Gjest Elder Millennial Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Har i lengre tider hatt problemer med å finne bøker som fenger skikkelig, så da spør jeg den o store kvinneguiden om råd. Vil ha bøker som er like morsomme som Haikerens guide til galaksen og Discworld bøkene👍😄 noe i samme gata liksom.
^^Belle^^ Skrevet 27. september 2021 #2 Skrevet 27. september 2021 Hvis du ikke allerede har lest Good Omens av Neil Gaiman og Terry Pratchett er den definitivt i samme gate og vel verdt å lese. Jeg har ikke lest denne serien, men Douglas Adams har en annen serie som kan falle i smak, Dirk Gently-serien. Ooo, og så må jeg ikke glemme Space Opera av Catherynne M. Valente. Den er veldig i samme gata som Hitchhiker. Og har du lyst på noe helt sprøtt og veldig morsomt, kan du prøve deg på The Lightning-Struck Heart av T.J. Klune. Den er veldig ''over the top'', men faller den i smak har du mye å kose deg med. Murderbot-serien av Martha Wells må også nevnes, den er veldig morsom. GameWorld Trilogy av Samit Basu er også morsom og veldig parodi-ete. Og Drew Hayes sin serie om Fred, the Vampire Accountant. Supergøy! Andre, som kan være av interesse, men som ikke er ha-ha-morsomme, men mer feel-good-morsomme, er: * The House in the Cerulean Sea av T.J. Klune * Carry On av Rainbow Rowell * Bartimaeus-serien av Jonathan Stroud
Gjest Elder Millennial Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Tusen takk🤩 Har lest ett par av disse allerede. Bartimaeus serien er også en favoritt🤩 like så Good Omens. Skal sjekke ut de andre😃👏👏
Michaelhe Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 (endret) En som burde fått nobelprisen for mange herrens år siden er John Irving. Han er det nærmeste vi kommer en moderne Dickens. Han forteller veldig godt, har flotte historier på sitt beste og har en helt egen humoristisk stil. Noen av bøkene er ikke like bra, men slik er det med alle. Jeg husker at jeg for mange år siden satt på en flyplass, kjøpte en bok om et eller annet slags trekant forhold han hadde skrevet og ble voldsomt skuffet. Men Garp's Verden, Owen Meaney, Hotel New Hampshire etc etc. Lista over mesterverk er ganske lang. Endret 28. september 2021 av Michaelhe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå