mmd Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Beholder dere et eget cellekontor? Eller må dere dele plassen med andre? kan dere velge fritt hvilke dager dere er hjemme?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Velger fritt hvilke dager jeg er hjemme, men pleier å legge dager med møter til kontoret. Får noen ganger møteinnkallinger som er spesifikt "fysisk møte", men ikke ofte. Har åpent landskap, men det har jeg alltid hatt. Nytt av tiden er at det er free seating...et helvete, men en konsekvens av "hybridkontor". Anonymkode: ab8b4...a76
Skyblue7 Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Har cellekontor, men låner det bort de dagene jeg er hjemme ☺️ Jeg har alltid hjemmekontor på fredager, og en dag til som jeg varierer på. Har barn annenhver uke, da har jeg 2 dager hjemmekontor. De ukene barna er hos far, har jeg en dag ☺️
ElectricScum Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Velger fritt hvilke dager jeg er hjemme, men pleier å legge dager med møter til kontoret. Får noen ganger møteinnkallinger som er spesifikt "fysisk møte", men ikke ofte. Har åpent landskap, men det har jeg alltid hatt. Nytt av tiden er at det er free seating...et helvete, men en konsekvens av "hybridkontor". Anonymkode: ab8b4...a76 Free seating høres virkelig ut som et helvete, ja. Hva slags "progressiv" idiot var det som kom på det konseptet, lurer jeg på. Men det skal vel være økonomisk lønnsomt på noe vis. Kan umulig kjenne særlig godt til folks psyke. Jeg hadde blitt stressa av aldri å vite hvor jeg skal ha min arbeidspult. Som regel har man kanskje litt stæsj også, som man har bruk for i løpet av en arbeidsdag. Fryktelig upraktisk og veldig upersonlig å ikke ha sin egen plass. Til topic: Har eget "cellekontor" om man kan kalle det for det. Kan være noen låner det når jeg jobber hjemme iblant, men det er "offisielt" min plass og jeg har mine ting der. Kan velge å jobbe hjemme, hvis ikke det er spesielle møter eller andre praktiske grunner til at jeg skal møte opp. Slik var det ikke før koronaen, og jeg er sjeleglad for at vi faktisk får fortsette å ha noen hjemmedager i løpet av uka. Dette er det beste som har kommet ut av pandemien.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Vi kan være hjemme opptil 3 ganger per uke og har free seating og skap som kan brukes til personlige ting. Deler av kontoret bygges om til sofagrupper ol for møter. Anonymkode: 61306...11d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Jeg kan jobbe så ofte jeg vil hjemmefra. Har fortsatt mitt eget cellekontor på jobben. Anonymkode: 1daf4...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Vi har åpent kontorlandskap. Jeg må avtale med sjefen om hvilke dager jeg skal jobbe på kontoret. Anonymkode: 41bd0...0fc
Gjest Alterego666 Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 Skal være på kontoret to dager i uka. Hvilke dager er stort sett frivillig. Har egen plass i landskap, hvor det er god plass siden mange jobber hjemmefra. Vil trappe opp tilstedeværelsen på kontoret. Covid har gjort meg til en eremitt.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 Vi hadde landskap og free seating allerede før Korona, så velger plassen når vi kommer på jobb. Vi kan komme og gå som vi vil, og også ta det på sparket. Innimellom tar jeg halve dagen på kontoret for fysiske møter, så drar jeg hjem når jeg skal produsere og konsentrere meg. Fører timer, så det er umulig å sluntre unna, mulig derfor arbeidsgiver er så avslappet. Anonymkode: 35b3d...00e
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 ElectricScum skrev (8 timer siden): Free seating høres virkelig ut som et helvete, ja. Hva slags "progressiv" idiot var det som kom på det konseptet, lurer jeg på. Men det skal vel være økonomisk lønnsomt på noe vis. Kan umulig kjenne særlig godt til folks psyke. Jeg hadde blitt stressa av aldri å vite hvor jeg skal ha min arbeidspult. Som regel har man kanskje litt stæsj også, som man har bruk for i løpet av en arbeidsdag. Fryktelig upraktisk og veldig upersonlig å ikke ha sin egen plass. Det blir en "kamp" om å ta den beste plassen først. Det er litt stress. Anonymkode: 41bd0...0fc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 Jeg jobber hjemmefra når jeg har lyst og det blir som regel tirsdag og fredag, men har mitt eget kontor på 15 kvadratmeter på jobben som ingen andre bruker uansett hvor lite jeg er fysisk på jobben. Anonymkode: 4056e...2a4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #12 Skrevet 27. september 2021 Her har vi ansatt flere i løpet av koronatiden, så nå er det ikke plass til alle samtidig på kontoret. Vi må booke plass på forhånd om vi skal dit. Jeg er der en gang i uka nå, men skal vel bli tre ganger i uka etterhvert. Anonymkode: 5debd...f70
