Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hjemmeværende i mange år, sist for 1 år siden. Nå har jeg startet opp i 100 % prosent jobb, med hjemmekontor. Ser at mannen har blitt så sjukt bortskjemt det siste året, og har lagt seg helt bakpå når det gjelder det meste. Skal sies at han har pushet på at jeg skal ut i jobb, og samtidig lovt både gull og grønne skoger. Han har ikke holdt noe av det. I tillegg har korona ført til at både romantikk og sexliv er fullstendig dødt. Nå er jeg drit lei! Hva søren gjør jeg? Min erfaring er at jeg kan gi tydelig beskjed om at nå er jeg dritlei, så hiver han seg rundt for å rydde opp. Når stormen er over, er det tilbake til det gamle. Vet ikke om jeg gidder dette mer. Problemet er at han har så mange prosjekter på huset som er på vent, slik at hvis jeg går nå så blir verdien mindre enn hvis jeg kjører på med fullføring av disse prosjektene. Jeg er 40 og tenker at livet har virkelig mer å by på enn dette samlivet. What to do?

Anonymkode: f3bb4...425

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet ikke hva kvinnefella betyr du 😏

Anonymkode: 316d4...b95

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært hjemmeværende i mange år, sist for 1 år siden. Nå har jeg startet opp i 100 % prosent jobb, med hjemmekontor. Ser at mannen har blitt så sjukt bortskjemt det siste året, og har lagt seg helt bakpå når det gjelder det meste. Skal sies at han har pushet på at jeg skal ut i jobb, og samtidig lovt både gull og grønne skoger. Han har ikke holdt noe av det. I tillegg har korona ført til at både romantikk og sexliv er fullstendig dødt. Nå er jeg drit lei! Hva søren gjør jeg? Min erfaring er at jeg kan gi tydelig beskjed om at nå er jeg dritlei, så hiver han seg rundt for å rydde opp. Når stormen er over, er det tilbake til det gamle. Vet ikke om jeg gidder dette mer. Problemet er at han har så mange prosjekter på huset som er på vent, slik at hvis jeg går nå så blir verdien mindre enn hvis jeg kjører på med fullføring av disse prosjektene. Jeg er 40 og tenker at livet har virkelig mer å by på enn dette samlivet. What to do?

Om det ikke er barn inni bildet er det jo bare å reise videre og leve livet👌 YOLO😂 Hadde blåst i penger og slikt, tid er kostbart.

Om dere har barn så ville jeg ha funnet en god psykolog og prøvd parterapi.

Lykke til💪

Anonymkode: 87b82...31f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke hva kvinnefella betyr du 😏

Anonymkode: 316d4...b95

Opplys meg gjerne!

Skrevet

Om det ikke er barn inni bildet er det jo bare å reise videre og leve livet👌 YOLO😂 Hadde blåst i penger og slikt, tid er kostbart.

Om dere har barn så ville jeg ha funnet en god psykolog og prøvd parterapi.

Lykke til💪

Anonymkode: 87b82...31f

Problemet er at det er dyrt å bo. Vil ikke ha mer gjeld enn jeg må. 

Skrevet

Er det ikke du som har vært bortskjemt? Hvert hjemme mens mannen har tjent penger og forsørget familien. Selv om du har gjort alt husarbeid, er dette ikke i nærheten av å være en heltidsjobb.

• Liker 6
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Er det ikke du som har vært bortskjemt? Hvert hjemme mens mannen har tjent penger og forsørget familien. Selv om du har gjort alt husarbeid, er dette ikke i nærheten av å være en heltidsjobb.

Folk har nok ulik definisjon av å være bortskjemt. På hvilken måte er man bortskjemt når man er husmor? Ingen annen stimuli enn mann, barn og husarbeid, ingen egen inntekt, tap av pensjonspoeng, ingen sosial og faglig omgang med kolleger. 
Med hus og små barn så er det mye hardere arbeid enn mange kontorjobber, i hvert fall. Det aner meg at du kanskje ikke helt har prøvd å holde et hus i orden, samtidig som du skal ta vare på små barn. 

TS: Dere må ha en alvorsprat om dette. Snakk om hvilke forventninger dere har til hverandre nå som situasjonen deres er forandret. Fordel oppgaver rettferdig, og lag gjerne lister som henger synlig.

