Gå til innhold

"uvanlige" ord/uttrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg omgås mange forskjellige mennesker, og da får jeg høre mange utrolige ord og uttrykk. Og som en artig kar jeg er så synes jeg de fleste er morsomme. Men her om dagen så fikk jeg høre et "ord/uttrykk" som jeg ikke har hørt før, og det var så bra at jeg skulle knekt av latter.

Jeg skulle selge noe til en person. Personen skulle ikke ha alt som jeg skulle selge, men bare deler av dette. Da jeg spør han om hvor langt det skal være det han trenger, svarer han: "tja, han skulle hatt EN KUKLENGD". Hehe, tenkte jeg, og sa til han at dette "målet" det varierer jo kanskje noe, så jeg måtte spørre spesifikt hvor langt han trengte. "Ni centimeter", svarte han.... Klarte og holde meg fra å le til han var dratt, men det var bare såvidt.

Så nå eksisterer ordet "kuklengd" i mitt vokabular, nok et friskt innslag i mitt fra før "veldig saftige språk". Men når jeg bruker det så vil målet (lengden) ikke stemme med "orginalen" :ler:

Har du noen spesialord / uttrykk som du bruker/ har hørt om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puhh, og han var nordlænning antar jeg? :ler: Har faktisk hørt uttrykket før.

Skrevet

Morsom historie Puhh!

Et uttrykk jeg kom på er å "kjone" som jeg mener er et lokalt uttrykk for å kline.

Skrevet

Forkuking er et bra ord. Det betyr at man har et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...