Gå til innhold

Skal i retten. Kan en gå i jeans da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg skal i tingretten en uke, og lurer på om det er greit å gå med jeans da? Ikke med hull på knærene og slik men vanlige jeans.

Anonymkode: e9f17...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis du vil gjøre et godt inntrykk.

Anonymkode: e9069...729

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg skal i tingretten en uke, og lurer på om det er greit å gå med jeans da? Ikke med hull på knærene og slik men vanlige jeans.

Hvorfor skal du i tingretten? Er du vitne, tiltalt eller meddommer? Ut i fra spørsmålet ditt antar jeg at du ikke er fagdommer, aktor eller forsvarer.

Om du er meddommer, så er det forventet at du er «normalt pent kledd».

• Liker 2
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal du i tingretten? Er du vitne, tiltalt eller meddommer? Ut i fra spørsmålet ditt antar jeg at du ikke er fagdommer, aktor eller forsvarer.

Om du er meddommer, så er det forventet at du er «normalt pent kledd».

Jeg har en sak mot kommunen min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en sak mot kommunen min. 

Ok. Normalt pent kledd. Du kan fint ha en hel og ren bukse.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du kan heller bruke helt sorte jeans? 

Anonymkode: fb8ed...27c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan heller bruke helt sorte jeans? 

Anonymkode: fb8ed...27c

Har ingen sorte jeans, men har bukser som er pene da. Ja får gå for det da.

Skrevet

Jeg gikk i jeans og en stripete T-skjorte med V-hals. Det var ingen som bemerket det med hverken blikk eller kommentarer. Ikke min advokat heller. Var ellers greit striglet og barbert. Synes motpartens advokat bar preg av å drite i hele greia. Med 10 dagers og eller ganske uflidd med skitten dresstrøye og blå jeans. Dog gjorde han litt inntrykk da han lempet Norges lover på bordet. Da tenkte jeg herregud at det går an. Ingen andre i det rommet hadde en slik liggende der så dette var et tydelig et slags forsøk på hersketeknikk. 

Skrevet

Men vil dere bruke gensere eller skjorter, bluser og lignende?

Skrevet

Ja det går fint det.

Anonymkode: fec45...8e0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men vil dere bruke gensere eller skjorter, bluser og lignende?

Hadde brukt skjorte.

Anonymkode: fec45...8e0

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne og har kun en skjorte, men har flere bluser så vil bruke dem tenker jeg. 

• Liker 4
Skrevet

Du kan fint gå i jeans - jeg er meddommer og møter i jeans, men jeg velger en noe penere overdel enn en vanlig genser...

• Liker 3
Skrevet

Ny svart jeans kan gå an, sammen med lys skjorte/bluse/topp og en svart jakke/blazer. Ikke for mye smykker og dilldall. Du ønsker å framstå som seriøs. 

Anonymkode: b419f...6a2

• Liker 1
Skrevet

Ja jeans både blå og sort går helt fint og er helt vanlig å bruke i retten, samme med bluse😊

Anonymkode: aca42...b94

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Jeg gikk i jeans og en stripete T-skjorte med V-hals. Det var ingen som bemerket det med hverken blikk eller kommentarer. Ikke min advokat heller. Var ellers greit striglet og barbert. Synes motpartens advokat bar preg av å drite i hele greia. Med 10 dagers og eller ganske uflidd med skitten dresstrøye og blå jeans. Dog gjorde han litt inntrykk da han lempet Norges lover på bordet. Da tenkte jeg herregud at det går an. Ingen andre i det rommet hadde en slik liggende der så dette var et tydelig et slags forsøk på hersketeknikk. 

Hersketeknikk at han ikke kan lovparagrafene som er relevant for saken utenat? :klo: 

Anonymkode: 9d015...6cf

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville møtt opp i bunad, da retten representerer grunnloven, og grunnloven blir feiret ved at vi går i tog og er iført bunad.

Så bunad er kleskoden her! 

Anonymkode: 3e4f7...f74

• Liker 2
Skrevet

Du går i hva du vil. I sak mot kommunen kan det være lurt å kle seg folkelig. Da er du mannen/kvinnen i gata mot overmakten. Stiller du i dress og Rolex, blir du sett på som arrogant bråkmaker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hersketeknikk at han ikke kan lovparagrafene som er relevant for saken utenat? :klo: 

Anonymkode: 9d015...6cf

Innad i juristmiljøet er dette en måte hersketeknikk ja. 

• Liker 2
Skrevet

Broren min tok en David Toska, gikk for jeans og lusekofte da han var i en barnefordelingsak mot eksen sin 😄 

(han vant forsåvidt) 

IToska er kjent for Nokas-ranet, for de som ikke vet det)

Anonymkode: 61b93...324

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...