Anonymkode: b6e0e...30b

• Liker 5
Skrevet

Folk har nok ulik definisjon av å være bortskjemt. På hvilken måte er man bortskjemt når man er husmor? Ingen annen stimuli enn mann, barn og husarbeid, ingen egen inntekt, tap av pensjonspoeng, ingen sosial og faglig omgang med kolleger. 
Med hus og små barn så er det mye hardere arbeid enn mange kontorjobber, i hvert fall. Det aner meg at du kanskje ikke helt har prøvd å holde et hus i orden, samtidig som du skal ta vare på små barn. 

TS: Dere må ha en alvorsprat om dette. Snakk om hvilke forventninger dere har til hverandre nå som situasjonen deres er forandret. Fordel oppgaver rettferdig, og lag gjerne lister som henger synlig.

Anonymkode: b6e0e...30b

Jeg har vært i permisjon med tre barn. Null stress å ha gjort alt før kona kom hjem. 

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Du har åpenbart ikke vært hjemmeværende over tid. Nå som jeg er i arbeid, ser jeg hvor heldig han har vært. Kun tenke på jobb og sine greier. Nå som begge er i arbeid må noen ta husarbeid og praktiske rundt barn, og det er ikke meg alene!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte er man bortskjemt når man er husmor?

Jeg har 2 barn som nå er ganske store, hus og fulltidsjobb. Det har jeg hatt siden barna ble født, med unntak av foreldrepermisjon naturligvis. Aldri hatt vaskehjelp eller noe slik.

Om jeg hadde gjort akkurat det samme minus jobb hadde jeg vært latterlig bortskjemt! Hva i all verden skulle jeg fylt dagene med? KG og Netflix kanskje...

Anonymkode: 670d0...534

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har åpenbart ikke vært hjemmeværende over tid. Nå som jeg er i arbeid, ser jeg hvor heldig han har vært. Kun tenke på jobb og sine greier. Nå som begge er i arbeid må noen ta husarbeid og praktiske rundt barn, og det er ikke meg alene!

3x4 måneder. 

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

3x4 måneder. 

Det er ingenting! Prøv 10 år du, så kan vi snakkes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 2 barn som nå er ganske store, hus og fulltidsjobb. Det har jeg hatt siden barna ble født, med unntak av foreldrepermisjon naturligvis. Aldri hatt vaskehjelp eller noe slik.

Om jeg hadde gjort akkurat det samme minus jobb hadde jeg vært latterlig bortskjemt! Hva i all verden skulle jeg fylt dagene med? KG og Netflix kanskje...

Anonymkode: 670d0...534

Ja, åpenbart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingenting! Prøv 10 år du, så kan vi snakkes.

Det er noe du har valgt selv. Og i løpet av 10 år vil barna være ute av hjemmet store deler av dagen såfremt du ikke har fått en hel Haug av barn.

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Det er noe du har valgt selv. Og i løpet av 10 år vil barna være ute av hjemmet store deler av dagen såfremt du ikke har fått en hel Haug av barn.

No shit? Derfor greit å ikke være så bastant kanskje? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

No shit? Derfor greit å ikke være så bastant kanskje? 

Er du tvunget?

• Liker 1
Skrevet

Så mannen eier alt av verdier og du har stått for løpende utgifter til hjemmet? For det er dét som er kvinnefella.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Opplys meg gjerne!

Kvinnefella handler ikke om krangel om husarbeid, men om økonomi. Opplever ikke at det er dette du sikter til?

Den klassiske kvinnefella er at hun flytter inn i en bolig mannen eier uten å kjøpe seg inn i den, og så tar hun bare forefallende regninger på mat og strøm og slikt imens han betjener boliglån. Når det blir brudd, så står hun på bar bakke og alle pengene hun har brukt har vært "ut vinduet" imens han står med huset.

Om du i tillegg har vært hjemmeværende for å ta vare på hus og barn for at han skal få ha en karriere, så sitter du også igjen med lavere pensjon og dårligere utgangspunkt for en karriere etter flere år ute av arbeidslivet. Du har heller ikke hatt anledning til å spare penger, imens han kan ha lagt opp mange hundretusen imens dere var sammen.

Anonymkode: de3cb...52b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ut fra tittelen å dømme var jeg sikker på at dette var en mannetråd😅

Anonymkode: 4cfc3...733

Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Jeg har vært i permisjon med tre barn. Null stress å ha gjort alt før kona kom hjem. 

Haha, det erbare barnemat å være på jobb, enn å være hjemme alene med tre smaåbarn i flere år. Du vet åpentbart ikke hva du snakker om .Mye mer slitsomt å være med unger på dagtid, pluss rekek over husarbeid i tilleggm, enn en jobb!

Anonymkode: 258cc...fb2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...