sjanglepupp Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Ser på utenlandske videoer på YouTube om passive inntektskilder der det snakkes om invisteringer i fond/aksjer, reklame til å putte på bilen og å selge t-skjorte design osv.. Har dere noen tips til noen gode måter å tjene passivt i norge spesifikt? Hadde vært så nyttig for veldig mange å samle slike tips i en tråd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Sats alle pengene dine på aksjer. Potensielt mye og vinne og potensielt mye å tape. Anonymkode: 3cdf9...7f1
sjanglepupp Skrevet 26. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sats alle pengene dine på aksjer. Potensielt mye og vinne og potensielt mye å tape. Anonymkode: 3cdf9...7f1 Jeg skal etterhvert putte penger i fond, må bare få litt mer penger å invisterte først aksjer kan jeg vel kanskje prøve litt etter det igjen når jeg er litt tryggere på slikt.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 De fleste nordmenn av en viss alder, har jo en enorm passiv inntekt i sin egen bolig. Utover dette, så sett pengene i billige indeksfond. Alt utenom bolig og indeksfond er vissvass.. Anonymkode: 3a427...c55 1
Knirke Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: De fleste nordmenn av en viss alder, har jo en enorm passiv inntekt i sin egen bolig. Utover dette, så sett pengene i billige indeksfond. Alt utenom bolig og indeksfond er vissvass.. Anonymkode: 3a427...c55 Fond er strengt tatt ikke passiv inntekt. Det er ikke en inntekt i det hele tatt, det er investering i verdipapirer som stiger i verdi, som like fullt kan synke dagen etter. Samme med verdistigning på bolig: Du har ikke tjent ei krone før den dagen du selger. Passiv inntekt er penger som tikker inn uten at du trenger å foreta deg noe. Utleie av bolig er i så måte en semi-passiv inntekt, da det er forbundet en del arbeid med vedlikehold og administrasjon. Aksjer som gir utbytte er en passiv inntekt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Beste eksempel på passiv inntekt er vel utleie av bolig. Så om man kommer seg bra inn i markedet kan det lønne seg mye over tid. Anonymkode: 79df7...801
Håkon 1970 Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 2 hours ago, Knirke said: Fond er strengt tatt ikke passiv inntekt. Det er ikke en inntekt i det hele tatt, det er investering i verdipapirer som stiger i verdi, som like fullt kan synke dagen etter. Samme med verdistigning på bolig: Du har ikke tjent ei krone før den dagen du selger. Jeg investerer i aksjefond i mitt AS. Der får jeg lov til å bokføre verdiøkning på aksjefond som en inntekt før de er solgt. De som lager regnskapsreglene har ikke forstått dette de da?
Knirke Skrevet 27. september 2021 #8 Skrevet 27. september 2021 2 hours ago, Håkon 1970 said: Jeg investerer i aksjefond i mitt AS. Der får jeg lov til å bokføre verdiøkning på aksjefond som en inntekt før de er solgt. De som lager regnskapsreglene har ikke forstått dette de da? TS spurte om hvordan man kan få penger inn, ikke på regnskapstekniske ting rundt AS. Hvis man har AS og har spørsmål om regnskap spør man regnskapsføreren sin, ikke KvinneGuiden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #9 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De fleste nordmenn av en viss alder, har jo en enorm passiv inntekt i sin egen bolig. Utover dette, så sett pengene i billige indeksfond. Alt utenom bolig og indeksfond er vissvass.. Anonymkode: 3a427...c55 Siden man ikke kan bo i penger så er ikke boligen man bor i fri valuta. For en rar holdning Anonymkode: 3cdf9...7f1
Håkon 1970 Skrevet 27. september 2021 #10 Skrevet 27. september 2021 3 hours ago, Knirke said: TS spurte om hvordan man kan få penger inn, ikke på regnskapstekniske ting rundt AS. Hvis man har AS og har spørsmål om regnskap spør man regnskapsføreren sin, ikke KvinneGuiden. Det ble hevdet at verdiøkning i aksjefond ikke er passiv inntekt. Det er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå