AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Jeg og mannen har bestemt oss for å prøve å få barn. På grunn av omstendigheter i livet vårt, må vi vente litt før vi setter i gang. Jeg har gått på p-piller i mange år, og lurer på om jeg bør slutte på pillene allerede nå, så kroppen får stabilisert syklusen før vi skal begynne å prøve? Da bruker vi i såfall kondom i mellomtiden. Hvor lang tid tar det før kroppen stabiliserer syklus etter mange år på p-piller? Anonymkode: 2fa04...479
Amatariel Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Ingen fasitsvar på dette. Noen blir gravide bare de glemmer èn p-pille, mens andre bruker opp til 1 år på å stabilisere syklusen sin etter p-pilleslutt. Ettersom man ikke vet hvilken kategori man tilhører, og vet man ønsker barn innen en viss tid, så vil jeg høyst anbefale deg å slutte på hormonprevensjon nå. Mye bedre å bruke kondom mens man lar kroppen bli hormonfri og man kan lære seg hvordan den fungerer. De er så mange som starter prøving ivrig og ønsker seg barn som angrer på at de ikke gjorde dette først. 2
Laura80 Skrevet 27. september 2021 #3 Skrevet 27. september 2021 Da jeg sluttet med p piller hadde jeg 4 rare sykluser uten eggløsning før jeg fikk en normal syklus. Tok ikke 4 måneder fordi de var kortere enn en mnd de eggløsningsfri syklusene men tok hvertfall 3 mndr.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #4 Skrevet 27. september 2021 Tok 10 mnd før syklusen stabiliserte seg. Før det hadde jeg fortsatt mensen 1 gang i mnd, men det varierte mellom 21-47 dagers sykluser. Jeg sluttet på p-piller 4 mnd før vi startet prøving. Skulle ha sluttet mye før🙈 hadde gått på p-piller uten stopp i 10 år Anonymkode: a1c1b...baa
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #5 Skrevet 27. september 2021 Her tok det 1 år fra jeg sluttet på prevensjon til syklusen min ble normal. Så glad for at vi startet prøvingen 2 år før den originale planen. Anonymkode: b0f20...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå