2020mamma Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Hei. Jeg har da altså hatt en veldig tidlig spontanabort, så tidlig at mange kanskje bare ville tenkt mensen var forsinket en uke og ikke tenkt mer på det. Men jeg er en tidlig tester, så viste bare om dette i 8 dager før jeg så skjønte det ikke ble noe av denne gangen heller ( mistet 4 ganger nå siden mars 2020) men mitt spørsmål er egt om når det er vanlig og få eggløsning igjen? Jeg ble ferdig med og blø for 3 dager siden og tok en eggløsningstest bare for gøy da jeg aldri har brukt det. Begge strekene er like tydelige, og har forstått det som at test streken skal være sterkere enn kontroll streken. Er det slik at etter en SA så får du eggløsning 2 uker ish etterpå som ved vanlig mensen?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Så trist med alle spontanabortene, jeg er i samme situasjon selv og føler med deg. Håper du får oppfølgning. For meg så har eggløsningen kommet cirka 12-14 dager etter, og jeg har blitt gravid på alle tre eggløsningene etter en SA. Det tok fem måneder etter MA og cytotek. Anonymkode: 36062...e7a
2020mamma Skrevet 26. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så trist med alle spontanabortene, jeg er i samme situasjon selv og føler med deg. Håper du får oppfølgning. For meg så har eggløsningen kommet cirka 12-14 dager etter, og jeg har blitt gravid på alle tre eggløsningene etter en SA. Det tok fem måneder etter MA og cytotek. Anonymkode: 36062...e7a Så trist og høre.. 😕 ja er ikke noe gøy dette.. vi er ganske like da, blir lett gravid men sliter med og holde på barnet.. mitt første barn var ikke planlagt, og tenkte ikke dette var noe vi kom til og slite med etterpå.. okei så da vil jeg tro jeg får det rundt samme tid som deg, for jeg kan merke på kroppen når jeg har eggløsning. Kjøpte kun testene for og vite presis, da jeg kan ha «mens smerte lignende» følelse i noen dager rundt eggløsning. er godt å prate med noen som er i samme situasjon. Da er man ikke så alene om det, da mine veninner får det til og klaffe på første forsøk. Hørt at stress ikke hjelper.. men ikke så lett det heller.. har fortsatt flere år på meg, men har ett sterkt ønske om at barna mine skal være nok så tette, men viktigste er at vi får det til tilslutt. Er jo ikke umulig..
Amatariel Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Jeg har opplevd to tidlige SA'er, og begge gangene kom EL litt senere enn jeg hadde før. Bare noen få dager, men jeg var obs på at det kunne skje og testet nøye og tålmodig etter EL. Glad jeg kartla nøye da, for klarte å bli gravid på første EL etter begge mine SA'er! Så stemte i alle fall for meg at kroppen er innstilt på å være gravid og er ekstra fruktbar etter en tidlig SA.
2020mamma Skrevet 27. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2021 Amatariel skrev (8 timer siden): Jeg har opplevd to tidlige SA'er, og begge gangene kom EL litt senere enn jeg hadde før. Bare noen få dager, men jeg var obs på at det kunne skje og testet nøye og tålmodig etter EL. Glad jeg kartla nøye da, for klarte å bli gravid på første EL etter begge mine SA'er! Så stemte i alle fall for meg at kroppen er innstilt på å være gravid og er ekstra fruktbar etter en tidlig SA. Okei, da skal jeg bare fortsette og ta tester, og håpe på at spiren sitter til slutt💖 godt og høre slike lykkelige historier hvor det gikk til slutt🤍 vi har på ingen måte noe og klage på da jeg vet det er mange som sliter mye mere enn det vi gjør, men tøft er det hver gang det ikke går uansett. tusen takk for svar🤍
2020mamma Skrevet 27. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2021 Ett lite spørsmål, for jeg har jo begynnt med eggløsningstester, og tar 2 om dagen. En morgen og en på ettermiddagen, dette startet jeg med dagen etter SA. Vet dette er alt for tidlig, men testene er jo ganske sterke, har forstått det som at test streken skal være sterke enn kontroll streken? Stemmer det? Mine ser slik ut, men er di så sterke pga jeg akkurat er ferdig med en SA?
Amatariel Skrevet 27. september 2021 #7 Skrevet 27. september 2021 Ja du må nok vente litt med EL-tester for at de skal bli reelle. Har du tatt en g-test nå? Om du fortsatt får svakt positivt der så kan det være hcg EL-testene dine slår ut på.
2020mamma Skrevet 28. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2021 Amatariel skrev (13 timer siden): Ja du må nok vente litt med EL-tester for at de skal bli reelle. Har du tatt en g-test nå? Om du fortsatt får svakt positivt der så kan det være hcg EL-testene dine slår ut på. Ja jeg tok en test dagen etter jeg var ferdig med SA og dagen etter det, begge var helt hvite, men da skal jeg ta og vente litt og slutte og stresse og overtenke 🙊🤍
Amatariel Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 2020mamma skrev (12 minutter siden): Ja jeg tok en test dagen etter jeg var ferdig med SA og dagen etter det, begge var helt hvite, men da skal jeg ta og vente litt og slutte og stresse og overtenke 🙊🤍 Bare følg vanlig "hovedregel" - start med EL-testing rundt syklusdag 10-12 (dag 1 regnes som den dagen din SA startet med blødning). Skal ikke være stor forskjell fra tidligere syklus, eneste er at det er greit å være obs på at EL kan skje noen dager senere. Var man f.eks vant til positiv EL-test på dag 14, så må man kanskje nærmere 20 akkurat denne syklusen. Lykke til!
2020mamma Skrevet 28. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Bare følg vanlig "hovedregel" - start med EL-testing rundt syklusdag 10-12 (dag 1 regnes som den dagen din SA startet med blødning). Skal ikke være stor forskjell fra tidligere syklus, eneste er at det er greit å være obs på at EL kan skje noen dager senere. Var man f.eks vant til positiv EL-test på dag 14, så må man kanskje nærmere 20 akkurat denne syklusen. Lykke til! Okei da skal jeg gjøre det! tusen hjertelig takk for at du tar deg tid til og svare🤍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå