AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #1 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg har Norges Energi, og på nettsiden står det at jeg har strøm til lavpris, og at dette er det samme som spotpris. Kan noen forklare på en enkel måte hva spotpris er? Hvis jeg trykker på "endre strømavtale" stå det "bytt til spotpris" og "sesongpris." Men jeg har jo spotpris? Blir helt forvirra.. Anonymkode: 3b2be...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2021 #2 Del Skrevet 26. september 2021 Fastpris = hvis du i dag betaler 1,20 pr kw så vil denne prisen holde seg så lenge du har fastpris. Dette er tilsvarende som å binde renten på et boliglån. Spotpris = den til enhver tid gjeldende pris - dersom du i dag betaler 1,20 pr kw, kan den fort bli 1,25 i morgen og i går var den kanskje 1,10. Sesongpris aner jeg ikke hva er - spør Norges Energi. Prisene i eksemplene mine er tatt ut av løse luften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #3 Del Skrevet 26. september 2021 Viktig å huske med fastpris er at strømleverandøren alltid har mål om å tjene penger - dvs prisen du betaler for en fastprisavtale er høyere en den gjennomsnittlige spot-prisen som strømleverandøren har regnet seg frem til vil gjelde i den perioden du inngår fastprisavtalen for. (Strømleverandør må hele tiden kjøpe strømmen på spotmarkedet) Det er riktignok noen unntak mht kortere introduksjonstilbud som er laget for å lokke nye kunder. Anonymkode: 4b191...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Del Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 21.29): Viktig å huske med fastpris er at strømleverandøren alltid har mål om å tjene penger - dvs prisen du betaler for en fastprisavtale er høyere en den gjennomsnittlige spot-prisen som strømleverandøren har regnet seg frem til vil gjelde i den perioden du inngår fastprisavtalen for. (Strømleverandør må hele tiden kjøpe strømmen på spotmarkedet) Det er riktignok noen unntak mht kortere introduksjonstilbud som er laget for å lokke nye kunder. Anonymkode: 4b191...4c3 Jeg betaler for tiden 78 øre/KwH, bor i Bergen. Jeg har inngått avtale om pristak. Gjorde dette heldigvis i august. Er nok ikke så enkelt å få denne prisen nå. Til TS: strømselskapene kaller det så mye. Noen sier "garantipris", og da skal du få et gjennomsnitt av de 10 beste avtale på markedet. Men det er alltid en liten skrift. Har du kanskje noe slikt? Ser at Norges Energi har prismatch. Det har Fjordkraft og, og den benytter jeg hver mnd (hvis jeg ikke er fornøyd med det jeg nå har). Anonymkode: a7d0f...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg betaler nå 48øre i fastpris, tegner fastpris på vår/sommer når prisen er lav. For jeg er ikke avhengig av spotpris på sommeren for da bruker jeg nesten ikke strøm. Eks. spotprisen er 30 øre på sommeren og 1,70kr på vinteren. så er det på vinteren jeg trenger strøm Anonymkode: ce3f1...bd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå