Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 14 år gammel jente, å jeg gruer meg til å gå på skolen hver dag. De nærmeste jeg har nå her på denne lille plassen på skolen er 2 jenter. Jeg vil ikke kalle dem det engang fordi de vil jo ikke noe godt med meg. De mener at jeg er innpåsliten å har for mye energi å irriterende latter. Ser rart på hverandre hver gang jeg snakker. Direkte utestenging. Å jeg må bruke så mye energi på å være med i samtaler, å få det til å bli litt fokus på meg også. Jeg var sånn VELDIG close med henne ene for sånn bare ett år siden. Jeg har ikke ekte navn her så jeg føler jeg kan si at sjalusi ødelegger «vennskapet» fordi de skal altid bringe opp sånn at jeg sikkert har kjøpt følgere på instagram, å at jeg bare er populær fordi jeg har en fettete rompe. Jeg bruker for det meste å være med noen folk som er 2 år eldre enn meg. Men kan ikke være med de på skolen som jeg pleide siden de har begynt på 1 vgs. Å alle her går rundt å baksnakker meg å kaller meg ting som hore osv fordi jeg nettopp er med noen litt eldre. Så jeg kan ikke være med noen på denne skolen utenom guttene som bare skal drive å ta på meg. Så hva skal jeg gjøre????? Kan jo ikke være alene på skolen hver dag til jeg begynner på vgs. På nettet står det at jeg må få nye venner men det går ikke her.

Anonymkode: af4b8...bff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit å høre. 3 venninner går sjelden sammen, det blir ofte makt, hierki, misunnelse og utestengelse. Mitt råd er å holde ut, vær sammen med guttene og kanskje andre jenter på trinnet over eller under. 
ikke la de knekke deg eller få deg til å tro  at det er feil med deg. 

Anonymkode: 3906b...784

Skrevet

Så leit å høre! Det er viktig med gode venner.

Jeg hadde en kjempedårlig vennine i mine tenår. Skikkelig toxic. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bare kutte ut de dårlige vennnene. Jeg skulle ønske noen sa det til meg da jet var ung. Det er bedre å stå alene enn å være med folk som gir deg komplekser du må bære resten av livet.

Kom deg vekk fra drittfolk, la de snakke piss, hev deg over det. Det er mange andre der ute som er mye bedre å henge med. Og jeg er sikker på at de dukker opp når du slutter å henge med "bitcher"

Anonymkode: f06d8...b5f

• Liker 2
Skrevet

Da er det bedre å være alene. Du bør slutte å være med dem. Fokuser på deg , og å heve deg over dem (ikke bry deg om dem). Hør med dine foreldre om du kan få begynne på en ny aktivitet på ettermiddagane? Mange kan få nye venner da. Man skal ikke være med folk som behandler en som det de har gjort. Også vil jeg sterkt anbefale deg en internatskole til vgs for å komme deg vekk derfra. Google navnene NLM og internatskoler. Da vil det være flere muligheter for å komme seg bort. Lykke til!

Anonymkode: b6f7f...92f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 6.20):

Da er det bedre å være alene. Du bør slutte å være med dem. Fokuser på deg , og å heve deg over dem (ikke bry deg om dem). Hør med dine foreldre om du kan få begynne på en ny aktivitet på ettermiddagane? Mange kan få nye venner da. Man skal ikke være med folk som behandler en som det de har gjort. Også vil jeg sterkt anbefale deg en internatskole til vgs for å komme deg vekk derfra. Google navnene NLM og internatskoler. Da vil det være flere muligheter for å komme seg bort. Lykke til!

Anonymkode: b6f7f...92f

Tusentakk for svar!! Ja jeg skal definitivt sjekke mer om skolevalg utenfor dette området ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...