AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Med enorm mener jeg ikke nødvendigvis at det er en murstein hva gjelder antall sider, men at temaene den tar opp er store spørsmål om tro og tvil, valg og samvittighet, i det hele tatt selve livet. Altså ikke krim, klassikere om politiske/sosialrealistiske temaer, men bøker som pløyer helt på dypet av den menneskelige eksistens. Anonymkode: 0d77b...95b
Equinox Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Krig og fred og Brødrene Karamasov , men de er begge mursteiner da 😀
Alauda Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Forbrytelse og straff av Dostojevskij. Den gjorde et enormt inntrykk da jeg leste den tidlig i tyveårene.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Gode tips! Forbrytelse og straff har jeg sett som teater, Brødrene Karamasov syntes jeg ble litt krim etterhvert. Krig og fred burde jeg begynne på, har lest noen virkelig gode noveller av Tolstoj, men var redd det ble for mye krig og for lite filosofi som er det jeg trenger nå i denne.. Flere? Anonymkode: 0d77b...95b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Knausgård sin «Min kamp»? Anonymkode: f2abe...602 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Jeg elsker Sofies Verden av Jostein Gaarder, og både Forvandlingen og Prosessen av Kafka. Bøkene til Haruki Murakami og Paulo Coelho gir meg ro i sjelen og er nesten som meditasjon. Ellers har jeg hatt stor glede av de store religiøse skriftene, bibelen, Koranen, toraen osv, selv om jeg ikke er religiøs. Anonymkode: 38dbe...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå