AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Vi venter vårt første barn, og sliter litt i jungelen av utstyr. Nå er turen kommet til babycall. Vi har fått utrolig mange varierende råd (noen mener med video, noen mener absolutt ikke video ol), så blir egentlig bare mer og mer forvirret. Har noen av dere noen tips? Noen dere anbefaler? Anonymkode: f97f1...62d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Vi har med og uten video. Vi har neonatne 6500D uten kamera, kjempe fornøyd. Bruker den i vogna. Så har vi phillips avent til rommet hennes. Synes det er kjempe kjekt! Om hun gråter kaster jeg et blikk på babycallen og ser om det er nødvendig å gå inn eller ikke. Samme om morgenen når hun våkner, så kan jeg se om jeg kan drøye i 5 min eller om jeg må gå rett inn. Anonymkode: 28164...996
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Vi har Neonate med kamera, og Philips avent med bare lyd 😄 Nesten samme som vedkommende over. Veldig fornøyd med begge, god lyd på Philips og godt bilde på Neonate. De er jo til hvert sitt bruk. Bruker kamera ute i vogn, og Philips med lyd står alltid på rommet. Anonymkode: 254af...247
RockyRose Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Vi har neonate med kamera, veldig nøgd. Veldig greitt å kunne sjå baby. Vi har han i 2.etg på kvelden, og vi likar godt å sjå innom nokre gongar før vi legg oss sjølv 🙈 Spara oss fort nokre tura opp og ned med kamera!
Patriotpaula Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 (endret) Vi har brukt neonate med kamera. Trengte den tryggheten, og sparte noen turer til etasjen baby sov i på kvelden før vi la oss, sånn bare for å sjekke at hun pustet og hvordan hun lå o.l. Endret 26. september 2021 av Patriotpaula
Kicki_90 Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 Både med og uten, hvert til sitt bruk. Har med kamera på rommet til toåringen, og uten i vogna når minste sover ute. Praktisk å slippe inn på rommet ved lyder, og lettvint med en enklere babycall i vogna.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Når tenker dere at man trenger babycall? Trenger man det fra starten eller er det mer når de starter å sove på eget rom? Vet ikke helt hvor mye de sover "alene" i starten (på dagtid/når jeg ikke sover)? Anonymkode: a4544...7c8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Når tenker dere at man trenger babycall? Trenger man det fra starten eller er det mer når de starter å sove på eget rom? Vet ikke helt hvor mye de sover "alene" i starten (på dagtid/når jeg ikke sover)? Anonymkode: a4544...7c8 Vi brukte babycallen fra hun var ca 8 uker. Da la vi henne for kvelden på rommet vårt, mens vi satt nede i stuen. Anonymkode: 28164...996 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 Vi har Neonate uten kamera. Aldri savnet kameraet, men veldig glad for temperaturmåleren på vinterdager med utesoving. Begynte å bruke når han var ca 5 uker på utesoving hvis vogna stod vekk fra der jeg var. Anonymkode: 76df9...072 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Med eller uten kamera avhenger veldig av hvilken personlighet du har. Jeg kunne aldri klart meg uten kamera. Kjøpte først uten til førstemann, men måtte kjøpe med når hun begynte å snu seg på magen i søvne. Hadde aldri klart å slappe av på kvelden uten kamera da, og nå er jeg blitt avhengig 🙈 Men folk er forskjellige, for noen er det nok med lyd. Vi har en Neonate uten kamera, en Neonate med kamera og en Phillips med kamera (to barn). Lyden på Neonate er skikkelig dårlig, jeg hører nesten ingenting på foreldreenheten (altså ikke lyden som plukkes opp, men lydnivået på enheten). Men den er utrolig praktisk med tanke på å kunne flytte den rundt som en vil. Det er også veldig greit at den får mye lengre rekkevidde uten kamera. Det bruker vi mye da vi ofte er akkurat uten for rekkevidde for kamera. Da kan vi høre og hvis det er noen lyder vi ønsker å se på så går vi bort til dit det er dekning for kamera. Phillips er en fantastisk babycall, både lyd og bildemessig hvis den bare skal være på rommet til barnet (må være koblet til strøm) og du ikke skal bevege deg for mye rundt, foreldreenheten er så pass stor at du ikke bare kan legge den i lommen. Vi kommer til å kjøpe en ny Phillips når vi flytter lillebror inn på eget rom fordi jeg er så misfornøyd med lyden på Neonate. Samtidig er Neonate også veldig praktisk, så du må nesten finne ut hva som passer best til din bruk 🙂 (dette ble ett langt innlegg 🙈) Anonymkode: be46b...3e1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #11 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 13.25): Vi har med og uten video. Vi har neonatne 6500D uten kamera, kjempe fornøyd. Bruker den i vogna. Så har vi phillips avent til rommet hennes. Synes det er kjempe kjekt! Om hun gråter kaster jeg et blikk på babycallen og ser om det er nødvendig å gå inn eller ikke. Samme om morgenen når hun våkner, så kan jeg se om jeg kan drøye i 5 min eller om jeg må gå rett inn. Anonymkode: 28164...996 Signerer denne. Har akkurat det samme å er kjempe fornøyd! Kamera på soverommet er helt kanon for å unngå å gå inn på rommet og forstyrre baby/barnet unødvendig. Er lettere å se på kamera enn når du bare hører lyder ☺️ Anonymkode: 8d74e...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå