AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Skjønner det er mye forhold som må ligge til rette, men kan ikke dere komme mef eksempler på relasjoner og når det begynner bli åpent for å bruke slike ord 🙈 Anonymkode: a6cbd...0f1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Til barna mine; når som helst! Til en kjæreste; når det føles naturlig. Anonymkode: 00f7b...392
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Sa det etter noen få dager etter første møte. Og sier det fortatt til samme mann hver dag, vært sammen i ti år nå. Anonymkode: c37c8...51c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Hvorfor lurer folk alltid på hva andre tenker om det? Det kan ingen andre svare på, hva du føler og når det er riktig for deg. Faller det naturlig og følelsen er såpass sterk så si det når du ønsker. 7 eller 100 dager❤️ Anonymkode: 78567...51b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Du sier det når det føles riktig for deg, det finnes ikke noe fasit svar.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Når du føler det er riktig❤️ Min samboer sa det etter 2 uker, jeg brukte kanskje 3 måneder. Jeg visste jeg elsket han og at han var den riktige for meg, men jeg synes det var så vanskelig å si det. Plutselig en dag glapp det ut av meg i rett øyeblikk🥰 føltes godt å si! Si det når det føles bra for deg! Men dere bør jo i det minste være kjærester så dere begge er engasjert i forholdet. Kan være vanskelig om man sier det i en datingfase og den andre personen ikke har samme intensjoner. Anonymkode: 4e6d5...450
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Det har variert veldig. Til en av mine kjærester sa jeg det etter noen uker, til en annen sa jeg det aldri, enda vi var sammen i flere år. Anonymkode: 4c80b...cfc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Til barnet mitt: når som helst. Til kjæreste: når det bobler av så mange gode følelser at "ord ikke strekker til". Anonymkode: e493a...0f8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Så enkelt som når du føler det er riktig å si. Datet en mann med barn i lang tid og det tok ca et år før jeg sa ordet ELSKER DEG. Det er store ord som ikke bør slenges rundt med til enhver tid, en skal virkelig mene det, å elske noen. Anonymkode: 8aee5...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 "Når det føles riktig". For å utdype litt da, slik vi oppfinnsomme folk klarer, så handler det om når man mener det og kan stå for det. Da er det også riktig å si det. "Jeg er glad i deg" eller "Jeg er forelsket i deg" er nemlig ikke like bindende. Å virkelig kjenne noen, vite at du kunne dødd for denne, å føle total og ubetinget kjærlighet til vedkommende, også dennes mindre gode sider, gjør at man virkelig kan snakke om å elske. Fram til det, er det altfor lett å misbruke elsker-ordet. Det er lett å si "jeg elsker deg". Men det kreves en hel sjel å mene det. Anonymkode: 6ac4c...a42 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Har kjent på følelsen veldig lenge, men har først nå nylig sagt ordene. Så etter 2 år har vi sagt det én gang til hverandre, i et veldig intenst og følsomt øyeblikk. Har egentlig ikke vært i tvil om at vi begge har følt det samme i lang tid, da vi er veldig flinke til å bekrefte hverandre både med ord og handling i hverdagen. Men for meg, og for han virker det som, er "elsker deg" et enormt stort og tungt ord. Jeg for min del vil ikke "bruke det opp" ved å si det hver dag (gjorde det dessverre med eksen selvom jeg visste at jeg aldri elsket han), men sparer det til helt spesielle situasjoner der ord egentlig ikke er nok. Men vi passer på å si "glad i deg (evt. så glad i deg som det går an, du er best i verden, du er mitt favorittmenneske, osv.osv...) hver eneste dag. Nåværende partner er det første mennesket jeg virkelig, ordentlig elsker, og som jeg håper og tror at kommer til å være ved min side resten av livet. Anonymkode: 1f020...97c 1
Gjest Alterego666 Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Jeg sa det lenge før vi ble sammen, og fortsette å si det så og si hver dag. Dersom begge vet at man mener det, så bruker man ikke opp ordet, man gir næring til ordets innhold.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Min første seriøse kjæreste, som jeg senere giftet meg med, sa det etter en mnd. Jeg sa det tilbake, men vi var tenåringer da, så ingen av oss visste vel egentlig hva det betydde. Vi var gift i 15 år, og så ble det brudd i fjor sommer. Jeg datet flere på senhøsten i fjor, men utviklet ikke følelser. På nyåret møtte jeg en mann jeg hadde skrevet med lenge, og da kom følelsene raskt. Vi sa vel at vi var forelsket i hverandre etter noen uker med dating, og så kom «glad i deg» en tid etter det. Nå nylig sa han at han elsker meg, og sa at jeg også elsker ham. Men jeg var mye mer tilbakeholden med å bruke «jeg elsker deg» nå enn i mitt første forhold. Jeg legger mer i ordene. De rommer mye mer enn en forelske og vitner om dype, sterke følelser og å virkelig kjenne og se den andre. Jeg er ikke i tvil om at jeg virkelig elsker kjæresten min nå, men jeg trengte tid på å bli kjent og trygg og kjenne på mer enn begjær og lidenskap som ofte preger startfasen. Anonymkode: ecd6a...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå