Gå til innhold

På visning: Leiligheten STINKET røyk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det luktet altså sur, gammel sigarettrøyk, og veggene (tapet) var helt gulnet.. Dødsbo og oppussingsobjekt, så vi var jo forberedt på at det er "mye å gjøre", men stanken kom uforberedt og satte meg ut av spill.

Har noen lignende erfaring? Er luktsanering i det hele tatt mulig? Trenger man profesjonell hjelp eller går det an på egenhånd? 

Mannen har lyst til å legge inn bud på leiligheten, men jeg er VELDIG i tvil.

Til info er jeg oppvokst med foreldre som røyket inne, men i denne leiligheten klarte jeg knapt nok å oppholde meg fem minutter uten å føle meg dårlig🤢

Anonymkode: e6358...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor så var det en storrøyker som bodde her før meg. Jeg måtte male stue og soverom for å få bort lukten. Du kan også sette ut kopper med eddik for å fjerne lukt.

Har du planer om å legge nytt gulv og male, så blir det dumt å si ifra seg en bolig på grunn av røyklukt. Da de to tingene som nevnt vil fjerne lukten.

Anonymkode: 60d5a...382

• Liker 4
Skrevet

nye vegger eller noen lag sperregrunn og maling, lukta forsvinner.

Anonymkode: 7a98e...4b7

• Liker 7
Skrevet

Ozon-behandling

• Liker 4
Skrevet

Hjelper ikke å male. Må helst bytte ut alle flater. 

Det lukter selv om en maler, men ikke like intenst. 

Er vennepar bor i en malt innrøkt leilighet, men den stinker for meg. Ledninger, lysbryterer osv lukter også. 

• Liker 5
Skrevet

kommer an på hvor mye oppussing dere tenker. 

Anonymkode: 9cbcc...40b

Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. said:

Er vennepar bor i en malt innrøkt leilighet, men den stinker for meg. Ledninger, lysbryterer osv lukter også. 

Mange glemmer å male lister eller tak i et rom og da sitter det i. Ledninger og brytere, taklamper o.l må så klart vaskes.

Anonymkode: fca63...38a

• Liker 8
Skrevet
Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Derfor burde man sette ut boller med eddik. Det funket fjell hos meg.

Anonymkode: 60d5a...382

• Liker 2
Skrevet

Tror nok ikke bare maling i seg selv vil hjelpe hvis det er så sterkt som du sier. Kanskje bruke kraftvask på vegger og tak, også ta på veggfornyer på veggene (som et en tjukk nøytral tapet)  og deretter male. Gulvet bør jo rives vekk, ikke legge gulv åppå det gamle.   

Anonymkode: 4fd3d...7ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kommer an på hvor mye oppussing dere tenker. 

Anonymkode: 9cbcc...40b

Badet må totalrenoveres (TG 3), og alle overflater må males, pluss at gulvene trenger å skiftes. Alt dette visste vi som sagt før visning. Og alt dette kan jo fikses.

Det med lukten er jeg derimot redd IKKE kan ordnes (kun utbedres). Vi har selvsagt ikke ubegrenset med midler heller, er derfor vi ser på oppussingsobjekter.

Skrevet

Du må rive alt for at lukten skal bli borte.

Nesten bare bærevegger og etasjeskillene som kan stå igjen..

Skal dere totalrenovere så kjør på. Skal dere bare pusse opp så nei.

Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet som ikke luktet på visning - men som var grundig innrøykt, og stinket deretter ved overtagelse. Vi fant luktfjerner overalt i leiligheten på bortgjemte steder (feks under kjøkkenoverskap) og megler må ha gått rundt og trykket på disse under visning. Skikkelig råttent.

Dette var dog et åpenbart oppusiingsobjekt med femtitallskjøkken og gammelt bad. Vi rev ut to/tre lag gulv (laminatgulv, linoleum og noe teppegrwier (sikkert for isolasjon). Sperregrunning og ny maling i tak. Rev vegger til stender. La ny isolasjon. Var luktfritt etterpå.

Anonymkode: a2113...767

• Liker 2
Skrevet

Badet må totalrenoveres (TG 3), og alle overflater må males, pluss at gulvene trenger å skiftes. Alt dette visste vi som sagt før visning. Og alt dette kan jo fikses.

Det med lukten er jeg derimot redd IKKE kan ordnes (kun utbedres). Vi har selvsagt ikke ubegrenset med midler heller, er derfor vi ser på oppussingsobjekter.

Dere må jo fjerne taket også. Rive alle lettvegger og bytte isolering. Bytte alt elektrisk (ikke nødvendigvis ledningene i veggene, men alle stikkontakter, brytere, synlige ledninger.

Alle dørkarmer, vinduskarmer, håndtak... altså, you name it.

Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet som ikke luktet på visning - men som var grundig innrøykt, og stinket deretter ved overtagelse. Vi fant luktfjerner overalt i leiligheten på bortgjemte steder (feks under kjøkkenoverskap) og megler må ha gått rundt og trykket på disse under visning. Skikkelig råttent.

Dette var dog et åpenbart oppusiingsobjekt med femtitallskjøkken og gammelt bad. Vi rev ut to/tre lag gulv (laminatgulv, linoleum og noe teppegrwier (sikkert for isolasjon). Sperregrunning og ny maling i tak. Rev vegger til stender. La ny isolasjon. Var luktfritt etterpå.

Anonymkode: a2113...767

Dette.

Men overrasket over at dere ikke måtte bytte taket også. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror nok ikke bare maling i seg selv vil hjelpe hvis det er så sterkt som du sier. Kanskje bruke kraftvask på vegger og tak, også ta på veggfornyer på veggene (som et en tjukk nøytral tapet)  og deretter male. Gulvet bør jo rives vekk, ikke legge gulv åppå det gamle.   

Nettopp. Var det jeg fryktet.

I vår nåværende leilighet la vi nytt gulv oppå det gamle, og det funket fint. Det var planen vi diskuterte da vi så bildene av denne boligen også, men så kjente vi lukten..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Var det jeg fryktet.

I vår nåværende leilighet la vi nytt gulv oppå det gamle, og det funket fint. Det var planen vi diskuterte da vi så bildene av denne boligen også, men så kjente vi lukten..

Isåfall kanskje slipe ned det gamle da og male over også legge på nytt gulv 

Skrevet

Vi kjøpte en slik innrøkt leilighet. Vi fikk bort lukten med vask/oppussing/osv osv. Men lukten kom alltid tilbake når vi var borte er par dager. Kjøper aldri slikt igjen. 

Anonymkode: 81728...7b3

• Liker 2
Skrevet

En fordel er at dere kan få boligen veldig billig siden det kommer til å være få budgivere. Et vennepar bød 1/2 mill under takst på et godt innrøykt rekkehus, og fikk det siden det var det eneste budet som kom etter 3 visninger og det hastet for arvingene å få solgt.

Anonymkode: 332ff...b5b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...