Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #21 Skrevet 27. september 2021 Leo skrev (1 minutt siden): Gretne, gamle gubber også en spesiell rase. De elsker å finne ting å irritere seg over, lire av seg mer eller mindre merkelige påstander og å spre negativitet rundt seg. Bare nevner det... Merkeleg type du !
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #22 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jesus… snakk om I-landsproblemer. Anonymkode: 74b5a...096 Anonymkode: a302a...69e 1
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #23 Skrevet 27. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Lag en forening. Det er jammen nok av folk som hater trær. Selv synes jeg alle trehaterne bør flytte til Sibir eller Sahara. Evt en leilighet. Anonymkode: 4e366...ff2 DD Du får ta deg ein tur i skogen å hogge ved til vinteren. Kanskje kan får du ut noko fustrasjon, og irritasjon over alle dem som ikkje er så begistra for Trær , og igjenngroinga av landskapet. Endret 27. september 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #24 Skrevet 27. september 2021 Om en irriterer seg over løvet som faller ned på høsten, om det er fra egne trær eller andres, har en jammen for mye fritid. Anonymkode: fa083...5b2 5
Gjest Crow Skrevet 27. september 2021 #25 Skrevet 27. september 2021 Skybe skrev (4 timer siden): Skal samle alt løvet fra trærne i sekker og tømme det foran inngangspartiet til naboen, og så kan han få kjenne på både farger, og lukten sålenge han ønsker. Min nabo gjorde det hos meg. Det var noget.....spesielt, og gjorde ikke så mye for et allerede betent naboforhold. Det beste ved det? Det var ikke MINE trær. De tilhørte eiendommen til neste nabo. Likevel var det tydeligvis min feil at løvet falt ned 🤔 Jeg hadde jo enda mer av det i min hage som jeg måtte ta opp...
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #26 Skrevet 27. september 2021 Skybe skrev (1 time siden): mange har etterhvert er blitt "forarget" på trær som vokser vilt, og spres. Her jeg bor var det fire vakre gamle trær, men nabojævelen klippa toppen av tre og fjerna det fjerde. De sto ikke på hans eiendom, de vokste ikke vilt, de hadde vært der i hundre år. Anonymkode: 4e366...ff2 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #27 Skrevet 27. september 2021 Skybe skrev (36 minutter siden): igjenngroinga av landskapet. Ok, så du bor langt uti gokk men ønsker deg mindre trær? De bildene du viser til er ganske…. landlig, for å si det sånn. Hvem faen bryr seg om trærne om det ikke er folk der liksom. Anonymkode: 4e366...ff2
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #28 Skrevet 27. september 2021 (endret) Crow skrev (1 time siden): Min nabo gjorde det hos meg. Det var noget.....spesielt, og gjorde ikke så mye for et allerede betent naboforhold. Det beste ved det? Det var ikke MINE trær. De tilhørte eiendommen til neste nabo. Likevel var det tydeligvis min feil at løvet falt ned 🤔 Jeg hadde jo enda mer av det i min hage som jeg måtte ta opp... Kona, og svigerson til naboen tok etterhvert initiativet å saget ned trea ettersom de etterhvert "sjølve" fant ut at trea var både skjemmende,og skjermet for vakker kveldsol til deres egen eigedom, og stor en takk til dem ! Naboen har i ettertid bygd stor, og fin terrasse der trea engang stod, og arealet har fått heilt annen nytteverdi for familien. Dette handlet mer om en prinsippsak / kverulering fra naboen en sunn fornuft. Naboens holdninger bekymret meg langt mer en alt løvet som kom ifra trea. Personleg så legg eg mer vekt på å ha en god dialog, og eit godt naboforhold en å vera "stapeis" iden hensikt å kunne innfri egne krav. Endret 27. september 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #29 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, så du bor langt uti gokk men ønsker deg mindre trær? De bildene du viser til er ganske…. landlig, for å si det sånn. Hvem faen bryr seg om trærne om det ikke er folk der liksom. Anonymkode: 4e366...ff2 Bildene eg postet var illustrasjonfoto av hvordan landskapet er iferd med å bli mange steder,og det bare "tullprat at folk flest har Fa...n holdningen til dette.