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Skrevet 27. september 2021 Hos oss sitter alle (inkl. toppledelsen) i åpent landskap med faste plasser. Vi tester ut hybridløsning med hjemmekontor og fysisk tilstedeværelse så inntil videre er det veldig fritt. Neste år blir det nok litt mer tilstedeværelse med minst 2 dager på kontoret som standard, men det vil fortsatt være mulig å avtale annet med nærmeste leder. Anonymkode: 22af4...e07
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Skrevet 27. september 2021 ElectricScum skrev (9 timer siden): Free seating høres virkelig ut som et helvete, ja. Hva slags "progressiv" idiot var det som kom på det konseptet, lurer jeg på. Men det skal vel være økonomisk lønnsomt på noe vis. Kan umulig kjenne særlig godt til folks psyke. Jeg hadde blitt stressa av aldri å vite hvor jeg skal ha min arbeidspult. Som regel har man kanskje litt stæsj også, som man har bruk for i løpet av en arbeidsdag. Fryktelig upraktisk og veldig upersonlig å ikke ha sin egen plass. Til topic: Har eget "cellekontor" om man kan kalle det for det. Kan være noen låner det når jeg jobber hjemme iblant, men det er "offisielt" min plass og jeg har mine ting der. Kan velge å jobbe hjemme, hvis ikke det er spesielle møter eller andre praktiske grunner til at jeg skal møte opp. Slik var det ikke før koronaen, og jeg er sjeleglad for at vi faktisk får fortsette å ha noen hjemmedager i løpet av uka. Dette er det beste som har kommet ut av pandemien. Jeg stortrives med free-seating. Er på toppen av det litt eldre, så hadde eget kontor en kort periode før det ble landskap på alle. Det synes jeg var stusselig og ensomt. Først og fremst lærte jeg at jeg ikke trenger "stæsj". Jeg trenger PC, tastatur, mus, en blokk, en penn, en vannflaske. Det får fint plass i veska jeg bærer med meg hver dag. I det hele tatt føles det godt å la det som er "personlige" meg være igjen hjemme, og komme til en helt ren og nøytral arbeidsplass. Vi har definerte soner avhengig av hvor sosial man kan være, og også cellekontorer man kan velge om man vil jobbe helt i ro den dagen. Og trenger jeg helt ro en dag er jeg hjemme, også før covid. Men når jeg først er innom kontoret liker jeg det sosiale godt, der det ofte blir diskusjoner i landskapet, så jeg er av de som gjerne velger områder med litt "støy". Anonymkode: 35b3d...00e 1
Angelheart2 Skrevet 27. september 2021 #15 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har vi ansatt flere i løpet av koronatiden, så nå er det ikke plass til alle samtidig på kontoret. Vi må booke plass på forhånd om vi skal dit. Jeg er der en gang i uka nå, men skal vel bli tre ganger i uka etterhvert. Anonymkode: 5debd...f70 Slik er det hos oss også. Ei anna her flyttet inn på "mitt" cellekontor og vi "eier" kontoret 2 faste dager i uken. De andre dagene må vi sitte hjemme eller finne oss en drop-in plass på kontoret. Hun jeg deler med har foreløpig kun en dag hun er på kontoret, pga private avtaler, så jeg kan sitte der 4 dager, om jeg har lyst. Forsøker å være der så mye som mulig, for jeg HATER hjemmekontor.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #16 Skrevet 27. september 2021 Hos oss sitter ingen i landskap. Jeg styrer (enn så lenge) selv når jeg er på kontoret og når jeg jobber hjemmefra, håper jeg får fortsette med det. Enkelte uker er jeg på kontoret nesten hver dag. Andre uker blir det kanskje bare en eller to dager. Det kan være noen låner kontoret mitt når jeg ikke er her, det står de helt fritt til å gjøre. Anonymkode: 5f608...738
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #17 Skrevet 27. september 2021 Før corona hadde vi faste plasser i åpent landskap, og selv om vi hadde mulighet for hjemmekontor ble vi oppfordret til å komme fysisk på jobb. Nå, pga. corona, har ledelsen sagt opp leieavtalen på det gamle kontorbygget og skaffet ny leiekontrakt på mye mindre lokale, så nå er det alt for få pulter til at alle kan møte opp på jobb samtidig, og det vil også (naturlig nok) bli rullerende "seating". Jeg trives mye bedre på hjemmekontor uansett, så tenker noen av de som har stort sosialt behov kan få "kontorplassen" min fremover. Anonymkode: 5c937...fca
ElectricScum Skrevet 27. september 2021 #18 Skrevet 27. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stortrives med free-seating. Er på toppen av det litt eldre, så hadde eget kontor en kort periode før det ble landskap på alle. Det synes jeg var stusselig og ensomt. Først og fremst lærte jeg at jeg ikke trenger "stæsj". Jeg trenger PC, tastatur, mus, en blokk, en penn, en vannflaske. Det får fint plass i veska jeg bærer med meg hver dag. I det hele tatt føles det godt å la det som er "personlige" meg være igjen hjemme, og komme til en helt ren og nøytral arbeidsplass. Vi har definerte soner avhengig av hvor sosial man kan være, og også cellekontorer man kan velge om man vil jobbe helt i ro den dagen. Og trenger jeg helt ro en dag er jeg hjemme, også før covid. Men når jeg først er innom kontoret liker jeg det sosiale godt, der det ofte blir diskusjoner i landskapet, så jeg er av de som gjerne velger områder med litt "støy". Anonymkode: 35b3d...00e Men da har du uansett mulighet til å trekke deg litt tilbake om du trenger ro. Det er det aller viktigste. Jeg, for min del, savner mitt gamle kontor hvor jeg kunne lukke døra. Jeg fungerer dårligere i åpent landskap, og det tror jeg ikke at jeg er alene om. Uten fast plass ville jeg følt meg som en hjemløs nomade i tillegg. Men vi er alle forskjellige. Det er forresten ikke ikke bare eget stæsj som knytter meg til min pult. Jeg har pulten regulert i rett høyde, samme med stolen. Jeg har tegnebrett/wacom tablet som har mine personlige innstillinger, det samme gjelder mus. Det hadde stjålet en del minutter hver morgen og jeg måtte få dette på plass hver eneste dag. Endret 27. september 2021 av ElectricScum
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #20 Skrevet 27. september 2021 ElectricScum skrev (27 minutter siden): Men da har du uansett mulighet til å trekke deg litt tilbake om du trenger ro. Det er det aller viktigste. Jeg, for min del, savner mitt gamle kontor hvor jeg kunne lukke døra. Jeg fungerer dårligere i åpent landskap, og det tror jeg ikke at jeg er alene om. Uten fast plass ville jeg følt meg som en hjemløs nomade i tillegg. Men vi er alle forskjellige. Det er forresten ikke ikke bare eget stæsj som knytter meg til min pult. Jeg har pulten regulert i rett høyde, samme med stolen. Jeg har tegnebrett/wacom tablet som har mine personlige innstillinger, det samme gjelder mus. Det hadde stjålet en del minutter hver morgen og jeg måtte få dette på plass hver eneste dag. Ja, mye ligger nok i at kontoret er tilpasset måten vi jobber på. Når vi kommer logger vi inn på pulten, den vet da korrekt høyde for sitte- og stå-stilling. PC, mus og tastatur tar vi med oss, eller kan lagres i hylle på kontoret. Her er jo alt stilt inn som vi ønsker. Og det å fikse stolen manuelt tar meg ca 20 sekunder. Jeg er på PCen, med korrekte innstillinger i alle retninger, ca 60 sekunder etter at jeg har funnet meg en pult på morgenen. Men ja, jeg har sett åpne landskap som overhodet ikke er bygd for det, der man kun har spart penger ved å rive vegger. Hos oss er det lydoslerende materialer, mindre og større soner, rikelig med cellekontorer, telefonrom og møterom. Og solide rutiner for hvordan vi oppfører oss ved telefoner, og annet "bråk". Mitt inntrykk er at de eneste som fortsatt ikke liker løsningen (hos oss) er de som er veldig introverte, og ikke minst de som surfer på helt annet enn jobb gjennom dagen. Anonymkode: 35b3d...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå