Gå til innhold

Tips til hva jeg kan utanne meg til/jobbe med ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helsefagarbeider og har jobbet på bolig for funksjonshemmede, flere forskjellige avdelinger på sykehus og sykehjem. Det er helt greit, men jeg orker ikke det for resten av livet. Det er tungt både psykisk og fysisk. Det jeg har trivdes aller best med er bolig, men ja.. 

Jeg sliter en del psykisk selv, og kan bli veldig utmattet av sånn stress det er med helse, det er mennesker som kan dø om jeg gjør feil. Jeg kan takle stress, men blir litt sliten av den type stress som kan føre til alvorlige konsekvenser og jeg er ekstremt redd for å gjøre feil, så jeg dobbeltskjekker og er usedvanlig nøyaktig... jeg er vel egentlig en av de få jeg selv kjenner som aldri har gitt feil medisin for eksempel og det er bra det, men jeg blir anspent av det, kan tenke på vei til jobb at hva hvis jeg gjør en fatal feil idag.... jeg kunne ikke levd med det. 

Er to stykker jeg vet om som har klart å lage store brannskader på brukere ved uhell blant annet, og sånne uhell kan skje alle og jeg orker ikke oppleve det! 

Jeg hadde trivdes i en jobb der man må være nøyaktig og pirkete, men som ikke kan føre til de største konsekvensene ved feil. Jeg liker også godt å jobbe mye alene og selvstendig da jeg har litt sosialangst, som heller ikke er så forenlig med helsesektoren. Jeg kan godt være fysisk, men ikke stressende og uforutsigbart fysisk, som i helse, da man brått må løpe fra den ene til den andre fra hvilepuls og rett opp i maraton puls 50 ganger ila en vakt. 

Jeg har selv tenkt på å f.eks kjøre post, eller søppelbil, og tilogmed obduksjonstekniker...et dødt menneske er alerede dødt og jeg tåler ganske mye sånn sett. 

Jeg liker også å sortere ting osv. Jeg er altså nøyaktig, pirkete, litt introvert, liker forutsigbarhet og å ha kontroll på ting. Kan godt jobbe fysisk, men ikke på en stressende måte. 

Har dere forslag ? 

Anonymkode: 4a3b2...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^ legger til at lønn har mye å si også. Jeg kan ikke tjene mindre enn jeg gjør nå. Jeg tjener rundt 600.000 i året. -ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

^ legger til at lønn har mye å si også. Jeg kan ikke tjene mindre enn jeg gjør nå. Jeg tjener rundt 600.000 i året. -ts 

Kan du omskolere deg? det første som faller meg inn er:

Bioingeniør(vet ikke helt hvorfor, men slipper masse folk)

Lager/logistikk/innkjøp

Regnskap

Anonymkode: c9d73...b3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor i all verden tjener en helsefagarbeider 600 000,- i året?!
Aner ikke hva du bør utdanne deg som, men hvis du føler så stress og press ved å jobbe med mennesker, bør du kanskje velge noe helt annet enn det.

Anonymkode: aa498...409

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor i all verden tjener en helsefagarbeider 600 000,- i året?!
Aner ikke hva du bør utdanne deg som, men hvis du føler så stress og press ved å jobbe med mennesker, bør du kanskje velge noe helt annet enn det.

Anonymkode: aa498...409

Jobbe natta som helsefagarbeider, mye fri, og deretter ekstrajobb vedsiden av, både kvelder og netter ekstra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan du omskolere deg? det første som faller meg inn er:

Bioingeniør(vet ikke helt hvorfor, men slipper masse folk)

Lager/logistikk/innkjøp

Regnskap

Anonymkode: c9d73...b3f

Ja, takk, gode forslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...