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #30 Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her jeg bor var det fire vakre gamle trær, men nabojævelen klippa toppen av tre og fjerna det fjerde. De sto ikke på hans eiendom, de vokste ikke vilt, de hadde vært der i hundre år. Anonymkode: 4e366...ff2 Kanskje var trærne mer til sjenanse for den omtalte "nabodjevelen" en for deg,og han hadde i sin fulle rett å beskjære trærne. Ja, også her har naboer tatt seg friheten og klipt topper av trær som har skjærmet for verdifull ustikt,og ellers skulle bare mangle. Trær som skjærmer for vakker utsikt er en verdiforingelse ved salg av bolig, og ingen betaler for å sitte å glane borti noen tretopper. De fleste fortrekker å sjå på en vakker solnedgang,og utover en vakker fjord en å se på noen tretopper, og håper du har forståelse for det ?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #31 Skrevet 27. september 2021 Skybe skrev (Akkurat nå): og håper du har forståelse for det ? Nei, de skjermet ikke for utsikten hans. Han hadde ingen vinduer på den siden av huset, ingen hage og solnedgangen var motsatt vei. Han bare liker ikke trær. Han synes det ser rotete ut. Anonymkode: 4e366...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #32 Skrevet 27. september 2021 Det må jo gå an å ta i et tak selv, selv om det ikke er du som eier trærne. Anonymkode: dc575...57a
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #33 Skrevet 27. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, de skjermet ikke for utsikten hans. Han hadde ingen vinduer på den siden av huset, ingen hage og solnedgangen var motsatt vei. Han bare liker ikke trær. Han synes det ser rotete ut. Anonymkode: 4e366...ff2 Trær vokser oftest ukontrollert, og grunneiere bryr seg sjeldent om å "frisere egne tre" og da må andre ta ansvar. Dessuten finnes det mange rotekopper til naboer, som meiner at alle naboer bør vera som dem. Eg synes mange en flinke å "frisere trær" og holder høy standart i hagen, men så er det desv, noen som skiller seg ut,og det kan ha noe med intrs. for hagestell å gjøre. Endret 27. september 2021 av Skybe
Obscura Skrevet 27. september 2021 #34 Skrevet 27. september 2021 Skybe skrev (7 timer siden): Skal samle alt løvet fra trærne i sekker og tømme det foran inngangspartiet til naboen, og så kan han få kjenne på både farger, og lukten sålenge han ønsker. Er det kommunens trær så kan ein tømme løvet foran inngangspartiet til kommunehuset. Norge er iferd med å gro igjenn, og mange steder er verdifull utsikt forlengst gått tapt på grunn vilt voksende trær, og ukontrollert treplating. Dersom naboens hund driter på din tomt så er det ditt ansvar å fjærne det, og du har ingen grunn til å klage ettersom hunden ikkje kan skille mellom din, og naboens tomt. Skal ein idag bygge eit hus så er ein søknadspliktig, og det er byggherren sin plikt å ta ansvaret, sette seg inn i regelverket, og må sende nabovarsel. Trær kan ein fritt plante hvor ein ønsker, og etter noen år blir de til stor sjenanse for naboer. Naboloven regulerer forhold til treplanting, og det en naboens plikt å sette seg inn i den "før" planten stikkes i jorden. Håper jeg aldri får en grinebiter som deg som nabo. Gud bedre! 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #35 Skrevet 27. september 2021 Må bare le og prise meg lykkelig for at jeg bor langt fra alle naboer og ikke hater løv Se på de fine fargene , legg de under kontaktpapir og heng det på veggen eller lag fine kort av de. Nyt naturen i stedet for å kjempe mot den. Eller flytt til en høyblokk dit intet løv kommer. Anonymkode: f20db...ad6 2
Gjest Acer Skrevet 27. september 2021 #36 Skrevet 27. september 2021 (endret) Obscura skrev (26 minutter siden): Håper jeg aldri får en grinebiter som deg som nabo. Gud bedre! Sjå der Ja ! 😁 Her var det tydelegvis EIN nabo med kort lunte, og som har dratt "løvdiskusjonen rett oppi nasa" 😲 Endret 27. september 2021 av Skybe
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. september 2021 #37 Skrevet 27. september 2021 Du kommer nok ikke noen vei med klage på naboens løv.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #38 Skrevet 29. september 2021 Vi fikk heldigvis ny nabo som fjernet trærne som stod veldig nær vår eiendom. Nå slipper vi å kjøre bort 20 sekker med løv hver vår, og vi får sol i hagen! Hurra for gode naboer! Anonymkode: 2f9bd...eac
Gjest Acer Skrevet 30. september 2021 #39 Skrevet 30. september 2021 (endret) Hvemsomhelst skrev (På 28.9.2021 den 1.24): Du kommer nok ikke noen vei med klage på naboens løv. Det finnes heldigvis "Lover og regler" som ein må forhold seg til vdr. beplanting av trær både langs tomtegrenser, og veg m.v. Store trær har røtter som også spres utover, og en løsning er å slå noen "koppersplinter i røttene " og trærne vil dø om noen år. Endret 30. september 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 30. september 2021 #40 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi fikk heldigvis ny nabo som fjernet trærne som stod veldig nær vår eiendom. Nå slipper vi å kjøre bort 20 sekker med løv hver vår, og vi får sol i hagen! Hurra for gode naboer! Anonymkode: 2f9bd...eac Din nabo la tydeleg mer vekt på å ha eit godt naboforhold en "forguding " av noen trær som var til pest, og en plage for naboen. Folk flest legger sjølvsagt mer vekt på vakker utsikt, og en solfylt hverdag en å "glane i borti noen tretopper".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå