AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #21 Skrevet 26. september 2021 Jeg har lest 1 bok for eldste her hver sommer siden førsteklasse. Nå går hun i 4. og vi fullførte bok 3 i sommer. Siden bøkene vokser med barna føler jeg dette er passende tempo, da vil hun bli 11 før vi begynner på bok 5. Når hun begynner å lese de selv får hun jo lese alle hvis hun vil, men enn så lenge er hun ikke klar for det. Jeg har lest bøkene sikkert 50 ganger hver, men oppdager ting jeg ikke har tenkt på før når jeg leser for ungen, f.eks er den ganske brutal i fokuset på hvor tjukk Dudleif og faren er, og selv om de fortjener å bli satt på plass blir jeg ukomfortabel når det slenges stygge bemerkninger rettet mot vekta deres. Så jeg små-sensurerer litt mens jeg leser, og så snakker vi selvsagt masse både om sånne ting og om temaene og det som skjer. Anbefaler klart de illustrerte utgavene, det gir mer glede synes jeg. ❤ Anonymkode: fa4fd...b02 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #22 Skrevet 26. september 2021 Jeg kjøpte inn den illustrerte versjonen av bøkene, og leste første boka med 6 og 8åringen i sommer 🙂 Begge elska den, og venter i spenning på at jeg skal lese neste! Jeg tenkte å starte på den etter jul, så det ikke blir så lenge til jeg vil lese den tredje boka. Bøkene blir skumlere og mer dystre etter hvert, og de vil ikke forstå om jeg går for fort fram. Etter boka er utlest, er planen å se filmene. Vi så første filmen da vi var ferdige med boka, og de syntes det var utrolig gøy og spennende, og trakk straks parallellene mellom bok og filmatisering, og da de et enda mer visuelt syn på historien. Anbefales 👍 Anonymkode: 4d9f0...b6d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #23 Skrevet 26. september 2021 Perfekt alder 👌🏻 Jeg var åtte da jeg begynte å lese de selv, elsket de fra første stund. Anonymkode: 4452a...6f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå