Gå til innhold

Hvor ofte vasker du huset/leiligheten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker ca en gang i uken. Og lurer på om det er for lite?

Anonymkode: a461e...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vaskes ting etterhvert som det trengs. Støvsuger en gang i uka hvertfall, å badet vaskes en gang i uka. Resten tas når vi ser at det trengs. 

Anonymkode: 9ef5d...73a

Skrevet

En gang i uka her også. Noen ganger går det annenhver uke, spørs hvor skittent det er etter behov.🙂

Skrevet

Støvsuger minst tre ganger i uka pga kombinasjon katt og småbarn (kattesand og smuler over alt) 

så er målet å vaske gulvene en til to ganger i uka, men er ikke alltid det lar seg gjøre - så da tar jeg flekkvask på de stedene det er mest gris (sikkel, matrester osv) 

Skrevet

Altfor sjeldent. Støvsuger gjerne ett par ganger i uken og punktvasker hvis jeg ser noe. Det er da gulvene jeg snakker om. Støvtørking, dassvask, benkvask etc skjer mye oftere.

Anonymkode: acadd...b9d

Skrevet

Jeg støvsuger lett over flere ganger i uken. Føler jeg drar inn veldig mye 😬 Vasking er det dog mer variabelt. Tar selvsagt over kjøkken ved bruk, så noen ganger daglig, og over overflater på badet 1-2 ganger i uken, men ikke så ofte over gulv. Jeg burde helt klart bli flinkere til både å vaske gulv, og over flater jeg bruker mye som fryseboksdøren og nattbord. 

• Liker 1
Skrevet

Ved behov :) Vi er to voksne og en katt.

Robotstøvsugeren går tre ganger i uka i stue og på kjøkken. Der samles det mest støv. Vi støvsuger resten av huset ca annenhver uke.

Gulv vasker vi en gang i kvartalet. Tar selvsagt flekker, men med mindre du har barn eller dyr som trekker søle inn så er ukentlig mye for gulvene, spesielt om du har parkett. Jeg vasket ukentlig før, men det er for mye syns jeg nå.

Toalett og bad tas ukentlig, kjøkken er alltid rent. Vi bruker lite tid på vasking altså, men har det alltid ryddig. Gjør rent før besøk.

Anonymkode: 9f6c4...15e

Skrevet

Robotstøvsugeren går hver dag eller annenhver dag så der har eliminert støvsuging for oss egentlig. Går over en sjelden gang om det er plasser den ikke får til men ikke på fast basis. Ellers vaskes badet ca 1 gang i uka. Ser ikke helt behovet for å vaske gulvet spesielt ofte så det har jeg ikke fast rutine på. Spotvasker litt under bordet og foran kjøkkenbenken osv ved behov.

Anonymkode: 1f45d...dab

Skrevet

Støvsuger hver dag. Har hund, katt og tre barn 🤪 

Skifter sengetøy og vasker huset hver torsdag.

Anonymkode: c80ad...e99

Skrevet

Det støvsuges og vaskes en gang i uken.

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Tja… man ser det jo litt ann🤷‍♀️

Mopper over gulvene nede kjapt hver dag, har bikkje og unger som drar inn sand.

Støvsuger 2 ganger i uka. Vasker badene ca 2 ganger i uka, en gang nøye og den andre gangen litt kjapt. 
Tørker støv og vasker overflater ellers i huset 1-2 ganger i uka. Vaskemaskinen går i ett🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Robotstøvsugeren går hver dag eller annenhver dag så der har eliminert støvsuging for oss egentlig. Går over en sjelden gang om det er plasser den ikke får til men ikke på fast basis. Ellers vaskes badet ca 1 gang i uka. Ser ikke helt behovet for å vaske gulvet spesielt ofte så det har jeg ikke fast rutine på. Spotvasker litt under bordet og foran kjøkkenbenken osv ved behov.

Glemte helt sofa og støvtørking. Mye mindre behov for å tørke støv når robotstøvsugeren går så ofte, så kanskje hver andre uke. Sofaen etter behov men 1 gang i uka skikkelig og overflate innimellom.

Skrevet

Bor alene, så det er grenser for hvor skittent det blir. Vasker en gang i uka, støvsuger et par ganger i uka. 

Anonymkode: f19c0...eb6

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vasker hele leiligheten en gang pr uke. 

Selvsagt vaskes søl og lignende ved behov oftere enn det.

Jeg har aldri vært noe god på dette men etter at jeg klarte å sørge for at alt har sin faste plass trenger jeg ikke lenger rydde før husvask og dermed er det lett å gjøre dette lørdag eller søndags morgen.

Skrevet

Lett rengjøring hver onsdag og full gjennomgang hver lørdag.

Anonymkode: 8ca8f...0b4

Skrevet

En gang i uka og ved behov. Robotstøvsuger hver kveld, kjøkkenbenk og spisebord etter hvert måltid.

Anonymkode: fed65...349

Skrevet

Hvordan har dere tid til å ha et liv ved siden av jobb og barn og trening og matlaging osv når dere skal vaske så mye også?

Anonymkode: 7f619...fab

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg bare skulle vasket og støvsugd en gang i uka hadde det ikke sett ut her, men nå er vi 4 personer og en valp. Går nok over og vasker badene skikkelig et par ganger i uka på hver. Kjøkken ryddes og vaskes over hver dag. Støvsuger enkelte deler av huset hver dag på grunn av hunden. Gulvene der hunden oppholder seg må punktvaskes ofte, ellers er det vel vask en gang i uka av gulvflater i rommene vi bruker. Hundes tas ofte ut og inn via vaskerom, så der blir det mye skitt. Kjellerstue og sånt tas en gang i uka på alt av støvsuging og vasking.  Jeg har bestilt en gulvvaskemaskin og tepperenser, så ser veldig frem til å få den. Den skal ta alt av støv og partikler på gulvet samtidig som den vasker. 

Anonymkode: 098f2...50f

Skrevet

Vask-og rengjøring handler om hygieniske forhold i hjemmet.  Astmatikere er elergiske mot støv, og må stille krav til rengjøring. Oppholdsrom som er sjelden i bruk blir rengjordt etter bruk.

-  Baderom blir rengjordt  ca 1 g. i uken inkl. rengjøring av sluker, og tilsetting av Clorin.

-  Toalett-rom blir rengjordt minst engang i uken.

-  Kjøkken, entre, stue blir støvsuget, m/ vask 1 g.i uken.  Vegger og tak blir også regelmessig støvsuget regelmessig etter sommeren. Vevkjerringa har synt seg å finne smutthuller mange steder, og møtt mange overaskelser. 

Skrevet

Det å puste inn vaskemidler dag ut og dag inn kan vel ikke være spesielt sunt heller?

Anonymkode: 7f619...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...