AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Jeg er selv uvaksinert og stiller meg vantro til gjenåpningen allerede nå. Jeg vil vente med vaksine fordi et nært familiemedlem av meg nå har fått alvorlig sykdom som bivirkning av den. Jeg er fullstendig klar over risken jeg tar og føler selv jeg velger mellom pest og kolera. I mens jeg venter og tenker har jeg jo selvfølgelig helst lyst å unngå infeksjon med Covid-19. Føler derimot igjenåpningen gjør dette nærmest umulig for meg/oss. Jeg bor i en by med moderat smitte. Jeg hadde tenkt å fortsette med håndsprit inn og ut av butikker, avstand og munnbind som før fra i morgen. Men vil folk bare se rart på meg når jeg gjør det nå? Oppfordres det til å IKKE gjøre det? Skal vi fortsatt teste oss om vi blir syke eller forkjølte? Blir det slutt på karantenereglene? Ja hva er egentlig reglene og anbefalingene nå fra i morgen tidlig? Hvordan forholder dere andre uvaksinerte dere til den nye situasjonen uten restriksjoner nå? Håper dere vil dele tankene dere har rundt dette🙂 Anonymkode: 8fd00...a26 14
Populært innlegg Hulderen Skrevet 26. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 26. september 2021 Myndighetene har jo sagt det lenge: Enten tar du vaksine, eller så blir du smittet av kovid. Du har valgt smitte. Forventet du virkelig at alle vi som har tatt vaksinen skulle la være å åpne opp igjen bare av hensyn til deg? Vi måtte vente et par uker ekstra pga folk var trege med vaksinen. Men nå skjedde det endelig, og takk for det! 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 26. september 2021 Ingen av dere svarer jo på det jeg spør om her. Vil bare vite hvordan andre uvaksinerte forholder seg til gjenåpningen. Jeg sier ikke hva jeg mener er riktig og galt. Jeg forteller derimot om grunnen til at jeg har valgt å vente. Et nært familiemedlem havnet på sykehus og kan fortsatt nesten ikke bevege seg pga sterk autoimmun reaksjon på vaksinen. Klart jeg blir usikker når jeg ser sånn. Så spar meg for regelbrudd med latterliggjøring og hets. Anonymkode: 8fd00...a26 55
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Hulderen skrev (33 minutter siden): Myndighetene har jo sagt det lenge: Enten tar du vaksine, eller så blir du smittet av kovid. Du har valgt smitte. Forventet du virkelig at alle vi som har tatt vaksinen skulle la være å åpne opp igjen bare av hensyn til deg? Vi måtte vente et par uker ekstra pga folk var trege med vaksinen. Men nå skjedde det endelig, og takk for det! For noe tull, det er ikke enten eller. Har ikke tatt vaksinen selv, men heller aldri blitt smittet. Holder man seg til å vaske hender, bruke maske der det trengs kan man klare seg uten den potensielt skadelige vaksinen. Anonymkode: ccf51...0ae 28
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av dere svarer jo på det jeg spør om her. Vil bare vite hvordan andre uvaksinerte forholder seg til gjenåpningen. Jeg sier ikke hva jeg mener er riktig og galt. Jeg forteller derimot om grunnen til at jeg har valgt å vente. Et nært familiemedlem havnet på sykehus og kan fortsatt nesten ikke bevege seg pga sterk autoimmun reaksjon på vaksinen. Klart jeg blir usikker når jeg ser sånn. Så spar meg for regelbrudd med latterliggjøring og hets. Anonymkode: 8fd00...a26 Fortsetter som jeg har gjort under hele pandemien med å bruke normal sunn fornuft med å vaske hender, bruke maske når det trengs og holde meg unna områder med høy smitte. Anonymkode: ccf51...0ae 15
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Kan ikke si at det har vært noen endringer egentlig. Ei lita bygd hvor man på toppen av epidemien hadde 4 stk som vistnok hadde covid, meg inkludert. Ingen av oss ble nå innlagt eller spesielt sjuke. Må si svineinfluensaen var verre. Kan ikke erindre å ha sett en sjel med maske i bygda, og spriten inntaes med isbiter 😄 Hadde det ikke vært for media, så hadde man ikke vist at fjorårets influensa var noe spesielt. Anonymkode: de7d8...12d 18
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde det ikke vært for media, så hadde man ikke vist at fjorårets influensa var noe spesielt. Tenker du på det at det var så lite Influensa tilfeller i fjor? det sies at Influemsaen blir enda kraftigere i år. Bare det i seg selv gjør at jeg vil fortsette å gå med munnbind i store folkemengder… Samt vaksinere med for influensa.. Anonymkode: 8fd00...a26 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Jeg er uvakµsinert, og får meg har gjennåpningen ingenting å si. Jeg forstår igrunnen ingenting av den og tenker det mest er politisk taktisk for høyre akkurat nå- slik at de skal bli husket for de som gjennåpnet landet Jeg er ikke redd covid- 19 og tror igrunnen hele nedstegningen har vært uten særlig nytte. Det skal også sies at jeg er langt fra en sosial person, og omgås aldri mennesker nærmere enn 2- meters avstand. Til poenget: Det har ingen betydning for meg, men jeg er spent på å se hva som skjer nå i og med at f. eks i Irland er over halvparten av coronapasientene fullvaksinerte. Anonymkode: 504da...132 18
