AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Skrevet 26. september 2021 Vi har to sønner på 9 og 7 år, og lillebror har i stor grad arvet storebror sitt tøy. Dette har gått helt fint da de stort sett liker det samme, og lillebror har derfor ikke klaget. Noe tøy blir selvsagt alltid utslitt av kun en unges bruk, så lillebror har også fått en del nye klær. Problemet denne gangen er at storebror sitt yttertøy begynner å bli i minste laget, og han har ytret ønske om å få parkdress denne gangen. Jeg vet de finnes i hans størrelse, og jeg har ikke noe imot parkdress sånn, men jeg tror ikke lillebror har så lyst å arve en parkdress når han blir så stor. Vi er ikke fattig i den forstand, men vi har ikke mer enn vi trenger, så vi har lite lyst å bruke mye penger på en parkdress for så å måtte kjøpe dyr jakke og bukse igjen om 2-3 år. Ville dere kjøpt parkdress som storebror vil ha, eller ville dere heller gått for jakke og bukse som er mer sannsynlig at lillebror vil ha? Anonymkode: 3ac23...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #2 Skrevet 26. september 2021 Jeg hadde sagt nei, og kjøpt todelt. Er ikke verre enn å si at de er utsolgt i den størrelsen. Anonymkode: fa1ad...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Skrevet 26. september 2021 Kjøp dress og selg den videre når storebror har vokst ut av den eller slutter å bruke den. Anonymkode: 73f18...85b 16
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #4 Skrevet 26. september 2021 Jeg ville kjøpt dress og avventet om det ble reaksjoner fra lillebror når han arver. Du vet at storebror ønsker dress, mens du kun tror at lillebror ikke vil ha det. Som du sier liker de stort sett det samme, så hva får deg til å tro at dette er annerledes? Anonymkode: a9e10...712 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #5 Skrevet 26. september 2021 Hva med å kjøpe en brukt dress til storebror, så kan du kjøpe et nytt sett til lillebror når tiden kommer? Anonymkode: e8ff4...374 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #6 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva med å kjøpe en brukt dress til storebror, så kan du kjøpe et nytt sett til lillebror når tiden kommer? Anonymkode: e8ff4...374 Dette tenkte jeg også! Anonymkode: c58dc...4f9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville kjøpt dress og avventet om det ble reaksjoner fra lillebror når han arver. Du vet at storebror ønsker dress, mens du kun tror at lillebror ikke vil ha det. Som du sier liker de stort sett det samme, så hva får deg til å tro at dette er annerledes? Anonymkode: a9e10...712 Du er inne på noe, men parkdress er ikke noe som har vært særlig aktuelt tidligere. Han hadde parkdress høsten i 1.klasse, men etter det har det vært todelt. Vinterdress hadde han hel i 2.klasse, men til 3 klasse ville han ha todelt. Det kom ganske ut av det blå at han plutselig ville ha parkdress. Anonymkode: 3ac23...1f2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å kjøpe en brukt dress til storebror, så kan du kjøpe et nytt sett til lillebror når tiden kommer? Anonymkode: e8ff4...374 Kanskje ikke så lett å finne brukt i en «uvanlig» stor størrelse. Anonymkode: 7a114...41a 3
Hactar Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 (endret) Støtter forslaget om å kjøpe brukt til storebror. Synes det blir feil at storebror ikke skal få dress fordi lillebror kanskje ikke vil arve den, men ser poenget med å kjøpe dobbelt av dyrere plagg unødvendig. Vi kjøpte brukte dresser i den alderen hvor vi ikke visste hvor lenge de egentlig ville bli brukt. Gikk greit å finne store størrelser for oss. Endret 26. september 2021 av Hactar 2
ToveM Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Du får billige hele dresser på Europris evt sparkjøp. 1
Nina84 Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 Skal ikke si at det er tilfelle med din, men her har det vært populært å byttelåne yttertøy. Noen har både dress og sett, men de fleste har kun en av delene. Da kan det være greit å kunne låne med hverandre. For eksempel er det upraktisk å spille fotball med dress og cherrox, og da kan man bytte med noen som har jakke og joggesko. Motsatt når noen uten dress vil leke "barnslig". Det er derfor ikke en selvfølge at han ikke har brukt dress selv om han ikke har hatt det selv.
Fitbrit Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 1 hour ago, Nina84 said: Skal ikke si at det er tilfelle med din, men her har det vært populært å byttelåne yttertøy. Noen har både dress og sett, men de fleste har kun en av delene. Da kan det være greit å kunne låne med hverandre. For eksempel er det upraktisk å spille fotball med dress og cherrox, og da kan man bytte med noen som har jakke og joggesko. Motsatt når noen uten dress vil leke "barnslig". Det er derfor ikke en selvfølge at han ikke har brukt dress selv om han ikke har hatt det selv. Slik er veldig vanlig. Det er litt av grunnen til at det er så viktig at tøyet er godt merket. Helt ærlig er det ikke alltid vi vet hvem som eier hva. Kun for et friminutt eller to gjør ikke så mye, men skjer iblant at byttene varer i over en uke og da blir det vanskeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå