter, influensa osv. Det hadde faktisk vært bra om det var vanlige å bruke for folk som jobber tett på mennesker. Jeg jobber tett på mennesker. Og pleide å bli ofte å bli hardt forkjølet før pandemien. Har ikke blitt det etter pandemien. Jeg vet om mennesker som må ta en hvit løgn om at de er vaksinerte for ellers blir de plaget med en haug med kritikk og spørsmål. Det er jo trist at det skal være sånn. Men forstår at det er best å være vaksinert i disse dager etter at samfunnet gjenåpnet. Dersom trådstarter vil vaksinere seg så er det fortsatt mulig å gå på drop in. Det er lurt. Men jeg ser angsten pga det som skjedde med en i familien. Helt naturlig å bli engstelig for vaksinen i den forbindelse. Forstår at folk vil tilbake til normal hverdag. Jeg lever på fritiden som om jeg er i en pandemi hele tiden fordi jeg er ikke en sosial type. Men jeg har forståelse for at andre som er sosiale vil tilbake til normalen. Jeg tar vaksinen så fort jeg kan få den. Tør ikke annet pga jobben min. Dette var veldig fint skrevet❤️ Anonymkode: 8fd00...a26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #45 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har skjønt deg om det var du selv som fikk en sterk reaksjon på dose 1 og ikke ønsket dose 2. Men dette er fordi du er skremt av en som var fikk en uheldig reaksjon. Hva med de titalls, hundretalls du kjenner som har tatt vaksinen uten sånne reaksjoner. Hvorfor velger du ikke heller å bruke deres erfaringer? Vaksiner deg Anonymkode: e7c24...44f Det er ikke bare ‘en som fikk en uheldig reaksjon’ … Det er snakk et nært familiemedlem med mange av de samme genene som meg. Hun er under 40 år og kan ikke jobbe eller være ute i samfunnet fordi hun nesten ikke kan bevege seg. Hun aner ikke om det vil gå over eller være livsvarig. Såfall vil hun bli uføretrygdet. Hun var vanligvis svært aktiv med god helse. Helt grusomt å være vitne til dette😔 Anonymkode: 8fd00...a26 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #46 Del Skrevet 27. september 2021 Lever livet mitt normalt slik jeg har gjort gjennom hele 2020 og 2021. Anonymkode: 9cc16...87f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #47 Del Skrevet 27. september 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke bare ‘en som fikk en uheldig reaksjon’ … Det er snakk et nært familiemedlem med mange av de samme genene som meg. Hun er under 40 år og kan ikke jobbe eller være ute i samfunnet fordi hun nesten ikke kan bevege seg. Hun aner ikke om det vil gå over eller være livsvarig. Såfall vil hun bli uføretrygdet. Hun var vanligvis svært aktiv med god helse. Helt grusomt å være vitne til dette😔 Anonymkode: 8fd00...a26 Jeg har full forståelse for at det gjør deg redd! Det er jo ofte også slik dersom noen nær oss er i en skikkelig fæl bilulykke, da blir vi rundt gjerne mer redde eller nervøse når vi kjører bil under lignende forhold, og svært mange unngår å kjøre bil en stund etterpå hvis man har mulighet til å la vær. Det er helt normalt! Anonymkode: 811a0...f5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #48 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bryr meg ikke. Hva forandrer seg egentlig? Vet ikke hva de mener med gjenåpning. Hva har vært stengt? Anonymkode: 24785...0d6 Det som forandrer seg mest er meteren som er det mest effektive vi har hatt mot smittespredning. Anonymkode: a7840...b59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #49 Del Skrevet 27. september 2021 Jeg er ikke vaksinert av medisinske årsaker. Er ikke bekymret for gjenåpning. Synes den kommer på overtid som det er. Jeg bor også i hus med to små barn, som neppe kommer til å vaksineres og regner med vi blir smittet i løpet av vinteren. Det tar jeg også med knusende ro. Anonymkode: 98afd...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 27. september 2021 #50 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er selv uvaksinert og stiller meg vantro til gjenåpningen allerede nå. Jeg vil vente med vaksine fordi et nært familiemedlem av meg nå har fått alvorlig sykdom som bivirkning av den. Jeg er fullstendig klar over risken jeg tar og føler selv jeg velger mellom pest og kolera. .............................. Anonymkode: 8fd00...a26 Du ønsker altså at de vaksinerte skal forholde seg til at noen velger bort vaksinen og må leve deretter? I valget mellom pest og kolera skal man alltid velge kolera. Der finnes det både en preventiv vaksine og gode behandlingsmuligheter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #51 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har skjønt deg om det var du selv som fikk en sterk reaksjon på dose 1 og ikke ønsket dose 2. Men dette er fordi du er skremt av en som var fikk en uheldig reaksjon. Hva med de titalls, hundretalls du kjenner som har tatt vaksinen uten sånne reaksjoner. Hvorfor velger du ikke heller å bruke deres erfaringer? Vaksiner deg Anonymkode: e7c24...44f Hva med alle dem som har fått corona og det har gått helt fint. Anonymkode: 9cc16...87f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #52 