Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dette er et dumt spørsmål, men tenkte jeg skulle høre her mens jeg venter på tilbakemelding fra rådgiver:

Hva skjer når man kjøper en bolig med utleggspant? Er det slik at panten følger boligen til gjelden er innfridd?

Grunnen til at jeg spør er at et familiemedlem har tatt kontakt for å selge meg en bolig som har vært i familien lenge. Jeg har råd til å kjøpe boligen og har et sentimentalt forhold til eiendommen og kunne gjerne tenkt meg å eie den fremfor at den blir solgt på det åpne markedet. 

Problemet er bare at dette familiemedlemmet har en rotete økonomi og nå sitter i saksa pga. diverse tabbet som har ført til mye gjeld.

Jeg ser at det er flere kreditorer som har tatt pant i boligen, og samtidig så vet jeg også at vedkommende har mye usikret gjeld, som er dyrere enn den gjelden hen har med pant i bolig.

Siden denne personen har vist dårlig dømmekraft med økonomi tidligere ønsker jeg derfor å sikre meg mot at utleggspanten kan ramme meg. Jeg tør ikke stole på at vedkommende innfrir disse lånene umiddelbart, i alle fall ikke når jeg vet at hen har mye annen gjeld som er dyrere.

Anonymkode: c78c6...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hvis dere får en megler eller advokat til å ta oppgjøret så skal de sørge for at alle tidligere pant/ krav i huset blir dekket opp/ slettet samtidig som skjøtet blir overført til deg ( de tar alle nødvendige dokumenter)

Anonymkode: 62e91...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...