AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Hei Lurer på om noen sliter med angst hodepine? Hvordan føles den for deg og når oppstår den? Tenker jeg muligens har det og ønsker å høre hvordan andre beskriver det. For meg har jeg hatt konstant hodepine over 2 mnd nå, kan sammenlignes med spenningshodepine men med følelsen av en stikkende og en rennende smerte innimellom. Når jeg er opptatt med fysisk arbeid eller kunder kjenner jeg som regel ikke noe til hodepinen. Det er mest når jeg er alene, kjører bil eller hjemme den er intens. Jeg har/ er utbrent og det har gått lang tid før jeg innså det og ble sykemeldt, men idet jeg følte tingene begynnte å bli bedre kom denne hodepinen. Anonymkode: 51f14...538
Swoosh Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Jeg har angst hodepine. Får angst av hodepinen, og hodepine av angsten. Det er vemlig, og ekkelt. Slitsomt.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Swoosh skrev (1 time siden): Jeg har angst hodepine. Får angst av hodepinen, og hodepine av angsten. Det er vemlig, og ekkelt. Slitsomt. Forstår hva du mener, en evig spiral det der. Men har du den konstant? Eller noe spesielle situasjoner som utløser den? Beskriver du det som spenningshodepine eller blir den mer intens innimellom? Anonymkode: 51f14...538
Swoosh Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Det kan være konstant. Med opphold noen ganger. Altså noen ganger har det det jevnt gjennom hele dagen, flere dager. Eller bare noen ganger ila dagen, likevel er "rundene" lange. Kan ha dager sammenhengene uten. Vil beskrive det som spenningshodepine, ikke dirkete vondt men ubehag, slitsomt, som ett press i hodet. Varier hvor det er. Andre ganger kan det føles sviende/ brennende. Føles ut som noe er inni hodet, og presser så det ikke er mere plass inni der. Høres rart ut. Og syns det er litt vanskelig å forklare. Helt ærlig vet jeg ikke om det er noe spesielt som trigger det, kan være uten at jeg har tenkt over det. Men når det først kommer tenker jeg mye over det som gjør det verre. Så vil si det er mere eller mindre konstant, selv om det kanskje ikke er det når jeg tenker over det i perioder som er Ok. Litt rotete forklart kanskje, men syns det er litt vanskelig forklare og beskrive.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Ja. Hadde spenningshodepine før for så å få en skikkelig tung hodepine som varte i 5 uker. Fortsatt kommer den og da må jeg medisinere raskt for at den ikke skal sette seg i flere uker igjen. Har og en lettere hodepine, som er slik dere beskriver og den er i slekt med den veldig vonde. Anonymkode: a0e13...601
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #6 Skrevet 27. september 2021 Når du har angst spenner musklene seg og du blir stiv i nakke og skuldre. Prøv å masser deg selv eller få noen til å gjøre det. Mange stramme muskelknuter som gir hodepine Anonymkode: 3d8e1...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå