Gå til innhold

Klager over lite sex, men gjør jo ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i noen år nå, og med årene som går, så kommer det også perioder hvor sex, lyst og savn ikke står øverst på lista hele tiden. Jeg er inne i en sånn bølge nå, etter en del krangling i det siste. Vi bor ikke sammen, men er stort sett sammen i helger og noen ukedager.

Et eks: Jeg jobber en del i helger, og da til 23 på kvelden og er ofte sliten når jeg kommer hjem. Noen ganger orker jeg sex, andre ganger ikke. Forrige helg orket jeg ikke. Da hadde typen ligget våken halve natta, fordi han føler på det at jeg ikke har lyst. Neste morgen lå vi i senga i flere timer, men han gjorde ingenting. Han stryker aldri på meg, koser ikke. Med mindre det er direkte seksuelt. Det er for det meste å ligge inntil hverandre, til man kjenner at han er stiv.. Ogbdet gjør ikke nytten for meg lenger.. Jeg var ikke så keen, derfor gjorde jeg ikke noe. Så sto vi opp, og jeg merker at han var litt "sur". Så jeg spurte om vi skulle gå på senga igjen, fordi jeg ville ta "en kjapp en" før jobb, så gjorde vi det. Så måtte jeg løpe i dusjen, og etterpå spør han om det er noe galt... Fordi jeg ikke brukte lengre tid på sex, og fordi jeg ikke lå en halvtime å koset etterpå.. 

Jeg har ikke alltid lyst til å bare ligge inntil hverandre, og jeg har alltid vært den som har gitt, når det gjelder kos, stryking, massasje, osv, men jeg får aldri noe tilbake, derfor stoppet jeg på et tidspunkt. 

Nå har han tatt dette veldig tungt og føler at noe er galt. Men de gangene jeg har tatt opp hva jeg ønsker fra han, sier han bare at det er kleint å snakke om og ødelegger stemningen. Så hva vil han ha fra meg da?! Hva faen mer skal jeg gjøre?

Det hjelper ikke å si "sug p**** min", "kan du massere meg", "kan du stryke meg der" osv. Hva skal HAN gjøre for MEG da?! Hvordan snakker dere med partnerne deres om sånt?

Anonymkode: 77487...4c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med til en sexolog. 
En tredjepart kan fortelle han hva en kvinne trenger siden han ikke vil høre på deg.

Anonymkode: 81b4f...105

• Liker 3
Skrevet

I feel you.. Har det slik jeg og. Og mister bare mer og mer lysten når det blir en ting jeg føler at jeg "må".. For å slippe maset liksom.. 4play er liksom ikke en greie lengre. Føler meg som en tømmestasjon. Null spenning eller lyst... 

Anonymkode: 88390...f5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg har skjemt han bort i for mange år, og nå tror han bare at alt som har vært før, skal vedvare livet ut. Men det funker jo ikke sånn!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har vært sammen i noen år nå, og med årene som går, så kommer det også perioder hvor sex, lyst og savn ikke står øverst på lista hele tiden. Jeg er inne i en sånn bølge nå, etter en del krangling i det siste. Vi bor ikke sammen, men er stort sett sammen i helger og noen ukedager.

Et eks: Jeg jobber en del i helger, og da til 23 på kvelden og er ofte sliten når jeg kommer hjem. Noen ganger orker jeg sex, andre ganger ikke. Forrige helg orket jeg ikke. Da hadde typen ligget våken halve natta, fordi han føler på det at jeg ikke har lyst. Neste morgen lå vi i senga i flere timer, men han gjorde ingenting. Han stryker aldri på meg, koser ikke. Med mindre det er direkte seksuelt. Det er for det meste å ligge inntil hverandre, til man kjenner at han er stiv.. Ogbdet gjør ikke nytten for meg lenger.. Jeg var ikke så keen, derfor gjorde jeg ikke noe. Så sto vi opp, og jeg merker at han var litt "sur". Så jeg spurte om vi skulle gå på senga igjen, fordi jeg ville ta "en kjapp en" før jobb, så gjorde vi det. Så måtte jeg løpe i dusjen, og etterpå spør han om det er noe galt... Fordi jeg ikke brukte lengre tid på sex, og fordi jeg ikke lå en halvtime å koset etterpå.. 

Jeg har ikke alltid lyst til å bare ligge inntil hverandre, og jeg har alltid vært den som har gitt, når det gjelder kos, stryking, massasje, osv, men jeg får aldri noe tilbake, derfor stoppet jeg på et tidspunkt. 

Nå har han tatt dette veldig tungt og føler at noe er galt. Men de gangene jeg har tatt opp hva jeg ønsker fra han, sier han bare at det er kleint å snakke om og ødelegger stemningen. Så hva vil han ha fra meg da?! Hva faen mer skal jeg gjøre?

Det hjelper ikke å si "sug p**** min", "kan du massere meg", "kan du stryke meg der" osv. Hva skal HAN gjøre for MEG da?! Hvordan snakker dere med partnerne deres om sånt?

Han tror at det å bare klage skal gjøre at du gir han dårlig samvittighetssex. Eller noe.

Han gidder ikke jobbe for det.

Anonymkode: da9e5...f89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror jeg har skjemt han bort i for mange år, og nå tror han bare at alt som har vært før, skal vedvare livet ut. Men det funker jo ikke sånn!

Det er det du har. Og så har hans klaging gitt han sex senere så han tror det funker.

Du må bare fortsette å si hva du trenger, så er det opp til han.

Anonymkode: da9e5...f89

Skrevet

Vis han fysisk hva du vil ha fra ham. Gjør det med han som du ønsker at han skal gjøre med deg, og forklar han tydelig at du ønsker at han skal gjøre sånn med deg. Da vil det bli en positiv opplevelse for han, og hvis han ikke er stokk dum, kommer du til å få det bedre.  Men må passe på så han ikke er tunglært da. Én gjennomgang for å vise hva du ønsker, burde være nok til å åpne øynene hans. 

Anonymkode: 31ebc...a28

• Liker 1
Skrevet

Min partner spør stort sett alltid om han skal massere meg også spør han om det er noe han kan gjøre for for at jeg skal bli mer komfortabel enn det jeg er 🥰 i tillegg ber han meg aldri gjør noe og vil kun at jeg skal gi av lyst og glede. Hvis jeg sier noe han kan gjør bedre så setter han alltid pris på tilbakemeldingen fordi han skjønner at det hjelper han å bli en bedre partner for meg. Vi har ikke vært sammen i flere år da vel og merke, men håper virkelig at dette fortsetter. 

Anonymkode: 34585...705

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vis han fysisk hva du vil ha fra ham. Gjør det med han som du ønsker at han skal gjøre med deg, og forklar han tydelig at du ønsker at han skal gjøre sånn med deg. Da vil det bli en positiv opplevelse for han, og hvis han ikke er stokk dum, kommer du til å få det bedre.  Men må passe på så han ikke er tunglært da. Én gjennomgang for å vise hva du ønsker, burde være nok til å åpne øynene hans. 

Skjønner tanken. Men jeg tror jeg brukte det første året vårt på å varte han opp. Var så forelska, og da står man jo på pinne. Det var middag, massasje og blowjobs hver gang. Han brukte lenger enn et år på å "lære seg" å gi meg oralsex. Og idag er oralsex det eneste han gir og, sjelden riktignok. Massasje får jeg til jul og bursdag.. Middager kan jeg vel telle på én hånd. Og jeg gidder virkelig ikke å SPØRRE om han kan stryke, kose, massere. Jeg nyter ikke en massasje hvis jeg må spørre om den. Jeg vil føle at jeg "fortjener" det jeg får, hvis det gir mening! 

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner tanken. Men jeg tror jeg brukte det første året vårt på å varte han opp. Var så forelska, og da står man jo på pinne. Det var middag, massasje og blowjobs hver gang. Han brukte lenger enn et år på å "lære seg" å gi meg oralsex. Og idag er oralsex det eneste han gir og, sjelden riktignok. Massasje får jeg til jul og bursdag.. Middager kan jeg vel telle på én hånd. Og jeg gidder virkelig ikke å SPØRRE om han kan stryke, kose, massere. Jeg nyter ikke en massasje hvis jeg må spørre om den. Jeg vil føle at jeg "fortjener" det jeg får, hvis det gir mening! 

TS

Ja gir mening, men om jeg skjønner deg rett, så har du sluttet å gi han noe også. Så dere er i en situasjon der ingen gir den andre noe positiv oppmerksomhet av noe slag. Det kan fort bli en ond sirkel.  Det jeg mente med mitt forslag var at det kanskje ville vært litt hjelp til selvhjelp. Men du må jo vurdere, og gjøre som du vil. Synes det kanskje virker litt sånn straff og belønnings system. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Whatta mess... Jeg skjønner godt at du føler dette blir bare rør og krøll, fordi han mangler den evnen med å forståelse med å snakke med deg. Litt usikker på om dere er kjærester eller venner, men jeg ser iallefall at det ikke er noe godt forhold dere har. Når man ikke bor under samme tak og sjelden treffes, kreves det ihvertfall en viss gjensynsglede for at man skal føle seg lykkelig. Jeg synes dette blir bare dystert, hvis ikke sexen også skal fungere... hva andre ting holder deg igjen for å fortsette?

Jeg klarer bare ikke å se at negative ting skal holde deg igjen, den ødelegger jo din egen positivitet. Du må være litt mer egoistisk, og tenke på deg selv. Hvis du føler det ikke går å flytte på fjell, hvorfor ikke gå veien i rundt det?

Å diskutere sex burde man faktisk ha gjordt med klærne på, det viser modenhet og skaper respekt. Diskuter hva dere vil med forholdet. se fremover og dann et bilde av hvor dere står om 5 år. Skal dere få til et bra forhold sammen må dere slutte med kranglingen, og heller skape glede som fører til sex. Når sexen blir god skapes det også gjenssynsglede, det blir liksom magneten som holder dere sammen.🙄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ta han med til en sexolog. 
En tredjepart kan fortelle han hva en kvinne trenger siden han ikke vil høre på deg.

Anonymkode: 81b4f...105

Siden sexolog er en ubeskyttet tittel kan jeg som sexolog si at samtaler med en av oss er bortkastet vissvass. Ta ham med til en healer eller klarsynt i stedet, eller bare spør videre på dette forumet. Her er i det minste rådene gratis 😄

Anonymkode: 7c184...ebf

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Siden sexolog er en ubeskyttet tittel kan jeg som sexolog si at samtaler med en av oss er bortkastet vissvass. Ta ham med til en healer eller klarsynt i stedet, eller bare spør videre på dette forumet. Her er i det minste rådene gratis 😄

Lønner seg nok å gjøre litt research før man velger seg en sexolog, men jeg har en venninne som har fått helt utrolig mye hjelp til seg og mannen. Både med seksuelle utfordringer og sin egen psyke. 

Sexologen hjelp henne mer på 3 timer enn en hel haug med psykologtimer har hjulpet henne før.

Anonymkode: d000e...a7c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lønner seg nok å gjøre litt research før man velger seg en sexolog, men jeg har en venninne som har fått helt utrolig mye hjelp til seg og mannen. Både med seksuelle utfordringer og sin egen psyke. 

Sexologen hjelp henne mer på 3 timer enn en hel haug med psykologtimer har hjulpet henne før.

Anonymkode: d000e...a7c

Kult

Skrevet

Har dere mulighet til å kose mens dere f.eks ser på film?

Altså, ligge litt tett og kjærlige hender på hverandre over tid. Leke litt med lysten. At du kan kjenne på, og gi uttrykk for, kåtheten uten at det skal taes "til neste nivå" med en gang?

Kanskje en filmkveld er mer en setting hvor han synes det er en naturlig ting å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...