Gå til innhold

Sectoralarm på døra klokka 21.00 på en søndag????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en mann som nettopp ringte på døra fra sectoralarm ellernoe idag. Syntes det virka veldig misstenksom, og syntes han oppførte seg påtrengende. Virka nesten som et svindelforsøk eller noe

er det normalt at de ringer på huset til helt tilfeldige folk på en søndag kveld for å selge noe?

Anonymkode: 4d9d9...d02

• Liker 1
Skrevet

En som utga seg for å være derfra for å sjekke terrenget før et evt innbrudd? «Hus uten alarm - check»

Anonymkode: 196a6...445

• Liker 2
Skrevet

Kanskje jeg bare er paranoid... men syntes det er ganske ekkelt å måtte sove aleine inatt etter dette, han sto her ihvertfall 5 minutter og var veldig påtrengende helt til jeg sendte han videre.. uff kanskje jeg overtenker 

håper på noe svar ❤️ 

Skrevet

Ring sector alarm å hør med dem om de har selgere i området. 

Anonymkode: 060e9...4d8

• Liker 12
Skrevet

Slapp han heldigvis ikke inn, og jeg fortalte han før han dro at vi har kameraer i hele huset som sender live til mobilen våres. + vi har jo alarm

men ja skal definivt ringe imorra og høre. 

Skrevet

Ring sector alarm og deretter politiet dersom de bekrefter at det ikke var fra dem. 

Jeg tviler på at sector alarm gidder å betale helgetillegg og kveldstillegg på at folk skal selge på dørene en søndag kveld..

Anonymkode: b768f...08c

• Liker 4
Skrevet

Fylke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fylke?

Agder

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring sector alarm og deretter politiet dersom de bekrefter at det ikke var fra dem. 

Jeg tviler på at sector alarm gidder å betale helgetillegg og kveldstillegg på at folk skal selge på dørene en søndag kveld..

Jeg hadde en kort karriere som dørselger, å vi fikk KUN provisjon. Så det spilte ingen rolle for dem når vi var ute å gikk. 

Anonymkode: 060e9...4d8

• Liker 3
Skrevet

Sector alarm ansatte har røde jakker med stor logo på, de fleste har også id kort rundt halsen. 

Anonymkode: 3c3f6...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sector alarm ansatte har røde jakker med stor logo på, de fleste har også id kort rundt halsen. 

Han hadde på dette. Men det kan vel være falskt for alt jeg vet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tviler jeg på, skal godt gjøres å lage seg falsk jakke og id kort. Har aldri hørt om svindlere som går så langt. 

Jeg heller mot at det faktisk var sector alarm. Om han opptrådte ubehagelig ville jeg skrevet mail til sector alarm og informert om dette. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde en VELDIG påtrengende fyr fra Sector Alarm på døra på kveldstid en gang, så det trenger ikke være noe skummelt med dette. Vurderte å klage etterpå, men kom aldri så langt.

Det er vel provisjonsordningen som gjør at selgerne blir overivrige, men ledelsen/de som ansetter bør jo lære opp de ansatte såpass at de skjønner forskjell på det å være en god selger og å framstå som ubehagelig påtrengende.

Endret av ti10
.
Skrevet
ti10 skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde en VELDIG påtrengende fyr fra Sector Alarm på døra på kveldstid en gang, så det trenger ikke være noe skummelt med dette. Vurderte å klage etterpå, men kom aldri så langt.

Det er vel provisjonsordningen som gjør at selgerne blir overivrige, men ledelsen/de som ansetter bør jo lære opp de ansatte såpass at de skjønner forskjell på det å være en god selger og å framstå som ubehagelig påtrengende.

Som selger vet man som regel denne forskjellen veldig godt. 

Det hjelper ikke når salgsstedet har mantra som "et nei er bare en utfordring, og et ja du ikke har fått enda", eller "ikke godta nei før du har fått 3 nei". 

Slik var det i alle fall den korte perioden jeg jobber som telefonselger for mange år siden. Direkte flaut, og jeg sluttet relativt fort. 

Anonymkode: 7bb78...592

• Liker 2
Skrevet

Har selv jobbet for sector alarm. De SKAL ha id-kort, samt har de på den røde jakka. Vi jobbet aldri i helgene i hjem byen, men når vi dro på «tokt» (ja de kaller det det) til andre byer, jobba vi fra 19-23. Også i helgene. 

Men ring dem i morgen, og si du syntes han/hun var ubehagelig, de vet nøyaktig hvem som er hvor. De får tildelt områder. 

Anonymkode: d85c0...997

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...