Gå til innhold

Hvor mye må 3åringene bære selv på tur i barnehagen? Tips til sekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det virker mye når de må bære skiftetøy, matboks, vannflaske, termos, sitteunderlag og bok/ leke til samlingsstund. Mulig det er vanlig? De skal gå cirka 30 min hver vei. 

Tips til sekk som er god for ryggen og også lett å finne frem i?

Anonymkode: a2314...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fan av Bergans barnehagesekk. Vi brukte den 12l, men byttet til 18l ved 4årsalder. Begge har ett stort rom, så setter flasker nederst mot ryggen. (Sitteunderlag flatt innerst.) Skiftetøy hadde vi i en pose som vi stappet godt så den ikke skulle ta plass. Regntrekk var også med. (Vi har aldri hatt med leker/bok, men tror ikke det hadde vært noe problem det heller.) Brukte små drikkeflasker/termoser. Klarte helt fint å bære dette.

• Liker 1
Skrevet

I vår barnehage fikk ungene hver sin sekk på plassen når de startet igjen i høst. Jeg antar de går i arv etterhvert som de eldste begynner på skolen. Vet ikke hvor stor den er, men en relativt enkel sekk. 

Anonymkode: a7a27...a1e

Skrevet

Drikkeflaske, matboks, liten pose skiftetøy, sitteunderlag og en liten vedpinne er det de må bære hos oss. Det går helt fint. 

• Liker 2
Skrevet

Bergans 12 liter til treåring. Og ta ull som skiftetøy, det veier mindre. Bytt ut 0,5 l termos med 0,3l. Tenk energieffektivt i matboksen isteden for tapas. 
men leke til samlingstund? Det var rart synes jeg. Jeg har jobbet på friluftsavdeling og har sett mange treåringer som bærer sekk i en halvtime uten å ta skade av det :)

Anonymkode: 26a87...e28

Skrevet

Matboks

drikkeføaske

skift 

sitteunderlag 

Anonymkode: 982dc...1bf

Skrevet

Her bærer min 3-åring matboks, drikkeflaske, sitteunderlag og noen ganger skiftetøy. Det går veldig fint :) hun har en tursekk fra Heldre, godt fornøyd med den :) 

Anonymkode: d8c55...e1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det høres noe i overkant ut med både vannflaske og termos. Dette er tunge ting, så jeg ville ha droppet termos. I tillegg ville jeg ha forsøkt å finne en liten og lett leke til samlingsstunden.

Vi hadde barnehagesekk fra Beckman, den var helt ok.

Anonymkode: 78df6...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...