Duraton Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 Må nå si at jeg er glad for at landet er åpnet opp igjen, og at 1 meters regelen er borte. Nå kan man gå tilbake til norsk standard med minimum 3 meter xD 27
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er selv uvaksinert og stiller meg vantro til gjenåpningen allerede nå. Jeg vil vente med vaksine fordi et nært familiemedlem av meg nå har fått alvorlig sykdom som bivirkning av den. Jeg er fullstendig klar over risken jeg tar og føler selv jeg velger mellom pest og kolera. I mens jeg venter og tenker har jeg jo selvfølgelig helst lyst å unngå infeksjon med Covid-19. Føler derimot igjenåpningen gjør dette nærmest umulig for meg/oss. Jeg bor i en by med moderat smitte. Jeg hadde tenkt å fortsette med håndsprit inn og ut av butikker, avstand og munnbind som før fra i morgen. Men vil folk bare se rart på meg når jeg gjør det nå? Oppfordres det til å IKKE gjøre det? Skal vi fortsatt teste oss om vi blir syke eller forkjølte? Blir det slutt på karantenereglene? Ja hva er egentlig reglene og anbefalingene nå fra i morgen tidlig? Hvordan forholder dere andre uvaksinerte dere til den nye situasjonen uten restriksjoner nå? Håper dere vil dele tankene dere har rundt dette🙂 Anonymkode: 8fd00...a26 Hvilken sykdom er dette? ❤️ Jeg er i samme båt som deg ts. Har tenkt å gjøre det samme og jeg bryr meg ikke om det ser dumt ut. Er kanskje ekstra forsiktig nå. Anonymkode: 1faab...fa9 5
Duraton Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilken sykdom er dette? ❤️ Jeg er i samme båt som deg ts. Har tenkt å gjøre det samme og jeg bryr meg ikke om det ser dumt ut. Er kanskje ekstra forsiktig nå. Anonymkode: 1faab...fa9 28 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen av dere svarer jo på det jeg spør om her. Vil bare vite hvordan andre uvaksinerte forholder seg til gjenåpningen. Jeg sier ikke hva jeg mener er riktig og galt. Jeg forteller derimot om grunnen til at jeg har valgt å vente. Et nært familiemedlem havnet på sykehus og kan fortsatt nesten ikke bevege seg pga sterk autoimmun reaksjon på vaksinen. Klart jeg blir usikker når jeg ser sånn. Så spar meg for regelbrudd med latterliggjøring og hets. Anonymkode: 8fd00...a26
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Duraton skrev (9 minutter siden): Men hva heter denne sykdommen? Har hun fått kronisk sykom? Anonymkode: 1faab...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 Du kan fortsatt ta med egen håndsprit (i tilfelle butikker fjerner), maske osv om du ønsker. Det kan nok hende noen ser rart på deg eller synes du er hysterisk, men det har vel egentlig ikke noe si. Og så er det sikkert lurt droppe butikker i tiden med mest folk, konserter, kino og andre plasser folk samles. Anonymkode: 8138e...366 5
Duraton Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva heter denne sykdommen? Har hun fått kronisk sykom? Anonymkode: 1faab...fa9 Jeg har ikke peiling. Men TS skriver at personen nesten ikke kan bevege seg, så jeg antar det har noe med leddene å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 1 hour ago, Hulderen said: Myndighetene har jo sagt det lenge: Enten tar du vaksine, eller så blir du smittet av kovid. Du har valgt Det er ikke alle som er uvaksinerte som har valgt selv nei. Noen kan ikke ta den paga medisinske grunner og barn I barneskole alder og bhg får ikke engang tilbud om den. Om det skal være gjenåpning burde vel "alle" care beskyttet? Anonymkode: bd09f...2f8 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Just now, AnonymBruker said: care Være Anonymkode: bd09f...2f8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 Må nesten le, du er vantro til at åpningen kom nå, fordi du ville vente lengre?!🙈😂👏 Det er trist med henne som fikk en slik reaksjon, men det er ytterst få som får slike bivirkninger. Nesten 90% er nå vaksinert, og det er ikke mange med alvorlige bivirkninger vi hører om. Men nå er det ikke lengre hensiktsmessig å stenge ned. De fleste er vaksinert og dermed har helsevesenet kapasitet til å ta seg av de som evt trenger å innlegges. Du må gjøre det som føles best for deg. Anonymkode: bdb42...643 15
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #19 Skrevet 27. september 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå er det ikke lengre hensiktsmessig å stenge ned. Jo det er det, jeg syns ikke det er greit at vi åpner opp samfunnet når barn ikke får vaksinen. På skolen til barnet mitt har det vært ca 10 tilfeller med covid-19 siden skolestart. Det sier seg selv at gjenåpningen burde vente. Nå kommer det nok en ny og verre følge snart I gjen hvor flere barn blir syke siden de ikke er beskyttet. Anonymkode: bd09f...2f8 9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: følge Bølge skulle det stå Anonymkode: bd09f...2f8
Anbefalte innlegg