Gå til innhold

Hva bør vi gjøre med huset? Utleie eller selge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker rett og slett litt råd fra økonomisk fornuftige mennesker :)

Jeg og mannen min har kjøpt et prosjektert hus for en stund siden, som nå skal stå ferdig neste år. 

i mellomtiden har vi flyttet dit mannen min er fra, (et annet sted) da det passet seg slik med familie, jobb og barn. Nå lurer vi på hva vi skal gjøre når huset står ferdig (vi leier her vi bor nå). 

Bør vi selge huset etter det står ferdig, eller bør vi leie ut hele huset? Går utleie isåfall fint, selv om vi nå bor 10 timers kjørevei unna? 

Grunnen til at jeg blir usikker, er for at huset ligger sentralt på østlandet, jeg tror det vil stige i verdi, og det er ikke sikkert vi kommer til å bli her vi er nå i veldig mange år. 

Takk for svar. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har leid ut i en by 5 timer unna. Litt stress, og man må beregne noen turer i løpet av året for visninger etc. 

ville i såfall vurdert å leie ut via firma. Er det realistisk at dere noen gang skal bo i huset? Hvis ikke ville jeg solgt.

Anonymkode: 73e0a...5c8

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere har mulighet til å beholde det ville jeg leid ut. Siden det er nytt vil det ikke medføre mye vedlikehold i starten, men som AB over sier så kan det være lurt å leie ut via et firma, sånn at noen holder oppsikt med huset.

Skrevet

Takk for svar :)

Tar et slikt firma seg godt betalt? 

kan man ikke regne med langtidsleie,  dersom det gjelder et helt hus? 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Om dere skal selge så sørg for å bo der såppas lenge at salget blir skattefritt.

Skrevet
Coffee1234 skrev (52 minutter siden):

Takk for svar :)

Tar et slikt firma seg godt betalt? 

kan man ikke regne med langtidsleie,  dersom det gjelder et helt hus? 

Ja, de tar gjerne 10-15 % av leieinntekten.

Anonymkode: fd8ba...957

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...