Del Skrevet 27. september 2021 Babushka skrev (2 timer siden): Hvor får du 90% fra?, har ikke sett det noe sted, trodde det var ca 70% som var fullvaksinerte. Skjermdump fra fhi i dag. Anonymkode: bdb42...643 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #53 Del Skrevet 27. september 2021 Uvaksinert og kommer til å fortsette med 1 meters avstand, sprite, ikke klemme osv. Nå er alt så innebygd og er jo spådd voldsom infulensasesong også. Anonymkode: 2c142...2f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #54 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det som forandrer seg mest er meteren som er det mest effektive vi har hatt mot smittespredning. Anonymkode: a7840...b59 Jobber på sykehus og er nærmere folk enn 1 meter hele dagen Anonymkode: 24785...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #55 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er også uvaksinert. Har antibac med meg i butikken, regner ikke med at butikkene spanderer dette på oss særlig lenger. Munnbind bruker jeg forsatt, men også fordi jeg er forkjøla. Ikke alle får korona om de er uvaksinert, den uttalelse var for å skremme. Anonymkode: e1fda...57c Jeg hadde håpet antibac ble værende i butikker, vi har fått inn en god vane der 🙏 Men smart å ha antibac i veska uansett! Anonymkode: 2c142...2f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #56 Del Skrevet 27. september 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde håpet antibac ble værende i butikker, vi har fått inn en god vane der 🙏 Men smart å ha antibac i veska uansett! Anonymkode: 2c142...2f3 Ja, nei, vi trenger ikke antibac når det ikke er pandemi, det er ingen god vane. Sånn man får superbakteriespredning. Har selvfølgelig brukt det under covid, men aldri hjemme, bare vasket hendene. Anonymkode: 6d35b...b26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #57 Del Skrevet 27. september 2021 Hulderen skrev (3 timer siden): Jeg sa ikke at alle uvaksinerte har valgt det selv. Men TS har. Hvis samtlige som kan ta vaksinen hadde gjort det, så ville vi hatt flokkimunitet som ville ha beskyttet de som ikke kan vaksineres, og de som ikke blir immune av vaksinen. Men slik er det ikke nå, pga personer som TS. Så jeg blir faktisk provosert når hun klager over at samfunnet åpner opp. Hvordan fungerer det med flokkimmunitet igjen, når vi bruker en vaksine som ikke hindrer smitte verken den ene eller den andre veien? Å jo - temmelig dårlig... Anonymkode: 7ada6...414 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #58 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er uvakµsinert, og får meg har gjennåpningen ingenting å si. Jeg forstår igrunnen ingenting av den og tenker det mest er politisk taktisk for høyre akkurat nå- slik at de skal bli husket for de som gjennåpnet landet Jeg er ikke redd covid- 19 og tror igrunnen hele nedstegningen har vært uten særlig nytte. Det skal også sies at jeg er langt fra en sosial person, og omgås aldri mennesker nærmere enn 2- meters avstand. Til poenget: Det har ingen betydning for meg, men jeg er spent på å se hva som skjer nå i og med at f. eks i Irland er over halvparten av coronapasientene fullvaksinerte. Anonymkode: 504da...132 294 innlagte coronapasienter på sykehus i Irland denne uka. 90% av befolkningen på 5 mill er fullvaksinerte. Du bør være litt smartere i dine påstander om du ønsker å oppnå noe… Anonymkode: 472e9...651 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 27. september 2021 #59 Del Skrevet 27. september 2021 Akkurat som før. Jobber som før. Er god på hygiene. Drar ikke mye på besøk utenom familie. Drar ikke ut på byen/konserter/happenings. Reiser ikke utenfor fylket enda, og venter nok en god stund før jeg gjør det. Reising til utlandet venter jeg nok noen år til. Holder meg frisk og tar kosttilskudd. Har ikke vært syk på 3 år, så jeg gjør da noe riktig. Er positiv og fokuserer på å skape det hyggelig rundt meg. Lever absolutt ikke i frykt. ❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. september 2021 #60 Del Skrevet 27. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har full forståelse for at det gjør deg redd! Det er jo ofte også slik dersom noen nær oss er i en skikkelig fæl bilulykke, da blir vi rundt gjerne mer redde eller nervøse når vi kjører bil under lignende forhold, og svært mange unngår å kjøre bil en stund etterpå hvis man har mulighet til å la vær. Det er helt normalt! Anonymkode: 811a0...f5f Enig med deg. Helt normalt. Det er som å oppleve at noen som står en nær havner på sykehus etter bilulykke, eller annet. Reaksjonen til trådstarter er som du sier helt normal. Hadde vært mer unormalt om trådstarter ikke ble usikker og skeptisk. Tror de fleste ville blitt redd om foreks deres datter eller sønn havnet på sykehus som følge av bivirkninger av vaksinen. Da får de fleste mindre lyst til å ta den vil jeg tro. Viktig å finne beste løsninger ihenhold til situasjonen. Enten være ekstra forsiktig eller se om en kan vurdere å ta vaksinen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg